استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چارا برای خلق ارزش و توسعه مهارت های درونی و رشد استعدادها و جایی برای انجام پروژهای برنامه نویسی هست، هدف ما پیاده سازی ایده شما و توسعه مهارت های فردی کاربران برای ارتقا و اجرای هدفمندانه کسب و کارها میباشد بیشتر آموزش های سایت به صورت رایگان در اختیار شما هستند اما برای دسترسی به همه آموزش ها نیازمند تهیه عضویت ویژه سایت ما میباشید.

تاثیر داستان نویسی در سئو و مارکتینگ

داستان آلیس در سرزمین عجایب

تاثیر داستان نویسی در سئو

بحث استراتژی تولید محتوا ، بحث بسیار بسیار مهمی هست من خواهش میکنم اینو درک کنید چون کسب و کارتون رو به طور کل متحول میکنه. داستان آلیس در سرزمین عجایب که بحث بازاریابی محتوا رو میکنه اینطوری نوشته شده : یک آقایی با چندتا دختر بچه باید یک مسیر هشت کیلومتری رو باهمدیگر طی میکردند و به خاطر اینکه این خستگی از بین بره و این بچه ها غر نزنند،شروع میکنه به تعریف یک داستان برای این بچه ها و همینطوری شروع میکنه، یک دختر بچه ای بود میفته تو لانه یه خرگوش میبینه این بچه ها ساکت شدند و همینو شروع میکنه تعریف کردن. تعریف میکنه …تعریف میکنه …و میگه من نمیدونستم بقیه اش رو باید چطوری بگم اما اومدم برای خودم شخصیت ساختم،این شخصیت هارو اوردم و به این بچه ها نسبت دادم، و باهاشون حرف زدم و این هشت کیلومتر را سپری کردیم.

نزدیک های انتهای مسیر بودیم که این داستان داشت تمام میشد و من به خاطر اینکه انتهای این مسیر خوب تمام بشود، و این بچه ها بروند و بخوابند و با من کاری نداشته باشند، یک پایان خیلی قشنگ هم برایش ساختم. و این یکی از معروف ترین داستان های دنیا میشود که داستان آلیس در سرزمین عجایب می باشد.

محتوایی بسازید که شما رو دنبال کنن

دقیقا بحث استراتژی تولید محتوا یعنی اینکه ما بتوانیم همراه خودمان افرادی را داشته باشیم و این افراد همراه را برای یک مدت طولانی حفظ کنیم. کاری که دقیقا اون آقا در آن هشت کیلومتر کرد،چه بود؟ حفظ کردن آن بچه ها در کنار خودش با آرامش.

شما در تولید محتوا باید این مسئله را رعایت کنید.یعنی همیشه حواستان به این موضوع باشد که شما باید محتوایی تولید کنید که کاربرتون دنبالتان کند. شما باید محتوایتان کاربرتان را سرگرم کند اگر بیایید و همینطور مطلب بنویسید و share بکنید هیچ اتفاق خاصی برای کاربران شما نمی افته. من سایت های ایرانی خیلی کمی دیدم که در بازاریابی محتوا قوی دارن کار میکنن و بعد کاری به سایت های اموزشی و خبری که همینطوری مطلب ترجمه میکنند نداریم. اما سایتی که واقعا بدونه بازاریابی محتوا چی هست درآمد خیلی خیلی بالایی رو داره !

تاثیر داستان نویسی در سئو

ده تا کمپانی هست که فقط درآمدشون از طریق وبلاگشون هست یعنی هیچ کار دیگری نمیکنند جز اینکه وبلاگشون رو به روز کنن.اما به قدری بر روی محتوای وبلاگ وقت میگذارند،که میگفتن ما تیم ده نفرمون فقط برای وبلاگ هست.

میشینیم تز میدیم چی بگیم؟ چی کار بکنیم؟ چه برنامه ای داشته باشیم؟ و مطالبشان هم انقدر مطالب جذابی هست که من خودم دنبال میکنم، محتواتون اگر استراتژی داشته باشه اعتیاد آور هست.

مشکلاتی که خیلی ها اول کار بهش توجه نمیکنن دو دسته هستن :

1.اصلا نمیدونن که میخوان چه بکنند؟

2.نمیدونن محتوا چی هست ؟ و چطور باید بر روی اون کار کنن؟

من فکر میکنم کار دیگه ای مهم نیست جز تولید محتوا یونیک و کاربردی این موضوع رو اگر رعایت بکنید و اگر بدونید محتوای ما چطور میتونه برای ما همراه ایجاد کنه،من مطمئن هستم که نتیجه میگیرید. یعنی نتیجه ی فوق العاده ای از این موضوع میگیرید.

در استراتژی تولید محتوا،کلمه کلیدی اصلیتون رو باید انتخاب کنید.از همون اول باید بدونید کلمه کلیدی اصلیتون چه چیزی هست؟ ما کلمه کلیدیمون رو همانطور که توضیح دادم بهتون، پیدا کردیم. هدف خودتون رو از تولید محتوا مشخص کنید رقیب های خودتون و محتوای انها را بررسی کنید.

یک بار به طور اتفاقی من یک محتوایی رو خیلی خوب روش کار کردم و خیلی نتیجه جالبی داد ما یک سایت دانلود زدیم و شروع کردیم تحلیل کردن گیم ها در سال هشتاد و پنج – هشتاد و شش که هنوز این مسائل نبود و دیدیم نتیجه چقدر عجیب و غریب عوض شد. اونجا بود که برای من سوال شد که چه فرقی کرده؟ دیدم که محتوا خیلی تاثیر داره خود من تصورم این بود که مطالب بلند رو کاربرا نمیخونن و دنبال نمیکنن و خسته میشوند ولی قطعا اینطوری نیست اگرحوضه ی درستی انتخاب کنید و مطلب درستی بنویسید.

بررسی کنید کاربران به چی نیاز دارند؟

استراتژی را بر مبنای هدفتان بگذارید،یعنی از اول بدانید هدفتان چیست؟هدف یه شخص مثلا فروش تابلو فرش هست،شما باید با محتواتون نیاز به آن تابلو فرش رو ایجاد کنید یعنی یک محتوایی بنویسید که مخاطب وقتی میخواند متوجه نیاز خود بشود. بفهمد که اوضاع خیلی خراب است اگر این تابلو فرش را نصب نکند.

تاثیر داستان نویسی در سئو

من یک کمپینی را برای فروش و به روش ایمیل مارکتینگ رفتم ،که سایت من پنج روز بود که بالا آمده بود و یک محصول ساختم به اسم ایمیل مارکتینگ، که این محصول رو چهل روز بعد گذاشتیم و در آن سی و پنج روز من داشتم سعی میکردم برم جلو دوربین حرف بزنم و نمیتونستم یعنی تواناییش رو نداشتم اولین بار بود و بعد چهل روز که این محصول رو من گذاشتم با اون استراتژی ای که پیاده کرده بودم چهل یا پنجاه عدد محصول رو طی دو روز فروختم هم ایمیل مارکتینگ هم بحث بازاریابی محتوایی که یک کمپینی بود که اجرایش کردم و چهل پنجاه تا از این محصول فروختم کلا هم من سیصد یوزر در سایت داشتم یعنی کلا سیصد نفر در سایت عضو شده بودند که فکر میکنم عدد قابل توجهی بود.

ایجاد نیاز برای کاربران

من چه کردم؟ اومدم و سه تا مطلب به شیوه خاصی گذاشتم در مطلب اول اومدم بحث نیاز رو ایجاد کردم صحبت این رو کردم که شرایط بازار چطورهست؟ و در این شرایط بازار شما چه کارها که نمیتوانید بکنید بعد اومدم یک ترس را در مرحله ی دوم ایجاد کردم،که این ترس بدین گونه بود که اگر شما راه نندازید شکست میخورید این مسئله باعث میشه که شما به این نتایج نرسید اگر انجام بدهید به این نتایج میرسید و شرایط رو کاملا به صورت بحران واقعی نشان دادم و در بخش سوم به اون ها گفتم که من میتونم با این محصولی که دارم این بحران رو از بین ببرم اگرشما هم این محصول رو تهیه کنید به این بحران برنمیخورید و به همین راحتی نتیجه دلخواه حاصل شد.

تاثیر داستان نویسی در سئو

همین موضوع رو ما روی پروژه دیگه به شکل دیگه ای پیاده و اجرا کردیم اونجا نتایج خیلی متفاوت تر بود عددها بالای هزارتا سفارش بود و حقیقتا شگفت زده شدیم تصور کنید یک سایتی رو که سی و پنج هزارتا مخاطب دارد،و با این سی و پنج هزارتا مخاطب مثلا درآمد ماهان هفت میلیون تا ده میلیون تومنی دارد و شما میایید یک محتوایی را ایجاد میکنید،در این محتوا میایید راجب سه تا موضوع صحبت میکنید شرایط کنونی رو شرح میدید،شرایطی رو که ممکنه رخ بده رو شرح میدید و راه جلوگیری از ان رو در ویدئوی سوم شرح میدهید و افرادی که تا به الان در مجموع نفری یک محصول خریده بودند و شاید نرخ سودی که رسانده بودند به پنجاه هزار تومن هم نمیرسید،یک درآمد چهارصد پانصد میلیون تومنی را رقم می زنند در عرض بیست روز.

تست فعال بودن راست و چپ مغز

تستی ما در اینترنت دیدیم ،راجب تست فعال بودن راست و چپ مغز انگلیسی بود ما به طور اتفاقی این تست رو در اینترنت دیدیم و اومدیم بررسی کردیم دیدیم که یک خانمی میچرخید میگفت این به راست میچرخد یا به چپ میچرخد؟شاید دیده باشید شما هم، و میگفت به راست میچرخه و دو سه تا سوال میکرد میگفت کدام رنگ ها را دوست داری؟بهت میگفت که تو نیم کره راستت فعال تر است یا نیم کره ی چپت فعال تر است بر حسب اتفاق در محصول تند خوانی که اون موقع صحبتش بود بحث نیم کره ی چپ و راست مغز خیلی مطرح هست اونها همه حرفشان این هست که شما با نیم کره راستتون میتونید کتاب رو کپچر کنید و به جای اینکه بخونید و مرور کنید در ذهنتان کپچرش کنید و به آن کپچر مراجعه کنید که یک نمونه ی عینی در دنیا داریم که بهش میگویند Real google گوگل زنده.

یک پسر هست که عقب افتاده است و از نظر ذهنی آنقدر نیم کره ی سمت چپش غیر فعال است که نمیتواند فیزیکش را مدیریت کند.اما مغزش طوری هست که هر صفحه ای را که نگاه کند به علت فعال بودن نیم کره ی راست مغزش آن صفحه را به سرعت کپچر میکند.که تستش میکنند و میبرند تلفن کل نیویورک را بهش می دهند این ورق میزند و بعد میبندد و اسم هر کسی را که میگویند به سرعت شماره اش را میگوید خیلی جالب است ،میگوید صفحه فلان ،سمت چپ بالا از پنجمی یعنی کل صفحات را کپچر میکند.اون ها این موضوع رو ثابت میکنن..

در بحث کلاس های تند خوانی ،بحث نیم کره ی راست و چپ مغز خیلی مطرح میشد ،و ما به طور اتفاقی متوجه شدیم که این آزمون هم خیلی به این موضوع مرتبط هست ما این آزمون رو فارسی کردیم و منتشرش کردیم.آخر آزمون یک آفری دادیم،اگر میخواهید نیم کره راستتان فعال تر شود،وآسان تر یاد بگیری این فایل رو دانلود کن که همین موضوع من فکر میکنم اسکرین شاتش را هم دارم ما این رو در تلگرام فرستادیم رفت بعد از ظهر همون روز دوازده هزارتا یوزر آنلاین بر روی همین قسمت داشتیم .این دوازده هزارتا در مجموع تقریبا منجر به فروش هفتصد تا از آن محصول شد.محصول دوملیون تومانی که میشود یک و نیم میلیارد تومن در یک بازه ی زمانی خیلی کوتاه.

تاثیر داستان نویسی در سئو

این ها یک آمار هایی هست که واقعی است و اتفاق افتاده وکانتنت و محتوا این کار رو کرده که یک محتوای آزمایش شده، یک محتوایی که این نیاز و ایجاد کرد. میتواند تست باشد، آزمون باشد،میتواند یک مقاله باشد.

استراتژی یعنی برنامه ای برای ایجاد محتوای تخصصی به طور منظم.اگر شما این رو داشته باشید،و این رو بر اساس یک هدفی بچینید،به احتمال خیلی زیاد در عرض شش ماه باید به آن هدف که مد نظرتان هست برسید.مثال واضح تر از بازاریابی محتوا میخوام بزنم که این رو درک کنید. بازاریابی محتوا یعنی محتوایی که نیاز ایجاد کند محتوا و تبلیغاتی را که یکی شده اند را بهش میگویند بازاریابی محتوایی آموزش های آشپزی که فروش ظروف آشپزی میکنند،کانتنت مارکتینگ میکنن.یعنی وقتی میبینید یک فردی می آید در تلویزیون آشپزی میکند و بین آشپزی اش دارد آفر یک قابلمه ای چیزی را می دهد این کانتنت مارکتینگ هست همین رو در سایتتون ایجاد کنید.یعنی شما هم میتونید بیایید مثلا آموزش نقاشی بدید،بینش مثلا تابلو فرش رو بزنید یا مثلا آموزش فرش بافی بدیدبینش تابلو فرش رو آفر بدید. این بهترین مدل بازاریابی هست.

یا مثلا آموزش عکاسی بدید و در کنارش آفر بدید که از این سرویس هم استفاده کنید.کل مدل کسب و کار ما در چارا هم همینطوری هست.

کسایی که در اینستاگرام آموزش بدنسازی میدهند و مکمل های بدنسازی میفروشند.که عدد های خیلی جالبی را دارند دریافت میکنن.

هدف گذاری

صحبتی که میخوام توی این مقاله بهش برسم دقیقا همینه که در مرحله بعد شما میخوایید چیکار بکنید؟ براتون یه مثال دیگه میزنم رستوران هایی که در اینستاگرام تولید محتوا میکنند،دقیقا دارن کانتنت مارکتینگ میکنند. شما غذاهاشون رو میبینید،هوس میکنید میرید و تهیه میکنید.همون نیاز رو اجرا میکنند.

شبکه های تلویزیونی میان و شروع میکنند با یک دستگاهی یک غذایی رو درست میکنن.مثلا یک رنده خاصی دارن،یک سرویس خاصی دارند.این ها یکی از بزرگترین شبکه های کانتنت مارکتینگ هستند.که درآمدهای فوق العاده ای دارند.من خودم تو این حوضه کار کردم.نمیتونید تصورش را بکنید درآمد این حوضه چقدر هست درآمد بسیار بالایی دارند.

سخن پایانی

افراد مشهوری که در مورد برندی تبلیغ میکنن مثل آقای بهرام رادان که روی نوین چرم داره مارکتینگ میکنه،دارن کانتنت مارکتینگ میکنن.عملا داره نیاز ایجاد میکنه که من به عنوان یک سوپر استارلباس هام این هست و دوستش دارم، بانک که در فیلم ازش سرقت میکنند و در آخر پول همه را پس میدهد،و نوشته هام تا آخر روی اون بانک میره بالا و شما همه ی ثانیه هایی که داری فکر میکنی که عجب فیلمی بود این بانک تو ذهنت داره هک میشه یکی از اصول کانتنت مارکتینگ هست این ها چیزهایی هستند که اهمیت دارند.شما هم میتونید در وب سایتتون یا اینستاگرامتون یا هر پلتفرم دیگه ای روی این ها کار بکنید.

ارتقا سئو با ویدیو عکس و پادکست
, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست