پرش به محتوا

ایده ایجاد احساس تقصیر ✔️

ایده ایجاد احساس تقصیر

ایده ایجاد احساس تقصیر

ششمین ایده پیشرفته تبلیغ نویسی که مسلما توصیه نمیکنم در هر تبلیغی استفاده کنین ایجاد احساس تقصیر هست.

ایجاد احساس تقصیر اینه که به مخاطبتون نشون بدین که داره کوتاهی هایی انجام میده و برای حل اون باید محصول شما رو تهیه کنه.

[restrict]

فرض کنین محصولات لاغری میفروشین میتونین در مخاطبتون احساس تقصیر ایجاد کنین.

بگین که تا کی میخواین مورد تحقیر دیگران واقع بشین، تا کی میخواین وقتی غذا می کشین همه بهتون توجه کنن چون فقط چند کیلو اضافه وزن دارین.

با این لحن احساس تقصیر ایجاد میکنیم و همین باعث میشه عده ای از مخاطبان بلافاصله تصمیم بگیرن که تغییر کنن و محصول شما رو بخرن.

مثال

فرض کنین ما کامپیوتر خیلی سطح بالا میفروشیم و به افراد حرفه ای در کامپیوتر و برنامه نویسا میتونیم بگیم تا کی میخواین با یه کامپیوتر خیلی معمولی کاراتونو انجام بدین هر بار کامپیوترتون هنگ کنه ، خسته بشین و بازدهیتون پایین باشه.

چرا یه بار تصمیم نمگیرین که  پولاتونو جمع کنین و یه کامپیوتر حرفه ای و در شان خودتون بگیرین.

[/restrict]

با این نوع جمله هادر طرف مقابل احساس تقصیر ایجاد می کنیم و باعث میشه که فرد ترغیب بشه از تبلیغ ما خرید انجام بده.

استفاده از لحن تند

موردی که ما چند سال پیش بررسی کردیم یه تبلیغ درباره ترک اعتیاد بود و چهار نسخه مختلف این تبلیغ رو تست کردیم.

نتیجه این آزمایش بسیار جالب بود. ما چهار نوع جمله بندی نوشته بودیم برای افراد معتاد که بلند شین و بیاین به این مرکز اعتیاد و این بار ترک کنین.

سه نوع از این چهار نوع جمله بندی بیشتر دلسوزانه بود.

[restrict]

اینطوری بود که ما در کنار شما خواهیم بود شما اراده کنین ما هم کمکتون میکنیم که اعتیادتون رو ترک کنین.

در چهارمین روش اومدیم از روش احساس تقصیر و لحن تند استفاده کردیم.

متن تبلیغ همچین چیزی بود که اگه شما اهل ترک کردن بودین تا به حال ترک کرده بودین پس کار شما نیست خودتون فریب ندین باید بیاین پیش ما و ما با اجبار و با روش هایی که بلدیم کاری کنیم که شما ترک کنیم.

بسیار جالبه که تعداد تماس ها از این تبلیغ چهارم خیلی بیشتر از سه تبلیغ قبلی بود که از جمله حس همدردی و دلسوزی استفاده کردیم.

بنابراین گاهی استفاده از این ایده احساس تقصیر میتونه بسیار قدرتمند باشه و به افراد کمک کنه سریع تر تصمیم بگیرن و خرید خودشون انجام بدن.

اجرا نکردن دانسته ها

میتونه این احساس تقصیر برای اجرا نکردن دانسته ها باشه.

مثلا به فرد معتاد میگیم که شما که میدونین کارتون اشتباس، شما که میدونین این کار خطرناک رو باید کنار بذارین چرا این کارو نمیکنین.

اگه نمیتونین این کارو انجام بدین بیاین پیش ما تا ما بهتون کمک کنیم

بنابراین فرد رو زیر سوال میبریم که شما که میدونین باید چکاری باید انجام بدین و انجام نمیدین پس مقصر هستین و باید خودتون رو تغییر بدین.

ایجاد احساس تقصیر برای عدم بهبود

[/restrict]

ایده دیگه اینه که احساس تقصیر ایجادکنیم برای عدم بهبود. بگیم شما چرا مدیریت زمان خودتون رو بهتر نمیکنین، شما چرا لباس های شیک تر و بهتر نمپوشین به عنوان یه مدیر، شما چرا به فکر زیبایی دندون های خودتون نیستین.

بنابراین فرد رو زیر سوال میبریم برای این موضوع که بهبودی ایجاد نکرده در خودش و به مخاطب میگیم که الان موقع بهبود پیدا کردنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.