پرش به محتوا

روش های ایجاد هیجان در NLP ✔️

روش های ایجاد هیجان در NLP

روش های ایجاد هیجان در NLP

سومین ایده NLP ایجاد هیجان هست.

اغلب خریدها احساسی انجام میشه و این احساسات بر اساس یه هیجان لحظه ای انجام میشه که این خرید الان انجام بشه یا نه.

به بیان دیگه خیلی از افراد در لحظه خرید کاملا مردد هستن که خرید خودشونو انجام بدن یا نه.

گاهی هیجانی ایجاد میشه که خرید رو تا آخر انجام بدن وفرق نمیکنه این خرید به صورت آنلاین ،تو فروشگاه، نمایشگاه یا حضوری باشه.

[restrict]

در هرصورت این هیجانه که باعث میشه شخص در لحظه مصمم بشه و خرید خودشو انجام بده.

اگه بتونیم لحظه ای که مشتری در حال تصمیم گیریه از طریق تبلیغاتمون هیجان ایجاد کنیم باعث میشیم که افراد بیشتری خریدشونو انجام بدن.

سه روش ایجاد هیجان در تبلیغ

کاهش زمان

اولین روش کاهش زمان هست.

اگر در تبلیغ خودتون اشاره کنین که میتونین در زمان کمی به مشتری سود برسونین همین هیجان باعث میشه که برخی از مشتریان خریدشونوانجام بدن.

فرض کنین شما آموزش زبان میدین.

اگه قول بدین آموزش زبان در سی روز اتفاق خواهد افتاد (البته میدونم که چنین چیزی غیر ممکنه فقط دارم مثال میزنم) همین باعث میشه افراد زیادی این آموزش زبان رو تهیه کنن.

اگه کارتون فروش بیمه هست و قول بدین توی سی دقیقه برید در محل افراد و توی دو دقیقه کارشونو انجام بدین.

وقتی مخاطب میبینه که به این سرعت میتونه به نتیجه دلخواهش برسه هیجانی بهش دست میده و تصمیم خرید خودشو خیلی سریع تر میگیره.

فرض کنین به یه استودیوی فیلمبرداری رفتین و بهتون قول میدن در کمتر از سه ساعت خروجی فیلم رو به صورت ویرایش شده بهتون بدن.

[/restrict]

گفتن این حرف هیجان ایجاد می کنه و باعث میشه افراد بیشتری این استودیو رو رزرو کنن و برای کارهای فیلمبرداری به اون مراجعه کنن.

یکی از استراتژی های بسیار قوی شرکت آمازون در سالهای اخیر همین بوده.

وقتی به یک صفحه کتاب مراجعه کنین و میخواین اونو از سایت بخرین سایت آمازون با تخمین هایی که داره میگه اگه این کتاب رو همین الان سفارش بدین دقیقا در چه روز و ساعتی به دستتون میرسه.

این حس خوبیه که هنوز خریدتونو انجام ندادین زیر دکمه خرید نوشته اگه در سه دقیقه آینده خریدتونو نهایی کنین فردا ساعت 4 عصر این کتاب در دست شماست.

[restrict]

این کاهش زمان یک هیجان لحظه ای ایجاد میکنه و افراد بسیاری رو ترغیب می کنه تا از شما خرید کنن.

تصویر سازی آینده

دومین روش ایجاد هیجان تصویر سازی آینده هست.

اگر در تبلیغ خودتون بگین که شخص در نهایت به چه چیز لذت بخشی میرسه و اینو کاملا تصویر سازی کنین افراد بیشتری دچار هیجان میشن و حاضر میشن ازتون خرید کنن.

فرض کنین دوربین عکاسی میفروشین.

میتونین در تبلیغ بنویسین اگه این دوربینو بخرین و خودتون هم عکاس حرفه ای باشین میتونید سال بعد در مسابقات جهانی مدال بگیرین.

ما با این روش شخص رو به آینده میبریم و تصویر واضحی از آینده نشون میدیم و همین هیجان باعث میشه که شخص خرید خودشو انجام بده.

مثلا فرض کنین کار شما طراحی سایت هست.

میتونید بنویسین خودتون رو سال بعد تصور کنید، صبح بیدار میشید میبینید هیجده تا پیام خرید اومده که در سایت انجام شده و مبلغش به حسابتون واریز شده.

بنابراین با این تصویر سازی افراد رو دچار هیجان میکنید تا هر چه زودتر خرید مورد نظر شما رو انجام بدن.

بردن از نقطه الف به نقطه ب

سومین روش ایجاد هیجان بردن از نقطه الف به نقطه ب هست. نقطه الف شرایط کنونی فرد هست و شاید حتی عمدا شرایطی پایین تر از شرایط کنونی فرد رو بنویسین و حالت و حالت ایده آل شخص هست.

[/restrict]

فرض کنین کار شما آموزش بازاریابی اینترنتی هست. میتونین از این روش سوم استفاده کنین و اینطور بگین.

از کسی که اکانت ایمیل ندارد تبدیل شوید به کسی که هر روز سایتش فروش میلیونی دارد.

در واقع یه شرایط سطح پایینی اول میگید و قول میدین که از این نقطه مخاطب  به کمک محصول شما میتونه برسه به یه نقطه بسیار بالاتر و بهتر. مثلا فرض کنین کار ما فروش یه موبایل بسیار خاص و گران قیمت هست. میتونیم در تبلیغ خودمون بنویسیم از فردی که  هیچ کس در مهمانی ها بهش توجه نمی کنه تبدیل بشین به فردی که در هر مهمانی همه افراد دوست دارن با اون صحبت کنن.

شما با بردن شخص از شرایط سطح پایین به شرایط ایده آل هیجان ایجاد میکنین و همین باعث میشه تصمیم بگیره که از شما خرید کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.