مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

ساختار کسب و کار ✔️

ساختار کسب و کار

ساختار کسب و کار :توی این جلسه میخواییم راجب ساختار کسب و کار صحبت کنیم.

خب

بیزنس ها ساختار دارن. طبق ساختار اگه پیش نریم یه جاهایی که به مشکل برخورد کنیم نمیدونیم مشکل و نقطه ضعفمون از کجاست .

نمیدونیم اشتباه از کجا نشات میگیره چون ساختار و بلد نیستیم . فرض کنید شما یه کارو انجام بدید و ابعادشو نمیدونید و به مشکل برمیخورید و نمیدونید ساختار از کجاست.

توی بیزنس هم ساختار خیلی به دردتون میخوره.

ولی چیزی که برای اینستاگرام مهمه که مخاطبت کیه.

خیلی مهمه که داری برای کی تلاش میکنی.

مثلا فرض کن یه سالن زیباییه که ۱۰ هزار تا فالور داره و فالور هاشو با کلیپ های فان جذب کرده.

یه پیج دیگه هزار تا فالور داره ولب از اول گفته خدمات زیبایی ، کار های زیبایی انجام بدید و نمونه کار های ما رو ببینید.

مشخصا اونی که مخاطبشو تخصصی جمع کرده پول بیشتری درمیاره.

مثلا ممکنه درآمد یه پیج ۲۰۰ هزاریی بیشتراز  یه پیج ۵۰۰ هزارتایی باشه.

تعداد فالور از یه جایی به بعد مهم نیست .

اونکه ۱۰ هزار فالور داره ویو پستاش از یه پبجی که هزار فالور داره بیشتره ولی اگه یه پست تخصصی بزاره هیچ کس نه لایک میکنه نه کامنت میزاره.

اما اونی که هزار نفر تخصصی جمع کرده با انتشار یه پست تخصصی خیلی بازخورد بیشتری میگیره ، تعداد لایک های بیشتری ، تعداد کامنت های بیشتری .

پس دقت کن مخاطبت کیه مخاطب اونیه که بهت پول میده بابت خدماتت.

هر کسی نمیتونه بهت پول بده.

بد نیست که با محتوا احساسی مخاطبو جذب کنی و با خودت آشنا کنی ولی دقت کن که مخاطب هدفت باشه.

مثلا پسری که سالن آرایشگاه داره و عکس های شخصی خیلی خوب خودشو انتشار بده . شاید دخترا فالوش کنن ولی نمیتونن از خدماتش استفاده کنن.

من یه پیج دیدم عکس از دختر گذاشته بود ولی در اصل پیج یه پسر بود ازش پرسیدیم که چرا عکس دختر گذاشتی.

گفت که برای اینکه مخاطب جمع کنم.

گفتم اون مخاطب که مشتریت نیست پس چرا اینکارو میکنی؟

پس فقط عدد فالور و نبرید بالا که ارزش نداره.

ارزش محصول

ساختار کسب و کار : دوم اینکه ارزش محصولت چیه؟

محصول یا خدمات یا هر چیزی.

ارزش محصولتو نمیدونی.

تو نمیدونی چرا مخاطب از محصول یا خدماتت باید خریداری کنه.

چواب این سوال که چرا مخاطب باید از شما خرید کنه رو داشته باشید.

ارزش مهمه که چی باشه دیگه‌.

تو چرا اصن داری فعالیت میکنی.

اگه این پول باشه بازم فعالیت میکنی؟

این میشه ارزش بیزنست.

به یه مغازه دار بگید چرا باید ازت خرید کنیم اصن شوکه میشن جوابی ندارن و در آخر میگن خب اصن خرید نکن.

اکثرا فکر میکنن بخاطر نیاز ازشون خرید میکنی.

الان اکثرا اینجور نیست و حداقل تو بازار اینجور نیست.

ساختار کسب و کار :تو اینترنت اینجوری نیست اگه نتونی مخاطب و قانع کنی میره سراغ یه پیج یا یا یه سایت دیگه  با یه سرچ ساده و از اونجا خریدمیکنه .

چرا از من خرید میکنی؟

چون من راهنماییت میکنم یه خرید اقتصادی داشته باشی .

راهنماییت میکنم یه آموزش خوب داشته باشی.

و بهترین خدمات و بگیری.

راه جذب

ساختار کسب و کار :خیلی مهمه که راه جذبت چیه ؟ بعد از انتخاب مخاطب ،راه جذب مخاطب خیلی مهمه.

راه جذبت مثلا موضوعت بیزنسی میخوای با کلیپ های فان جذبش یا میخوای با قرعه کشی جذبش کنی که این راه بدی نیست.

یا اینکه یه نکته کوچیک از کارت بگی .

مثلا سالن زیبایی داری و نشون بدی چجوری زیباتر دیده بشن .

باشگاه ورزشی داری مثلا پست بزاری که چجوری بدون حضور در باشگاه ورزش کنی درسته داری میگی که تو خونه ورزش کنی  ولی خب کم کم علاقه مند میشه و به سمت باشگاه میاد.

پس باید راه جذبت جوری باشه که مخاطب بفهمه شما تو چه حیطه ای فعالی.

ذهنیت یک اینستاگرامر موفق ✔️
مدیریت منابع مالی ✔️
, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست