استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چارا برای خلق ارزش و توسعه مهارت های درونی و رشد استعدادها و جایی برای انجام پروژهای برنامه نویسی هست، هدف ما پیاده سازی ایده شما و توسعه مهارت های فردی کاربران برای ارتقا و اجرای هدفمندانه کسب و کارها میباشد بیشتر آموزش های سایت به صورت رایگان در اختیار شما هستند اما برای دسترسی به همه آموزش ها نیازمند تهیه عضویت ویژه سایت ما میباشید.

چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم

مقدمه تبلیغ نویسی

چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم

امروز داریم در حقیقت اولین بخش از علم تبلیغ نویسی و اینکه چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم رو که یک دوره کامل هست رو شروع میکنیم.

دوستان برای اینکه راحت تر باشید فایل پادکست همین بخش رو قرار میدم که اگه وقت مطالعه ندارید فایل صوتی رو گوش کنید.



میخوام بگم که چه مواردی رو در روزهای یا بخش های آتی به شما خواهیم گفت امروز میخوایم در مورد این حرف بزنیم که چطور بتونیم واقعیت محصولمون رو به مخاطب بگیم و در حقیقت یک دیالوگ واقعی با آنها داشته باشیم.

خیلی از دوستان اگر قبلاً تجربه ی فروش رو در رو داشته باشند که قطعاً دارند، چون شما همتون بیزنس دارید و میدونید  که رو در رو یا تلفنی تونستید محصولی رو به فروش برسونید در اون شرایط خیلی از دوستان میگن که زمانی که مشتری با من تماس میگیره راحتتر می تونم قانعش کنم که محصول من رو خریداری بکنه ولی در زمانی که کاربر وارد سایتم میشه این اتفاق نمی‌افته و مشکل جدی من با همین موضوع هستش !

در حقیقت ما در تبلیغ نویسی میاییم همون دیالوگی که میخواید رو در رو به مخاطب تون بگید رو در قالب متن های حرفه ای به آنها ارائه می‌کنیم.

یک توضیح کوتاهی در مورد خودم میدم عرفان سعدی هستم و تقریبا وارد سال نهم میشه که فعالیت در حوزه وب و برنامه نویسی دارم.

زمان مورد نیاز جهت یادگیری تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی بحثی نیست که بشه تو چند بخش و چند ساعت آموزش داد یه بحثی که داره اینه که باید درگیر بشیم و تمرین بکنیم و حداقل زمان 6 ماه رو شما در نظر بگیرید،

تا تمامی تکنیک ها رو بتونیم آموزش بدیم و یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای ما ایجاد شده بود این بود که درخواست‌های مشتریان ما برای تبلیغ نویسی زیاد شده بود و از اونجایی که من بیشتر وقتم صرف پروژه های برنامه نویسی میشه وقت کافی نداشتم برای این کار من دارم شروع به ساخت این آموزش ها میکنم البته فعلا به صورت رایگان !

که هم این علم توسعه پیدا بکنه و هم اگر افرادی در همین چارا هستن که مستعد باشند و بتونن خیلی خوب با آموزش ها بیان جلو و یاد بگیرن حتی شده بخشی از پروژه های تبلیغ نویسی خودمون رو به اونها بدیم البته اکثر دوستان خودشان بیزنس دارند ولی بخشی از دوستانم هستند که علاقه‌مند هستند این حوزه رو به خوبی یاد بگیرن برنامه‌ای که توی این بخش داریم یک مروری به بخش های آینده خواهم داشت اینکه میخوام در بخش های آینده چه موضوعاتی رو مطرح بکنیم و مهمترین عامل خرید کاربران رو به شما خواهم گفت ممکنه متعجب بشید در مورد محرک های اصلی خرید کاربران صحبت میکنم که مطمئنم در هیچ جای دیگه ای این محرک هارو به این شیوه نشنیدید.

کاربردهای علم تبلیغ نویسی رو به شما خواهم گفت وهمین امروز ما یک شکل کامل تبلیغ رو به شما خواهیم گفت چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم.

سئو کپی‌ رایتینگ چی هست ؟

اینکه چطور کانتنتای حرفه ای بنویسید که بتونید در گوگل رتبه خوبی بگیرید و من یک بخشی هم طراحی کردم که توی قسمت های بعد هستش که امروز توضیح میدم اولین کاری که ازتون می خوام این که همین الان یکی از محصولات خودتون رو انتخاب کنید میتونه محصول باشه میتونه خدمات باشه هر چیزی میتونه باشه مهم اینه که یکی از محصولات خودتون رو همین الان انتخاب کنید قبل از اینکه بخواهیم هر تبلیغ رو برای خودمون یا دیگران بنویسیم در مورد یک موضوع باید کاملاً مطمئن بشیم محصول بسیار با کیفیت !

یعنی اگر داره بین یک سری افراد رقابت میکنه بنابراین مهمترین ویژگی که باید محصول شما داشته باشه باید با کیفیت باشه اگر شما یک محصول بی کیفیت و تبلیغ کنید دارید خودتون با کلنگ خودتون همون محصول رو نابود می کنید، اون چیزی ک خیلی تبلیغ نویس براش مهمه شناخت صحیح از بازار هدف و مشتریاس ببینید دوستان جامعه وب یک جامعه بسیار مدرن و جدیدی هست و کاربران هم خیلی باهوش شدن زمانی که شما میخواهید یک قولی رو بدید محصولی رو بفروشید مطمئن باشید که قطعاً میرن سایتهای رقیبان شما رو هم نگاه می‌کنند و یک مقایسه‌ای بین این دو تا خواهند داشت بنابراین نکته مهم اینکه باید بازارتون رو به خوبی بشناسید مشتریتونم به خوبی بشناسید و از همه مهمتر اگر می‌خواید واقعا عالی کار کنید باید با شناختی که از رقیباتون دارید و شناخت خوب از محصول یک مزیت برتر داشته باشید.

چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم ؟ اگر شما مثل رقیباتون باشید بعید میدونم بتونید به گرد پای اونا برسید باید یه چیز جدید داشته باشید تلگرام زمانی اومد توی بازار و وایبر رو زد کنار چون هم کلا سرعت وایبر خیلی کم شد بود و از همه مهمتر میتونستیم با تلگرام فایل های با کیفیت و حجم بالا رو خیلی سریع برای دیگران ارسال کنیم و همین باعث توسعه و رشدش شد یا در مورد محصولات حسابداری یه سری محصولات حسابداری بودند که مثلاً انبارگردانی اینارو نداشتند و یک شرکت دیگه اومد خیلی راحت انبارگردانی ساده بهش اضافه کرد و اومد خیلی سریع رشد کرد یا یک سری شرکت های طراحی سایت که یکسری خدمات خیلی برتری رو دادند و اومدن جای شرکت‌های دیگه رو گرفتن بنابراین نکته‌ای که خیلی مهمه اینه که شما باید یک نکته برتر نسبت به رقیباتون داشته باشید.

شاید شما بگید من پاوربانک می‌فروشم خب دیگری هم داره پاوربانک میفروشه همون برند خارجی رو هم داره میفروشه بله درسته مزیت رقابتی شما میتونه.


مدل تحویلتون باشه!

مدل گارانتی تون باشه،

مدل خرید و تحویل تون باشه،

زمان تحویل تون باشه،


اینا میشه مزیت رقابتی پس اینو فقط تو خود محصولم نبینید تو مدل خدماتی هم که می‌خواید ارائه کنید. در نظر داشته باشید میخوام در مورد تحریک کننده های خرید صحبت بکنم در مورد تبلیغات متنی صحبت می کنم ولی در بخش های بعد مفصل تر صحبت می کنم.

خب ببینید دوستان شاید شما فروشگاه داشته باشید ولی بخوایید به عنوان یک تبلیغ نویسم فعالیت کنید بنابراین در بخش بعدی که اصلاً خود تبلیغ نویسی داخلش مطرح نیست و یک بخش مستقله می خوام در مورد این صحبت کنم که چطور خودتون بتونید خودتون رو متخصصین حوزه خودتون معرفی بکنید و مطمئنم که براتون خیلی جذابه و درآمد بسیار بالایی میتونه براتون داشته باشه.

در بخش بعدی به شما یاد میدم که چطور تیترهای حرفه ای و جذاب بنویسید جوری که طرف یه لحظه بگه من باید تا ته این متن رو بخونم همین حس برای اونها ایجاد میشه و خودش یه بخش مستقل هستش در ادامه وارد خود بدنه تبلیغ میشیم پاراگرافها، چینش، المان‌های تبلیغ مزایایی که باید برای محصولاتون بنویسید ایجاد حس ها در مخاطب از تکنیک ان ال پی در تبلیغ نویسی استفاده می‌کنیم.

تکنیکال تاکتیک‌های تبلیغ نویسی و به شما خواهم گفت در مورد گرافیک صحبت می‌کنم روانشناسی رنگها در تبلیغ نویسی رو خواهم گفت این که چطور تصاویر حرفه‌ای داشته باشیم چطور نگارش عالی و بدون غلط داشته باشیم و دید مخاطب در مطالعه متون رو به شما خواهم گفت !

کاری میکنیم که مشتری تصمیم بگیره و اقدام کنه !

در مورد قیمت گذاری حرفه‌ای و نفوذ به ذهن مشتری صحبت می کنم چطور پیشنهاد های بسیار جذاب بسازیم چطور ویدیو های تبلیغاتی حرفه ای بسازیم برای اینستاگرام و وبسایت مون چطور صدا و صوت حرفه‌ای داشته باشیم به طوری که وقتی مخاطب به صوت ما گوش میده لذت ببره و از همه مهمتر تصمیم بگیره اون اقدامی که شما می‌خواهید رو انجام بده! چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم؟ نکات طلائی و الماسی تبلیغ نویسی و خواهم گفت که در هیچ جایی نخواهید شنید فقط خودمون انحصاراً اینها را جمع‌آوری کردیم و تستش کردیم اینکه چطور پیشنهاد های رد نشدنی طراحی کنیم و از همه مهمتر تبلیغمون رو آزمایش بکنیم.

مهمترین عامل خرید و اقدام مشتری چی هست ؟

در مورد اینکه چطور محتوا مون رو برای گوگل بهینه کنیم ، به نظرتون مهمترین عامل خرید مشتری چیه چی باعث میشه که مشتری خرید بکنه ؟ مهمترین عاملی که مشتری تصمیم میگیره خرید کنه در حقیقت تبلیغ محصول شماست شما حس اعتماد ترس و ایجاد میکنید و دقیقا میره تو بدنه تبلیغ می شینه و مخاطب شما بر اساس متن تبلیغاتی شما تصمیم میگیره که یک محصولی رو بخره یا نه اما یک نکته ای خیلی مهمه شما بهتر از هر کسی در مورد خدمات و محصولاتتون میدونید چرا چون خودتون تولیدش کردید خودتون ساختینش اما مهمترین و سخت‌ترین کار اونجاس که اینو بخوایید به مشتریتون انتقال بدید مثلا شما از دیدگاه خودتون خیلی خدمات هاست و طراحی سایتتون عالیه اما مهم اینه که بتونید به من هم نشون بدید که اون خدمات و محصولاتتون عالیه !

نقش اعتماد در کاربران

و این یکی از بزرگترین مشکلاتی که صاحب های بیزنس ها در مکالمه با مخاطبان دارن و خیلی چیزایی که از دیدگاه شما دوستان بدیهی هست از دیدگاه مخاطبین شما خیلی عجیب غریبه و باید در ریز ترین و خیلی کوچک ترین مسائل رو هم به اون ها بگید اما بله به نظر من و طی تحقیقاتی که من انجام دادم تا زمانی که کاربر به شما اعتماد نکنه مطمئن باشید خرید نمیکنه! چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم یعنی زمانی اون دکمه ی تایید پرداخت رو میزنه که اعتماد کنه و خیلی از افرادم هستن میرن داخل بانک و اونجا پشیمون میشن چون اون اعتماده لازم رو نداشتن اینکه تلفن میزنن به ما و بفهمن که یک فردی جواب میده بعد پرداخت رو انجام میدن نتیجه ی همون اعتماده و یک تبلیغ نویس حرفه ای فردیه که بتونه اعتماد مخاطب رو با اون متنی که مینویسه جلب بکنه .

تحریک کننده قوی

اما میخوام در مورد چند تحریک کننده ی قوی برای خرید صحبت بکنم ممکنه اینهارو شنیده باشید ولی از این دیدگاهی که من میگم بهش نپرداخته باشید ببینید دوستان اولین چیزی که خیلی پر کاربرده و در محصولات ماهواره ای هم می‌بینید در حوزه ی سلامتی لاغری اینکه اندام درستی داشته باشیم و سلامتی اینا یک تحریک کننده ی قوی هست ینی شما بتونید یک آینده ی خوبی رو برای اون فرد مجسم بکنید، یه مدل تحریک کننده ی دیگه امید و آینده نگری که شرکت های بیمه معمولا از همین سیستم استفاده میکنن یا شرکت هایی که خدمات املاک دارن میان یک آینده نگری برای شما میکنن برای فرزندانتان یا هر آینده ای که خودتون دارید یا براساس اون میان یک حس خوب میسازن و کالا رو میفروشن.

چه طور با تبلیغ نویسی بیشتر بفروشیم

اما بین همه ی اینها به نظر من مهمترین تحریک کننده خرید ترسه یعنی چندین برابر از مدل های دیگه ترس قدرتمند تره ! اگر شما بتونید مخاطبتان رو بترسونید از شرایط فعلی و یک راهکار عالی ای رو خودتون بهش پیشنهاد بدید مطمئن باشید که اونها تحریک میشن که دکمه ی خرید رو بزنن و ترس بزرگترین تحریک کننده ی خرید هست یه مدل دیگه هم هست که احساس گناه ایجاد کردنه که در بخش های بعد خیلی راجع بهش صحبت می کنم باید این حس رو ایجاد کنیم و بگیم بابا تو خیلی اشتباه کردی تا الان این مدلی زندگی می کردی؟ از این ابزارهایی که فعلاً داری استفاده می کنی داری به خودت و خانوادت ظلم می کنی تو باید بیای یه چیز جدیدتر و  بخری تا زندگی بهتری رو برای اونها بسازی !

انواع تحریک کننده ها

یه مدل تحریک کننده های دیگه قابلیت های جدیده مثلاً دیدید افرادی که میرن یک ابزار جدیدی رو میگیرن یا باهاش پز میدن یا مثلا همین موبایل اول که اومده بود یه قابلیت جدیدی رو به یک آدم اضافه کرده بود یا خیلی ابزارهای دیگه اگر محصول شما باعث بشه که اون فرد بتونه در کنار دیگران یک حس برتری ای رو نشون بده شما میتونید یک فروش خیلی خوب و یک تبلیغ خوب داشته باشید اما یک بحثی هست آدم باید منبع رو بگه یک آقایی هستن به اسم دن کندی که یک مبحثی دارن به اسم opurtunity  marketing concept ایشون میگن اگر شما بتوانید هر محصولی را به یک فرصت برای این فرد تبدیل کنید قطعا آن را می خره !

اگر شما میخوایید تحصیلات تکمیلیشون رو بفرستید خارج این رو به عنوان یک فرصت بهشون نشون بدید اونها تحریک میشن که خرید کنن واز خدمات شما استفاده کنن شما باید بتونید دیدی مثل شرکت هایی که پدیده و سارینا کیش و … داشتن و پیاده کنید اینا از همون بازاریابی فرصت استفاده میکنن چون یک فرصته و طرف میدونه پول بزاره سرمایه خیلی بزرگی رو بهش برمیگردونه .

در مورد بازاریابی فرصت بسیار بسیار صحبت خواهم کرد و مهم ترین چیزش اینه که شما بتونید در حوزه ی خودتون و اون محصولی که میخوایید تولید کنید رو در حقیقت بفروشید و متنش رو بنویسید ببینید چطور میتونید اون محصول رو به یک فرصت برای مخاطب تبدیل کنید اما من یک بار بحث فرصت رو به یکی از دوستانمون گفتم ایشون در ۱۰۰ لغت صفحه ی فروششون فکر کنم ۷۰ بار از واژه فرصت استفاده کرده بود که این محصول ما یک فرصت بی نظیره، این به این معنی نیست که ما اصلا از واژه فرصت استفاده بکنیم معنی این هست که ما بتوانیم یک شرایط ویژه و ایده آلی رو برای محصولمونخلق کنیم که در آینده سود و مزایای زیادی برای مخاطب ما بسازیم.

حس تعلق

دومین موردی که هست حس تعلقه در حقیقت مخاطبای اپل ی حس تعلقی به اون کمپانی دارند و محصولی که می ذاره اصلا حس میکنن اونام باید جزو افرادی باشند که اون محصول رو بخرند اما حس تعلق رو چطور میتونیم بسازیم فرض کنید یک محصول رو با گروهی از افراد بسازید هر محصولی که هست حالا اون فرد یا افراد حس تعلق به اون محصول رو دارن و زمانی که اون محصول رونمایی میشه اون محصول رو تهیه میکنند بنابراین اینم یکی از تحریک کننده های خریده یک مورد دیگه ای که خیلی باعث تحریک افراد میشه برای خرید حوضه رقابته اینکه بدونن از رقیبشون دارن عقب میفتن خب اینو در خانوما میشه به خوبی اجرا کرد.

در حوضه ی تجاری ام مشتریانتون اگر بیزنس دارن به راحتی میتونید ازش استفاده بکنید و همین که بدونن مثلا اگر این اطلاعات یا این دوره یا این محصول دست رقیبشون بیفته چه استفاده ای میکنه و اینکه این رو باید کامل در همون متن تبلیغتون بنویسید یک مدل دیگه هست که شما یک محصول داشته باشید که باعث سربلندی اون فرد بشه اگر اون محصول رو بخره استفاده بکنه ! مثلا یک تولزیه که روی ماشین نصب میشه یک چیزیه که پوشش داره یا هر چیزی که هست کالا یا خدماتی هست که باعث سربلندی اون طرف بشه بین خانوادش یا دوستانش اینم یکی از تحریک کننده های قوی هست.

توی همه بخش های رسانه خودت از تبلیغ نویسی استفاده کن !

زمان و صرفه جویی زمان در قرن ۲۱ بسیار مهمه و اگر شما بتونید محصولی تولید کنید که در زمان و انرژی افراد صرفه جویی کنه اونها حاضرن بابتش پول بدن اما کاربردهای تبلیغ نویسی رو می خوام به شما بگم هر پیامی که از طرف سایت شما یا پلتفرم شما یا رسانه شما نمایش داده میشه باید تبلیغ نویسی در اون اعمال بشه مثلاً صفحات محصول یکی از صفحات شما هستن جملاتی که در دوره‌های سایتتون استفاده میشه مثلا قبلا چی بود افزودن به سبد خرید بعدا گفتیم سفارش حالا میگیم من این محصول را میخواهم اینو میگیم این یه جمله ایه که دعوت به اقدام میکنه و این بسیار مهمه که شما در جملات و دکمه های ساییتون هم از تبلیغ نویسی استفاده بکنید.

صفحه ی درباره ی ما و تماس با ما چارا رو تا یک هفته ی دیگه ببینید ما به روزش میکنیم و صفحه درباره ما و تماس با ما یکی از صفحاتی که در گوگل آنالیتیکستون نگاه کنید که چقدر بازدید میشه! مخاطبان دیگه خیلی زرنگ شدن و این صفحه رو میبینن میخوان ببینن با چه گروه یا  شرکتی می‌خواهند کار بکنند بنابراین صفحه محصول و تماس با ماتون بسیار مهمه تک تک ایمیل های ارسالی سایتتون بسیار بسیار مهمه هر پیامی که میخوایید در شبکه های اجتماعیتون بزارید باید از تبلیغ نویسی و فرمول ها استفاده کنید و از همه مهمتر تبلیغات بنری، مطمئنم براتون خیلی جذاب هست، و این گام ها رو میخوایم به صورت عمیق تر به آنها بپردازیم. در بخش های بعدی میبینمتون

آشنایی با پنل project
چطور با تبلیغ نویسی موفق تر باشیم
, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست