مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

ایده مقایسه نسبی ✔️

ایده مقایسه نسبی

ایده مقایسه نسبی

سومین ایده پیشرفته تبلیغ نویسی مقایسه نسبی هست. در واقع میتونیم بگیم که مقایسه نسبی یک روش پیشرفته تر توجیه قیمت هست.

در توجیه قیمت به مخاطبمون نشون میدیم که ارزش محصول خیلی بیشتر از قیمتی هست که می پردازه.

میخوام چند روش مقایسه نسبی توضیح بدم و ببینیم که چطور میتونیم این کار توجیه قیمت رو خیلی حرفه ای تر انجام بدیم و شخص رو ترغیب کنیم که بلافاصله محصول مارو خریداری کنه.

مقایسه خریدن با نخریدن محصول

اولین روش مقایسه خرید با نخریدن محصول هست.

شاید شخص میخواد لپ تاپی بخره که قیمتش دومیلیون تومن هست میتونیم در تبلیغ خودمون بنویسیم که شما میتونین این لپ تاپو فعلا نخرین ولی اگه این کارو نکنین چه اتفاقاتی برای شما پیش میاد.

اگه سه ماه بعد اونو بخرین این فرصت رو از دست دادین که کار با نرم افزارهای مختلف رو یاد بگیرین، از لپ تاپتون کسب درآمد کنین، با نرم افزار ها کار کنین و بتونین محصولات و خدماتی رو به دیگران ارائه بدین.

در واقع به نحوی نشون بدیم که نخریدن این محصول با ضرر بزرگ تری همراهه.

اگه الان برای خرید این لپ تاپ دومیلیون پول ندین ممکنه بعدا ضرری بیشتر از این مقدار پول بهتون وارد بشه.

یکی از عوامل بسیار مهم در تصمیم گیری انسان ها ترس از ضرر کردنه.

در واقع وقتی شما در تبلیغات خودتون درباره ضرر کردن مخاطب صحبت میکنین مخاطب با توجه بیشتری به صحبت های شما توجه میکنه و هیچ مخاطبی هیچ وقت دوست نداره که تصمیمی بگیره که به ضررش تموم بشه.

شما با این روش مقایسه نسبی به مخاطبتون نشون میدین که اگه شما نخرید خودش یه تصمیم اشتباس.

شما تصمیم به نخریدن گرفتین و همین تصمیم به ضرر شما تمام خواهد شد.

ریز کردن محصول به بخش های گرون

دومین ایده مقایسه نسبی ریز کردن محصول به بخش های گرون هست. این ایده هم در همه محصولات قابل استفاده نیست در بعضی از محصولات میتونین از این روش استفاده کنین و نتایج بسیار خوبی بگیرین.

اگه شما محصولی میفروشین که چندین کار همزمان انجام میده به راحتی میتونین از این روش استفاده کنین.

 فرض کنین لپ تاپ میفروشین میتونین اینطور در تبلیغتون توضیح بدین که شما با خرید این لپ تاپ در واقع یک مانتیور 15.4 اینچ تهیه میکنین که خود مانتیور قیمتش 300 هزار تومن میتونه باشه.

یهPlayer  MP3 پلیر میخرین که مثلا قیمتش 200 هزار تومن هست، یه کامپیوتر میخرین که میتونین نرم افزارهای مختلف نصب کنین و چیزای دیگه.

در واقع شما به مخاطب نشون میدین با خرید این محصول چندین محصول کوچک تر رو میخره که مجموع این قیمت محصولات کوچکتر خیلی بیشتر از این لپ تاپی هست که الان میخواین پول بدین و بخرین.

از  این روش در دوره های آموزشی هم میتونین استفاده کنین. مثلا یه دوره آموزشی دارین که موارد مختلف رو در اون آموزش میدین.

 فرض کنین ویرایش فیلم رو آموزش میدین،گرافیک و ساختن پوستر آموزش میدین، میتونین این جور توجیه کنین که ما فقط اون قسمتی که طراحی کارت ویزیت آموزش میدیم همون یه قسمت قیمتش پونصد هزار تومنه و اگه شما بخواین جای دیگه ای برین و  فقط طراحی کارت ویزیت رو بخواین باید پونصد هزار تومن پول میدادین ولی ما برای این دوره کامل که شامل ویرایش فیلم و گرافیک و طراحی و چیزهای دیگه هست فقط از شما هشتصد هزار تومن میگیریم.

پس ما در مقایسه نسبی محصولمون رو به محصولات گرون کوچکتر تقسیم میکنیم و نشون میدیم مخاطب با خرید این محصول سود بیشتری عایدش میشه.

آخرین ایده مقایسه نسبی :مقایسه یک مورد با ارزش

سومین روش مقایسه یه مورد هست که ارزش کل محصول رو داره.

فرض کنیم میخوایم دوربین بفروشیم به شخص بگیم که شما اگه فقط با این دوربین بتونین یه عکس بسیار حرفه ای بگیرین و در فلان مسابقه شرکت کنین جایزه اون مسابقه 5 میلیون تومن هست که بیشتر از قیمت این دوربینی هست که شما میپردازین.

پس اگه بخشی از محصولمون رو بتونیم طوری برجسته کنیم که مبلغش بیشتر از کل پولی باشه که شخص می پردازه به راحتی شخص رو قانع میکنیم که شما دارین یه سود کلان میکنین و اگه نخرین اشتباه بزرگی رو انجام دادین.

ایده درگیر کردن قبل از خرید ✔️
ایده ارزان به جای رایگان ✔️
, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست