مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

ایده ارائه دلیل ✔️

ایده ارائه دلیل

ایده ارائه دلیل

نهمین ایده پیشرفته تبلیغ نویسی ارائه دلیل هست. این ایده رو اولین بار آقای رابرت چارلینی در کتابش به اسم نفوذ یا اثرگذاری مطرح کرد.

ایده بسیار جالب و جذاب هست. ایشون بررسی کردن که وقتی میخوایم دیگران رو متقاعد کنیم کافیه یه دلیل استفاده کنیم و این دلیل باعث میشه افراد خیلی راحت تر متقاعد بشن.

این نکته جدیدی نیست و همه میدونیم اگه میخوایم کسی رو متقاعد کنیم اگه دلایلی رو ارائه کنیم شخص راحت تر متقاعد خواهد شد.

ایده ارائه دلیل احتمال خرید رو افزایش میده

ایده ارائه دلیل :آقای چارلینی به نکته جالبی پی برد که ارائه دلیل احتمال خرید رو افزایش میده حتی اگه اون دلیل خیلی منطقی نباشه.

در آزمایش معروفی که ایشون انجام داد یه فردی رو فرستاد در کنار دانشگاه جایی بود که کاغذ کپی میکردن و این فرد بدون اینکه در صف وارد بشه به اول صف رفت و گفت من باید این چند کاغذ رو بدون نوبت کپی کنم چون امتحان دارم و نتیجه این آزمایش این بود که افراد قبول میکردن چون این فرد امتحان داره میتونه خارج از صف و زودتر از همه کاغذاشوکپی کنه.

در حالت بعدی دلیلش رو کمرنگ تر کرد. گفت من میخوام این کاغذها رو زود کپی کنم چون عجله دارم. با اینکه درصد یه مقدار افت کرد ولی باز آقای چارلینی مشاهده کرد که در بیشتر موارد قبول میکنن وقتی میبینن دلیلی ارائه میشه.

در حالت سوم آقای چارلینی یه آزمایش بسیار جالب انجام داد. فردی رو فرستاد اول صف و به دیگرانی که در صف بودن گفت من میخوام بدون نوبت کپی کنم چون این کاغذها باید کپی بشن. در واقع یه دلیل بسیار غیر قابل قبول. هر کسی که تو اون صف بود کاغذهایی رو داشت که باید کپی میشد. نتیجه این آزمایش این بود که در اکثر موارد مردم همکاری میکردن.

در حالت چهارم آقای چارلینی یه آزمایش دیگه انجام داد و شخصی رفت اول صف و گفت میشه این کاغذا رو بدون نوبت کپی بگیرم و هیچ دلیلی ارائه نکرد در بسیاری از موارد مردم قبول نمیکردن.

نتیجه آزمایش آقای چارلینی

نتیجه این آزمایش این شد که ما اگه میخواهیم دیگران رو متقاعد کنیم که کاری انجام بدن کافیه یه دلیل بیاریم.

ارائه دلیل معمولی هم میتونه باعث بشه افراد خیلی راحت تر متقاعد بشن.

شما میتونین در تبلیغات خودتون از ایده ارائه دلیل استفاده کنین و افراد رو راحت تر قانع کنین.

مثلا بگین شما باید سایت داشته باشین چون امروزه هر شخص موفقی سایت داره. این دلیل خیلی دلیل محکمی نیست که نشون بده شما هم باید سایت داشته باشین .

این دلیل با اینکه مستحکم نیست باعث میشه افراد بیشتری به سمت شما بیان و از شما درخواست طراحی سایت داشته باشن.

ایده دشمن مشترک ✔️
ایده طرح فرصت ✔️
, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست