مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چرا از واژه های بی هویت استفاده نکنیم ✔️

چرا از واژه های بی هویت نباید استفاده کنیم

چرا از واژه های بی هویت نباید استفاده کنیم:مغز یه سیستم فیلترینگ داره که انتخاب می کنه چه اطلاعاتی از چشم وارد مغز بشه. شاید خیلی از اطلاعاتی که میبینیم وارد مغزما نشه.

تو این سیستم مغز چند تا معیار داره و انتخاب میکنه که چه واژه هایی وارد مغز بشه و چه واژه هایی وارد نشه.

یکی از معیارها استفاده نکردن بیش از حد از یه واژه اس چون اون واژه معنی خودشو از دست میده و وقتی تو یه تبلیغ کسی با این واژه ها مواجه بشه مغزش دستور میده که این واژه مهمی نیست و توجهی به اون نکنه.

همین نکته نشون میده که نباید توی تبلیغات خودمون از واژه های بی هویت استفاده کنیم .

واژه هایی مثل ارزان ترین،بهترین، باکیفیت ترین، حرفه ای و …

حتما برای شما هم پیش اومده که به یه فروشگاه مراجعه کنین و از فروشنده بپرسین آیا این محصولتون خوبه و فروشنده بگه این محصول بسیار باکیفیته.

آیا به محض اینکه فروشنده گفت محصول با کیفیته شما کاملا مطمئن میشین که محصول خوبیه و اونو میخرین؟

مسلما این طور نیست چون واژه با کیفیت واژه ایه که بر اثر تکرار زیاد معنیش رو از دست داده و هیچ توجهی رو از مغز به خودش جلب نمیکنه.

اگه فروشنده به جای واژه بی هویت “باکیفیت” معیارهای قابل سنجش و دقیقی ارائه بده اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مثلا برای خرید لباس میپرسین آیا این لباس باکیفیته؟فروشنده میگه این لباس در آزمایشگاه تست شده ومیتونین 950 بار بشورینش خراب نمیشه.

در واقع به جای واژه “با کیفیت” که یه واژه بی هویت هست فروشنده توضیحی میده که کاملادقیقه و توجه مغزو به خودش جلب میکنه.

از واژه های بی هویت استفاده نکنین و اگه لازمه مفهومیو منتقل کنین که جز واژه های بی هویت هست، توضیحی بدین که شخص قانع بشه دارین راست میگین.

واژه های قدرتمند نقطه مقابل واژه های بی هویت

واژه هایی هستن که توجه مغز رو به خودشون جلب می کنن و اگه تو عنوانتون از اونا استفاده کنین افراد توجه بیشتری بهش میکنن.

این نتیجه بررسی چند صد تبلیغ پرفروش جهانه و ملاحظه شده که در تمام تبلیغات حداقل یکی از این واژه ها در عنوان وجود دارن.

واژه هایی مثل رایگان، چگونه، سریع، آسان، ناشناخته، شگفت انگیز، راز، سرانجام، اکنون، تضمینی و جدید.

مسلما واژه های بیشتری وجود دارن و این ها پرطرفدارترین واژه های قدرتمند هستن که توصیه می کنم که حداقل یکی از این واژه ها رو در عنوانتون استفاده کنین تا اثر بخشی بیشتری ایجاد کنه.

مثلا بنویسین سرانجام روشی جدید برای لاغری، شما تو این عنوان دو تا از این واژه های قدرتمند رو استفاده کردین.

اگه نمیدونین از چه عنوانی استفاده کنین از این فرمولها استفاده کنین.

عنوان خوب چه مشخصاتی داره ✔️
فرمول ساخت عنوان اثر گذار ✔️
, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست