مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

تغییر ذهنیت در NLP ✔️

تغییر ذهنیت در NLP

تغییر ذهنیت در NLP

ششمین ایده NLP تغییر ذهنیت هست. با یک مثال این موضوع رو توضیح میدم.

فرض کنین یک عکس معمولی گرفتین که کیفیت عالی نداره و سوژه خاصی هم در عکس نیست.

فرض کنین از دستگیره در خونتون عکس گرفتین.

عکسی که گرفتید رو در یک قاب گرون قیمت بذارین و اونو پیش دوستاتون ببرین و بگین نظرتون درباره این عکس چیه.

مطمئن باشین خواهند گفت که این عکس بسیار ارزشمنده با اینکه دستگیره در خونه شماس و نکته خاصی هم نداره.

چرا افراد به این نتیجه میرسن که این عکس خیلی ویژه و ارزشمنده؟

دلیلش اینه که این عکس معمولی در یه قاب بسیار ارزشمندتر قرار گرفته.

به این ایده تغییر ذهنیت میگیم یعنی یه قاب خوب میتونه کاری کنه که یه عکس معمولی فوق العاده به نظر بیاد.

چطور از ایده تغییر ذهنیت در تبلیغ نویسی میتونیم استفاده کنیم

اولین نکته اینه که در تبلیغ خودمون ذهنیت برتر ایجاد کنیم.

چاپ متن در مجله خوب و باکیفیت و مرغوب بودن کاغذ اون مجله میتونه تغییر ذهنیت ایجاد کنه.

اگه در تبلیغتون از لوگوهای معروف استفاده کردین وبگین که محصول من با لپ تاپ های معروف سازگاره و لوگوهاشونو در تبلیغتون استفاده کنین به صورت غیر مستقیم محصولتونو در یک قاب گرونتر بردید.

پیش فرض مخاطب این خواهد بود که محصولتون ارزشمنده چون در اون تبلیغ از لوگوی برندهای معروف دنیا استفاده کردین.

هر موردی مثل کیفیت کاغذ، فونتها،وضوح عکس ولوگوهایی که استفاده میکنین میتونه به اعتبار تبلیغ شمااضافه کنه و یه ذهنیت برتر ایجاد کنه.  

جذاب تر کردن محصول

دومین تغییر ذهنیت اینه که شما میتونین محصولتون رو جذاب تر کنین بدون اینکه محصول رو عوض کنین.

مثلا بسته بندی محصول رو عوض کنین کاری که چندین شرکت کامپیوتری در سالهای گذشته انجام دادن.

مثلا یه کارت گرافیک درست میکنن ولی به جای اینکه در کاغذ مقوی ارائه کنن در یه جعبه فلزی بسیار باکیفیت و گرون ارائه میکنن.

حتما میدونین شکلاتهای معروف در بسته بندی های گرون قرار داده میشه و این یه جور تغییر ذهنیت هست.

مخاطبان فکر میکنن وقتی این محصول جعبه اش این هست چقدر میتونه محتواش عالی تر باشه.

همراه کردن محصول با هدیه

سومین روش تغییر ذهنیت اینه که هدایای همراه محصولتون رو جذاب کنین.

فرض کنین شما موبایل میفروشین میتونین هدیه کنار موبایل رو عوض کنین و یه کاور بسیار باکیفیت و گرون چرمی در کنار این موبایل قرار بدین و در تبلیغ خودتون شاید چند خط درباره این کاور چرمی صحبت کنین.

این هدیه همراه محصول خودش باعث میشه که اون محصول بسیار ارزشمندتر و گرون تر به نظر برسه.

یه نکته کوچیک درباره تبلیغات ویدیویی بگم. اگه تبلیغات ویدیویی درست میکنین زمینه شما بسیار مهمه و میتونه باعث تغییر ذهنیت بشه.

خیلی فرق میکنه که شما در طبقه بیستم یه برج بایستید و از پنجره کل تهران معلومه و اینجا در مورد محصول خودتون صحبت میکنین و کنار یه لوله بخاری وایستادین و چند تا پریز دیده میشه و اینجا درباره محصولتون صحبت میکنین.

در حالت اول این زمینه شما یه تغییر ذهنیت ایجاد میکنه و ارزش محصول شما رو بالا میبره.

در حالت دوم زمینه کار شما ارزش محصول رو کمتر میکنه و در واقع تغییر ذهنیت منفی ایجاد میکنه.

اثر کایرانا در NLP

هفتمین ایده NLP اثر کایرانا نام داره. این اسم فردی هست که این ایده رو بوجود آورد.

این ایده اینطور بیان میشه اگه شما بتونین در تبلیغ خودتون مخاطب رو به آینده ببرین و این آینده بردن رو هر چه واضح تر به تصویر بکشین در همون حد فروش شما افزایش پیدا میکنه.

اگه مشتری روبه آینده نبرین در هر صورت کاری کنین که وقتی تبلیغ شما رو میبینه یا میخونه تا حد ممکن تصور کنه و عکس هایی رو ببینه به همون مقیاس فروش شما افزایش خواهد یافت.

باید مشتری رو مجبور کنین که تصور کنه.

چطور میتونیم مشتری رو وادار کنیم که تصور کنه

 با استفاده از ایده نردبان تصور که در جلسات قبل مفصل توضیح دادم.

 از جملات کاملا تصویری استفاده کنین و طوری تصویری صحبت کنیم که شخص بتونه دقیقا شرایط رو تصور کنه.

در واقع در این روش از تصویر سازی ذهنی استفاده میکنیم.

فرض کنین شما یه تور میفروشین در یک کشور خارجی مثلا کانادا.

میتونین درباره تورتون آگهی کنین که ما برترین شرکت برگزار کننده تورهای تفریحی هستیم با مجرب ترین کادر و چیزای مثل این که به هیچ وجه تصویر سازی وجود نداره.

میتونین این تور رو اینطور تشریح کنین بگین وقتی وارد هتل شدین میتونین از پنجره سمت راستتون پرده ضخیم قرمز مخملی رو عقب بزنین و به کوه مقابلتون نگاه کنین که پر از یخ هست و خرس های قطبی رو تماشا کنین که روی کوه ها دارن باهم بازی می کنن.

 بنابراین در مورد همون تور صحبت میکنین ولی مخاطب رو وادار میکنیم که تصویر سازی کنه و تو تصور ات خودش یک فیلم یا تصویر ببینه.

هر چه بتونیم در تبلیغ خودمون مطالبی بنویسیم که مخاطب رو بیشتر وادار به تصویر سازی کنه به همون نسبت موفقیت تبلیغ ما بیشتر خواهد شد و فروش ما افزایش پیدا خواهد کرد.

ایده های NLP ✔️
سه ایده پیشرفته تبلیغ نویسی✔️
, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست