مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

تبلیغات ✔️

تبلیغات

تبلیغات: خب رسیدیم به بحث تبلیغات.

که یکی از عناصر جدانشدنی هر بیزنسه.

تبلیغات اینستاگرامی دو دسته است

یکی گسترده ،یکی اینفلوئنسر.

گسترده از این مدلاس که توی پیج های مرتبط با حوزه کاری تبلیغ میدم میشه گسترده.

اینا اینفلوئنسر نیستن.

چهره نیستن.

اینفلوئنسر

ولی اگه به افرادی که چهره مشهورن تبلیغ بدی میشی اینفلوئنسر.

میتونی انتخاب بکنی که گسترده تبلیغ کنی یا اینفلوئنسر.

در هر دو صورت کلا توصیه نمیکنم که

بری تکی تکی با اینا صحبت بکنی.

ملاکت هم نباید این باشه که یکی که تبلیغ زیاد میگیره پس تبلیغاتش خوبه.

چون الزاما اینجوری نیست

الزاما اینجور نیست چون زیاد تبلیغ میگیره پس بازدهیش هم زیاده.

بعد از انتخاب مدل تبلیغات باید  فکر بکنی  که چه قشری قراره بیاد و کاربر تو بشه .

مثلا مدل گسترده و انتخاب میکنی

بعد الان اگه در پیج های طنز تبلغات بدم واسه فروش دوربین بهتره

آدمهای بیشتری میاد

شاید ادم بیشتری بیاد ولی آدمه مرتبط با تو نیست.

و احتمال خرید و میاره پایین

تازه ممکنه علاقه مند هم نباشه

بعدا آنفالو کنه یا اصن باشه ولی لایک نکنه

بازدهیتو میاره پایین.

خیلی خیلی مهمه همونطورکه در ساختار کسب و کار اشاره شد،

چه قشری و مشتری هدفت گذاشتی

باید طبق اون تبلیغات و انجام بدی

شرکت هایی هستن که تبلغات و انجام میدن و کامل به شما همه چیو توضیح میدن مثل شرکت دیدو گرام

بعد اینکه مدل تبلیغ و انتخاب کردی

و انتخاب کردی که چه قشری قراره بیان

مثلا وقتی مخاطبت خانم هست برو تو پیج هایی که خانم ها دنبال میکنن مقل پیج های خانه داری و‌… تبلیغات بده .

پس حواست باشه کجا تبلیغ میدی.

تبلیغ بابد پر بازده باشه.

بعد از انتخاب قشر و مشتری هدف و نوع تبلیغت هم انتخاب کردی

حالا باید هدفتو مشخص کنی

باید مشخصا هدف داشته باشه تبلیغت.

باید یه کار مشخص بکنه یعنی بگید برید و ویدیویی که راجب مثلا راز موفق شدن هست و ببینید. یا اینکه ویدیویی که نشون میده تو پنج دقیقه چجور خوشگل بشید و برید ببینید.

این خیلی مهم تر و ارزشمند تر اینه که بگید برید فلانی و فالو کنید.

مخاطب خودش باید بره کشف کنه. بایو ببینه. استوری ببینه. هایلات یا پست ببینه تا بخوای فالوش کنی.

هدف اول در تبلیغات

پس این کارو حتما انجام بده:

یه  هدف مشخص داشته باش مثلا دیدن یه ویدیو،شرکت تویه دوره و..

دوم اینکه هیچ وقت هدف اولتون فروش نباشه.

و نباید تو تبلیغات گفته بشه خب برید تو پیج فلانی و محصولشو بخرید.

ندیده که نمیخرن.

اون قیف فروش پس چیه.

باید طبق قیف فروش علاقه مند بشه. بیاد توی پیجت .

و بعدا کاراتو ببینه، اعتماد سازی که تو قسمت قبل گفتم و ببینه.

و بدش ازت خرید کنه.

تبلیغات باید طبق قیف فروش باشه ها.

اشتباه کنید پولتون میسوزه

اینکارا رو بکنید ضررت کم میشه سودت هم خیلی زیاد میشه.

اگه‌ نمیدونی کدوم تبلیغت خوبه یا اصن تبلیغی که ساختی خوبه یا نه

راهکار افزایش بازده از طریق بهبود تبلغات

دو تا تبلیغ درست کردن

تبلیغات ویدیویی معمولا(متن و عکس نوشته هم میشه)

۲۵ درصد بودجتو که واسه تبلیغات گذاشتی

خرج یه تبلیغ کن پخش کن ببین چقدر بازدهی میگیری

باز ۲۵ درصد از بودجه تبلیغات و صرف یه تبلیغ دیگه کن

و مقدار بازدهی هر کدوم و محاسبه کن

و هر کدوم که بازدهی بیشتر داشت

۵۰ درصد دیگه از بودجه تبلیغاتتو خرج اون تبلغ کن که بازدهی بیشتری داشته.

اگه یه تبلیغی نرخ بازگشت سرمایه خوبی داشت.

مثلا یه تبلیغ میدی یه ماه بعد میبینی فروشتو اضافه کرده

سعی کن سرمایه بیشتری روی تبلیغت بزاری

من که میگم ۵۰ درصد سودو ماهانه بزارید واسه تبلیغات

چون باعث رشد میشه دیگه.

همونطور که درآمد زیاد بشه ۵۰ درصد هم زیاد میشه ولی فروشتو بیشتر میکنه

پس حواستون باشه تبلیغ خوبی که ساختید و بازدهی بالایی ازش گرفتید عدد بزرگتری روش هزینه کنید

تا اون قیفتون بزرگتر بشه

یعنی افراد بیشتری بیان

و بیشتر درگیر بشن

بیشتر اعتماد سازی واسشون انجام بشه و بیشتر خرید کنن

هدف تبلیغات بزرگ کردن قیفه.

یه نکته مهم درباره ساخت تبلیغات

واسه ساخت تبلیغات  تو دیگه هدف و قشر و همه موارد و انتخاب کردی حالا از چه لفظی استفاده میکنی که به مخاطب بگی بیا ویدیو و ویژگی های محصول و ببین.

این خیلی مهمه.

مثلا میخوام یه ویدیو بسازم تا آدما به آموزش اینستاگرام علاقه مند بشن ،

اگه بگم چطوری فالورت و اضافه کنی بدون هزینه،

خیلی واسش جذابه

چون مشکل خیلی هاست.

میدونی

من میام جواب سوال خیلی ها رو در قالب یه ویدیو میزارم

بعد تبلیغاتم اینه که بیایید این ویدیو رو ببینید.

مثلا بگی شمایی که همیشه لوازم آرایشی میخری بیا بهت یه راهکار میدم لوازم آرایشی اصل و از فیک تشخیص بدی.

توی اون ویدیو راجب این مساله صحبت میکنی

چون سوال خیلی هاست.

و اخر میگی که این لوازم آرایشی که من فرق بین اصل و فیک شو توضیح دادم براتون

من‌تو پیجم خیلی صادقانه و دقیق محصولات اصل و معرفی میکنم که بتونید فالو کنید و ببینید.

پس حواست باشه درباره علاقه مندی یه سری آدم صحبت بکنی یا جواب سوالشون.

استفاده از کلمات مناسب

بعد از انجام این مرحله،کلماتی که استفاده میکنی خیلی مهمه.

کلماتی که واسه آدم ها استفاده میکنی به آدم ها حس بهبود میده.

یا حس وضعیت بهتر میده.

ولی کلماتی که تو ویدیو استفاده میکنی یا روی بنر گرافیکیت یا انیمیشنیت مینویسی خیلی مهمه.

کانسپت یا فرصت اگه باشه آدما استقبال میکنن.

و آدما از هر راهی شده پول جور میکنن تا بتونن از فرصت های سودمند استفاده کنن.

شما هم تو کار خودت باید اینو فرصت نشون بدی.

مثلا بگی

یه بار واسه همیشه یادبگیر فرق بین لوازم آرایش اصل و فرع و تشخیص بدی.

آدم ها اینو یه فرصت میبینن

با خودشون میگن یه بار وقت میزاریم و تمام میشه.

از اینجور کانسپت ها.

کلمات خیلی مهمه

اگه فرصت نشون بدید کارتون و آدما خیلی استقبال میکنن.

قیف فروش ✔️
مدیریت مشتری ✔️
, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست