مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

ایده ارزش اجتماعی ✔️

ایده ارزش اجتماعی

ایده ارزش اجتماعی

پنجمین ایده پیشرفته تبلیغ نویسی استفاده از یه مفهومی به اسم ایده ارزش اجتماعی هست.

اگه شما بتونین در تبلیغاتتون مطالبی رو بنویسین که شخص احساس کنه با بازگو کردن مطالب تبلیغ شما ارزش اجتماعیش بالاتر میره یا حتی با خرید محصول شما ارزش اجتماعی بالاتری پیدا میکنه باعث میشه که این محصول هم بیشتر تبلیغ بشه یعنی به صورت توصیه ای و دهان  به دهان افراد با هم در مورد محصول شما صحبت کنن و هم باعث میشه که فروش محصول افزایش پیدا کنه.

چطور میتونیم ایده ارزش اجتماعی رو پیاده کنم

مطالبی رو در تبلیغ بگیم که بازگو کردنش باعث افتخار فرد میشه. مثلا در تبلیغمون بنویسیم که اگه شما تحصیلات فوق لیسانس دارین و رشته مهندسی خوندین جز سه درصد افراد جامعه هستین که اینقدر تحصیلات بالایی دارن.

این آماری که گفتم کاملا اتفاقی بود و صرفا عددی گفتم که مثالی بزنم.

بنابراین با این ایده به افراد میگیم که شما خیلی خاص و متفاوت هستین. جزو سه و نیم درصد افراد خاص هستین.

چه اتفاقی می افته؟

فرد با خوندن نکته ای که در تبلیغتون بوداونو برای دیگران بازگو میکنه و هر بار به یاد تبلیغ شما می افته و شاید در مورد تبلیغتون با دیگران صحبت کنه.

پس فکر کنین که چه نکاتی رو میتونین در تبلیغ خودتون بیان کنین که شخص تمایل پیدا کنه اون نکات رو به دیگران توضیح بده.

روش پیاده سازی ایده ارزش اجتماعی

مثلا فرض کنین کار شما طراحی و ساختن سایته. میتونین بنویسین که آیا میدانستید هر ماه در ایران از سایتهای اینترنتی مثلا n میلیارد تومن درآمد ایجاد میشه. این یه عدد ارزشمنده که بازگو کردنش باعث افتخار میشه و افراد حتما با خوندن اون نکته در تبلیغ ما میرن و به دیگران این موضوع رو منتقل می کنن.

روش دوم

فرض کنین کار شما طراحی سایته.

میتونین بنویسین که آیا میدانستید هر ماه در ایران از سایتهای اینترنتی مثلا n میلیارد تومن درآمد ایجاد میشه.

این یه عدد ارزشمنده که بازگو کردنش باعث افتخار میشه و افراد حتما با خوندن اون نکته در تبلیغ ما میرن و به دیگران این موضوع رو منتقل می کنن.

فرض کنیم در سایتمون لپ تاپ میفروشیم میتونیم در همون صفحه فروش لپ تاپ یه آزمون تستی ده سوالی طراحی کنیم و بگیم شما در این آزمون شرکت کنین تا ببینم چقدر اطلاعاتتون در مورد لپ تاپ کامل هست.

اگه شخص تونست سوالات زیادی رو جواب بده حس خوبی پیدا میکنه که با خروج از سایت شما متوجه حرفه ای بودن خودش بشه.

همین مورد باعث میشه در مورد سایت شما با دیگران صحبت کنه و اگه زمانی بخواد لپ تاپ بخره به احتمال زیاد میاد از شما خرید میکنه.

پس فکر کنین و ببینین در کار خودتون چطور میتونین بازی هایی یا آزمونهایی طراحی کنین که مخاطبان بیان و اون آزمون رو انجام بدن.

مسلما عده ای نتیجه خوب میگیرن و برنده میشن و میرن د رمورد این موضوع با دیگران صحبت خواهند کرد.

این یه ایده خلاقانه بسیار پیشرفته هست که سایتهای معتبر دنیا از این ایده خیلی استفاده میکنن.

روش سوم

سومین روش برای ایجاد ایده ارزش اجتماعی اینه که آمار ارزشمند ارائه بدیم.

در واقع آمار و ارقامی رو بگیم که اغلب مردم نمیدونن و همین باعث میشه که برن و این آمار و ارقام رو در جاهای مختلف منتشر کنن.

چند سال قبل اعلام شد که دیجی کالا درآمد روزانه ای معادل یه میلیارد و دویست میلیون تومن داره.

چند سال پیش که این آمار اعلام شد تقریبا هر فرد فنی و آی تی رو میدیدین درموردش صحبت میکردن.

افراد سعی میکردن که اولین نفری باشن که این خبر دسته اول رو به دیگرانی که نمیدونن منتقل میکنن.

پس با این ایده میتونین در تبلیغ خودتون آمار و راقامی استفاده کنین که افراد این تمایل رو داشته باشن که بلافاصله برن و این آمارو ارقام رو به دیگران اعلام کنن.

کل ایده ارزش اجتماعی این بود که ما با بازی، آمارو اقام یا هر روش دیگه اطلاعاتی رو به مخاطبمون بدیم که اون مخاطب علاقه مند بشه که اون اطلاعات رو به دیگران بده چون باعث میشه شخص حس ارزشمندی میکنه.

ایده ارزان به جای رایگان ✔️
ایده ایجاد احساس تقصیر ✔️
, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست