مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

نردبان تصور و نقش آن در نوشتن عنوان های جذاب ✔️

نردبان تصور و نقش آن در نوشتن عنوان های جذاب

نردبان تصور و نقش آن در نوشتن عنوان های جذاب:شما رو با یه تئوری در زبان شناسی آشنا میکنم که بهتون کمک میکنه عنوانهای جذابی بنویسین.

اسم این تئوری نردبان تصور یا نردبان مفاهیمه که توسط یه زبان شناس ژاپنی به نام هایاکاوا مطرح شد.

براساس تئوری نردبان تصور تمام واژه های دنیا به چهار قسمت تقسیم میشن.

نردبان تصور و نقش آن در نوشتن عنوان های جذاب :چهار گروه هستن که هر واژه ای که انتخاب میشه کنیم تو یکی از این گروه ها قرار میگیره.

مشخصه اصلشون اینه که بر اساس تصویری یا مفهومی بودن طبقه بندی میشن.

سطوح مختلف نردبان تصور

طبق این تئوری که اسمش نردبان تصور هست فرض کنین یه زبانی داریم که تمام واژه های دنیا روی پله های این نردبان قرار دارن و فرض کنین این نردبان چهار پله داره.

در پایین نردبان تصوریعنی واژه هایی که در پایین ترین سطح قراردارن، واژه های تصویری هستن و هر چه بالاتر میریم واژه ها مفهومی تر میشن.

سطح چهارم یا واژه هایی که روی بالاترین پله نردبان تصور قرار دارن واژه های مفهومی هستن یعنی وقتی بیان میشن هیچ عکسی رو تو مغز ترسیم نمیکنن.

اگه بگم شما با خرید این محصول موفق یا شاد خواهید شد موفقیت یا شادی واژه های سطح چهارمن که بالای نردبان تصور هستن و هیچ تصویر واضحی رو توذهنتون ایجاد نمیکنن ولی اگه بگم که یه اتومبیل بنز سفیدهدیه خواهید گرفت این واژه خیلی تصویری تره.

بنابراین در پله های پایین تر نردبان تصور قرار داره و کاملا تصویری هست.

چرا واژه ها به چهار گروه تقسیم شدن؟ چون طبق این نظریه وقتی کودکی به دنیا میاد در سالهای اولیه زندگی با واژه های سطح یک آشنا میشه.

در واقع همون واژه های تصویری،وقتی کمی بزرگتر میشه با واژه های سطح دوم آشنا میشه.

 این واژه های واژه هایی هستن که تا حدی تصویری ان ولی تصویر دقیق تو ذهن مخاطبان ایجاد نمیکنه مثل صنعت، گل و… که تصویری ایجاد می کنن ولی شاید تصاویر متفاوتی باشن.

در نردبان تصور از واژه های تصویری برای نوشتن عنوان های جذاب استفاده کنید

عنوانهای جذاب با واژه های تصویری نوشته میشه یا با واژه های مفهومی؟

عنوان های جذاب با واژه های تصویری نوشته میشن چون این واژه بلافاصله جذب مغز میشن و میتونن مغزو از حالت آلفا به حالت بتا ببرن ولی عبارتی مثل بر فراز ابرها مغزو از حالت آلفا به حالت بتا نمیبره اگه به جای اینکه بگیم بر فراز ابرها بگیم فردا بالای کوه پر از برف با خرس های قطبی بازی کنین.

این یه جمله تصویریه و بلافاصله جذب مغز میشه و مغز سعی میکنه اطلاعات بیشتری درباره این موضوع دریافت کنه.

خلاصه صحبتم اینه که ما باید بتونیم با یه عنوان خوب و تصویری تو ذهن افرادترسیم کنیم.

این بالاترین هنر برای یه تبلیغ نویسه که بتونه با یه عنوان تصویر بسیار واضحی تو ذهن مخاطب ایجاد کنه.

اگه به مشخصه های مهم رمان های معروف توجه کنین اولین مشخصه مشترکشون اینه که با تمام جزئیات میتونن یه تصویر دقیقو توذهن مخاطب ایجادکنن.

با خوندن رمان های ژولور میبینین که یه داستان نخوندین بلکه یه فیلم دیدین.

وقتی ژولور در مورد یه اتاق صحبت میکنه تمام جزئیات اون اتاق روتوضیح میده و همین باعث میشه یه تصویر دقیق تو ذهن خواننده شکل بگیره.

سعی کنین با استفاده از تئوری نردبان تصور و استفاده از واژه های سطح پایین تصویر دقیقی توی ذهن افراد ترسیم کنین.

با این کار موفق میشین یه عنوان حرفه ای طراحی کنین.

فرمول ساخت عنوان اثر گذار ✔️
پنج فرمول حرفه ای تر برای ساخت عنوان های جذاب ✔️
, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست