مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

پنج فرمول حرفه ای تر برای ساخت عنوان های جذاب ✔️

پنج فرمول حرفه ای تر برای ساخت عنوان های جذاب

پنج فرمول حرفه ای تر برای ساخت عنوان های جذاب :

زمانی یه مجله پرفروش میشه که عنوانهایی جذابی روی جلد مجله باشه و افراد با خوندن عنوانها ترغیب بشن که اونو بخرن.

ما اینجا از 5 فرمول استفاده میکنیم که این فرمولها جز عنوانهای مجلات پرفروش دنیا تو حوزه های مختلف هست.

فرمول اول

اولین فرمول اینه x راه حل برای y. X اول یک عدده مثلا 5،6 یا هرعدد دیگه ای.y نتیجه مورد نظری مشتری ماست. مثلا اگه دوربین عکاسی میفروشین میتونین بگین سه راه برای تهیه عکس هایی در حد مسابقات بین المللی.

اگه محصولات لاغری میفروشین میتونین بگین سه راه برای لاغر شدن. اگه کتابی در مورد آموزش فوتبال میفروشین میتونین بگین 5 راه حل برای تبدیل شدن به یه فوتبالیست خوب.

به جای x یه عدد قرار میدیم و به جای y نتیجه دلخواه مشتری خودمون رو جایگزین میکنیم.

در واقع باید ببینیم محصول ما در نهایت چه سودی به مشتری میرسونه و اون سود رو در قسمت y قرار میدیم.

فرمول دوم

 دومین فرمول اینه x راه برای y فقط در z. در واقع همون فرمول قبلیه که x یه عدد بود و y نتیجه دلخواه مشتری و زمان z هست.

مثلا سه راه برای لاغر شدن فقط در دو هفته. ببینین که به جای z یه زمان معقول رو جایگزین کردیم که مخاطب رو به خودش جلب میکنه.

فرمول سوم

سومین فرمول x ابزاری برای y. ما گاهی میتونیم ابزارهایی رو تو تبلیغمون معرفی کنیم که یکی از اون ابزارها محصول خودمونه.

مثلا اگه کارمون فروش عطره بنویسیم هفت ابزار برای جذاب تر شدن.

حالا کلمه ابزار لزومی نداره حتما همین باشه میتونیم از هر کلمه مناسبی استفاده کنیم.

مثلا هفت مورد برای جذاب تر شدن و توی توضیحاتتون بیان میکنین که یکی از بهترین موارد میتونه یه عطر خوب باشه.

فرمول حرفه ای چهارم برای ساخت عنوان های جذاب

چهارمین فرمول x نکته برای y. در واقع همون فرمولهای قبلیه فقط کلمه نکته جایگزین شده. نکته این جور تبلیغات چیه؟

شما تو این تبلیغات صرفا به فروش محصول نمیپردازین بلکه مخاطب خودتون رو آموزش می دین و نکاتی رو میگین که براش مفیده و کمک میکنه بتونه به نتیجه مورد نظرش برسه و برای رسیدن به این نتیجه نشون میدین که لازمه محصول یا خدمت شما رو تهیه کنه.

پنجمین فرمول حرفه ای تر برای ساخت عنوان های جذاب

پنجمین فرمول انجام x بدون y.

این فرمول مورد علاقه منه و بارها توی تبلیغات اینترنتی استفاده کردم.

نکته این فرمول اینه که همه دوس دارن موفق بشن که همون x هست و همه احتمالا توی یه راه خاص از یه مورد خاصی تنفر دارن و اون yهست. مثلا همه دوس دارن فروش سایتشون زیاد بشه،زیاد شدن فروش سایت x هست ولی هیچ کس دوس نداره برای ترافیک هزینه کنه، یعنی تبلیغات اینترنتی کنه تا ترافیک سایتش زیاد بشه.

بنابراین یه عنوان عالی میتونه این باشه افزایش فروش سایت بدون افزایش ترافیک.

در قسمت اول عنوان اون نتیجه جذاب و رویایی رو اشاره میکنم که همه دنبالشن و در قسمت دوم عنوان میگیم که شما لازم نیست که اون کار سختو انجام بدین یعنی لازم نیست که ترافیک ایجاد کنین.

یه مثال دیگه بخوام بزنم اینه کاهش وزن بدون کمتر خوردن. خیلیا دوس دارن وزنشون کاهش پیدا کنه ولی همین افراد از این موضوع متنفرن که خورد و خوراکشون رو مرتب کنترل کنن و از چیزای خوشمزه که میتونن بخورن صرف نظر کنن.

پس این فرمول میتونه بسیار اثرگذار باشه چون به افراد کمک میکنه که دقیقا به خواسته خودشون برسن بدون انجام کار سخت یاکاری که دوس ندارن انجام بدن.

یه نکته که میخوام بگم اینه که بهترین عنوان ممکن چه عنوانی میتونه باشه؟ بهترین عنوان ممکن عنوانیه که به انگیزاننده های درونی مخاطب اشاره کنه و نه تنها به موارد ظاهری بپردازه، بلکه به علایق و احساسات درونی فرد بپردازه.

همون طور که میدونیم هر خریدی دلایل سطحی داره و همینطور دلایل عمیق تر یا ریشه ای.

خیلی مهمه مابتونیم انگیزاننده ها و دلایل عمیق خرید رو پیدا کنیم و ازاین موارد توی نوشتن عنوان استفاده کنیم.

در واقع از همین فرمول های عنوان نویسی که تا الان گفتم استفاده می کنیم و سعی میکنیم انگیزاننده های درونی فرد رو دخیل کنیم.

چه عنوانی بهتره

نکته ای که وجود داره اینه که ما فرمول های زیادی برای عنوان نویسی داریم و شاید عنوانهای زیادی به ذهنمون بیاد.

چطور میتونیم این عنوانهارو نهایی کنیم و در تبلیغاتمون استفاده کنیم؟

اولین پیشنهاد من اینه که برای نوشتن عنوان حداقل صد تا عنوان بنویسین، زمان کمی در نظر بگیرین مثلا 5 دقیقه و خودتونو مجبور کنین تو این 5 دقیقه بیشترین تعداد عنوان ممکن رو بنویسین که در حالت ایده آل میتونه صدتا باشه

بعد که این عنوانها رونوشتین و ساعتو متوقف کردین اونا رو جلوی چشمتون بذارین و ببینین آیا میتونین چند تا از این عنوانها رو باهم ترکیب کنین و یه عنوان بهتر درست کنین.

سعی کنین بهترین عنوانها رو دورش خط بکشین و ببینین آیا امکان تلفیق این عنوانها باهم وجود داره. شاید شما صدتا عنوان بنویسین و هیچ کدام ازاونا عالی نباشه ولی باتلفیق چندتا عنوانی که نوشتین یه عنوان جدید به دست بیارین که بسیار اثرگذارتر از عنوانهای قبلیه و بعد از این کار بهترین عنوان رو انتخاب کنین.

شاید بعد از تلفیق این عنوانها 4 یا 5 عنوان جدید رو درست کنین و در نهایت میتونین با سعی و خطا بهترین عنوان رو پیدا کنین.

سعی و خطا چطور میتونه باشه

میتونه اینطور باشه که عنوانهای مختلف رو روی کاغذ بنویسین و به افراد مختلف نشون بدین و ببینین نظر اون افراد چیه یا میتونین چند عنوان روی کاغذ بنویسین و از افراد بخواین نظر بدن کدوم بهتره. پس با این که روش های زیادی برای نوشتن عنوان یاد گرفتیم در نهایت دیگران و مخاطبان هستن که تعیین میکنن بهترین عنوان چیه.

من بارها عنوانی نوشتم که شاید از دید خودم خوب بوده ولی وقتی با دیگران مطرح کردم پیشنهاداتی دادن که اون عنوان خیلی بهتر شده.

نردبان تصور و نقش آن در نوشتن عنوان های جذاب ✔️
چطور میتونیم صفحه محصول سایت بسازیم ✔️
, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست