مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

فرمول ساخت عنوان اثر گذار ✔️

فرمول ساخت عنوان اثر گذار

فرمول ساخت عنوان اثر گذار:تو این بخش میخوام به شما پنج تا فرمول ساخت عنوان رو بگم که وقتی نمیدونین چه عنوانی بنویسین عینا یکی از این فرمول ها رو بکار ببرین و عنوان های قوی و اثرگذاری طراحی کنین.

از واژه چگونه در عنوان استفاده کنید

اولین روش استفاده از واژه چگونه هست.

مثلا اگه دوربین عکاسی میفروشین بنویسین چگونه عکس هایی در حد مسابقات جهانی بگیریم. اگه کارتون فروش بیمه هست بنویسین چگونه در کمتر از ده سال سرمایه ای برای فرزندمون جمع کنیم که باعث افتخاز ما بشه.

دقت کنین که در این مثالها سعی میکنم از اون پنج انگیزاننده خرید که قبلا صحبت کردیم استفاده کنم.

از صحبت های مشتری راضی استفاده کنین

روش دوم استفاده از گفته مشتری هست. یعنی عنوان ما دقیقا یه حرف از مشتریه که خیلی از ما رضایت داشته.

مثلا حرف مشتری این بوده که باورم نمیشه تو سه هفته پنج کیلو لاغر بشم.

همین جمله رو تو عنوان قرار میدیم و توضیح میدیم که این جمله کدوم مشتریمونه که از محصولمون رضایت داشته.

فرمول ساخت عنوان اثر گذار :سوالات عجیب بپرسید

سومین فرمول ساخت عنوان استفاده از یه سوال عجیبه.

میتونین مواردی رو پیدا کنین که شاید خیلیا اونو نمیدونن و ازشون به عنوان یه سوال عجیب استفاده کنین.

مثلا بنویسین آیا میدانستید لاغر شدن با خوردن غذای زیاد امکان پذیر است؟ این یه سوال عجیبه که توجه مغز رو بلافاصله به خودش جلب میکنه.

اگه دوربین عکاسی میفروشین میتونین بگین آیا میدانستید بدون صرف چند میلیون تومان هزینه میتوانید عکس هایی در حد جهانی بگیرید؟

اگه کارتون فرشو موبایله میتونین بنویسین آیا میدانستید با چند اپلیکیشن موبایل میتوانید تمام یادداشت ها و اطلاعات خود را در یک هاست به صورت رایگان ذخیره کنید؟ یا هر مثالی مثل این.

نکته اصلی اینه که شما از یه سوال عجیب استفاده می کنین که خیلیا شاید این نکته رو ندونن و توجهشون به این سوال جلب بشه.

نکته ای که میخوام تاکید کنم اینه که لازم نیست در عنوان حتما کل موضوع رو بگین و محصولتونو توضیح بدین.

کار عنوان فقط جذب هست و معنی جذب اینه که بتونیم توجه مغز رو به خودمون جلب کنیم تا ادامه متن یا ادامه تبلیغ مشاهده بشه.

فرمول ساخت عنوان اثر گذار :استفاده از احساس غالب در عنوان

فرمول چهارم صحبت از احساس غالبه یعنی شما در مورد احساسی صحبت کنین که مخاطب شما با خرید محصول بدست میاره.

مثلا میتونین بنویسین با داشتن این موبایل هرجا گوشیتون زنگ خورد با افتخار گوشیتونو از جیبتون خارج کنین.

در واقع در مورد چه احساس غالبی صحبت میکنیم؟ احساس غرور.

پس میبینیم که خیلی از خریدها در نهایت برای کسب یه حس خوب هست و ما میتونیم بررسی کنیم محصول ما کدام حس خوب رو ایجاد میکنه و در عنوان تبلیغمون ازش استفاده کنیم.

اخطار در عنوان اثرگذار

پنجمین فرمول ساخت عنوان اثرگذار اخطار هست. مغز طوری ساخته شده که بسیاری از جملات رو به راحتی دیکته می کنه ولی وقتی مغز با یه اخطار مواجه میشه توجهش جلب میشه.

مثلا اگه کسی به شما بگه تا این متن رو نخوندین به هیچ وجه موبایل نخرین مسلما توجه شما رو جلب میکنه چون توی این متن یه اخطار هست که توجه مغزو به خودش جلب میکنه تا ببینه اون اخطار چیه.

این فقط یه مثال بود و شما میتونین از مثالهای دیگه استفاده کنین و اخطاری به طرف مقابل بدین.

مثلا اخطار بدین که سرتان کلاه نرود! لازم نیست برای خرید یه دوربین پنج میلیون تومان پول بدهید، این هم یه اخطاره یا مواردی که میتونین به شکل اخطار توی عنوانتون استفاده کنین و مشتری رو آگاه کنین که سرش کلاه نره، در واقع به طور غیر مستقیم بگین که هنگام خرید باید از چه مورادی اطلاع داشته باشه که سرش کلاه نره.

این هم روشی برای اخطار دادنه.

پس هر وقت ندونستین چطور یه عنوان خوب طراحی کنین میتونین از این پنج فرمول استفاده کنین و دقیقا از این قالب ها بهره ببرین و یه عنوان خوب و اثر گذار طراحی کنین.

چرا از واژه های بی هویت استفاده نکنیم ✔️
نردبان تصور و نقش آن در نوشتن عنوان های جذاب ✔️
, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست