پرش به محتوا

چرا یه تبلیغات شکست میخوره ✔️

چرا یه تبلیغات شکست میخوره

طراحی تبلیغات از دید فروشنده

چرا یه تبلیغات شکست میخوره: اشتباه بعدی که اغلب مدیران و صاحبان کسب و کار انجام می دن اینه که تبلیغات رو از دید فروشنده طراحی

می کنن و هیچ وقت نمیان خودشون رو در جایگاه خریدار قرار بدن و تبلیغات رو از دیدگاه خریدار طراحی کنن.

[restrict]

من همیشه تعبیرم اینه که فروشنده با یک زبان دیگه صحبت میکنه.

فرض کنید فروشنده به زبان چینی صحبت می کنه و خریدار به زبان فارسی.

بنابراین حالا این فروشنده هر چقدر تبلیغات انجام بده، اگر خریدار با زبان چینی آشنا نیست، این تبلیغ منجر به فروش زیادی نخواهد شد.

پس کار یک فروشنده خوب چی هست؟ یا اینطور بگیم، کار تبلیغ نویس خوب چی هست؟

کار یه تبلیغ نویس خوب اینه که بتونه با زبان خریدار آشنا بشه و مطالب رو تبدیل کنه به زبان خریدار. اگه از دیدگاهی که الان گفتم به موضوع نگاه کنیم، یک تبلیغ نویس حرفه ای در واقع یک مترجم حرفه ای هست و کارش اینه که زبان فروشنده رو به زبان خریدار ترجمه کنه.

مثال

بیاید یه مثال بزنیم تا موضوع واضح و ملموس تر بشه. فرض کنید یک فروشنده این طور بیان میکنه، گوشی موبایل من از جنس آلومینیم ضد ضربه ضد حرقی ساخته شده که در درجه سختی فلان عدد ساخته شده و مشخصات فنی خاصی داره.

این توضیحات از زبان فروشنده هست.

[/restrict]

اگر به همین موضوع از دیدگاه خریدار نگاه کنیم و بخوایم به زبان خریدار نگاه کنیم، می تونیم بگیم شما موبایلی خواهید داشت که اگر زمین بخوره، جنس بسیار محکمی داره، هیچ وقت نخواهد شکست و اگر در شرایطی اتفاقی افتاد که این موبایل کنار آتش قرار بگیره موبایلتون صدمه نمی بینه.

بنابراین دیدید مفهوم دقیقا همونه. ولی تبلیغ نویس خوب کارش اینه که این محتوایی که فروشنده تولید کرده رو ترجمه کنه به زبانی که برای خریدار کاملا قابل فهم هست.

[restrict]

توجه نکردن به دلایل خرید مشتری

دلیل بعدی شکست تبلیغات اینه که مدیران یا طراحان تبلیغ به دلایل اصلی خرید توجه نمی کنن. هرخریداری برای خودش چند تا دلیل اصلی داره که اینها براش مهم تر هستن.

حالا اگه ما در تبلیغمون به این دلایل اصلی اشاره نکنیم، احتمالا خریدهای زیادی رو از دست خواهیم داد.

این نکته بسیار مهم و تعیین کننده هست.

با یه مثال این موضوع رو میخوام براتون توضیح بدم. فرض کنید کار شما فروش ملک هست و یک زوج جوان اومدن و میخواید خونه ای بهشون بفروشید و این زوج جوان براشون زیبایی اون خونه مهم هست.

شاید بشه بهشون بگیم دلیل اصلی خرید کسی، زیبایی اون خونه هست،یا طبقه ای هست که اون خونه رو میخرن. سومین دلیل میتونه نوساز بودن اون ملک میتونه باشه. این سه دلیل، دلایل اصلی خرید این خریدارای خاص می تونه باشه.

و حالا ما به عنوان فروشنده ملک ساعت ها در مورد استحکام ساختمان صحبت می کنیم. شاید استحکام ساختمان مهم باشه ولی جزو دلایل اصلی این خریداران نیست.

[/restrict]

این خریداران دنبال زیبایی خونه هستن و شما در مورد استحکام صحبت می کنین. چون از دید شما بعنوان یک کارشناس استحکام مهم تره تا زیبایی.

پس احتمالا این خرید رو از خواهید داد.

چون بسیای از فروشنده ها به دلایل اصلی مشتریان توجه نمی کنن و این موارد رو لحاظ نمی کنن و بیشتر به مواردی می پردازن که از دید خودشون مهم تر هست و همین موضوع باعث میشه که خریدهای زیادی اتفاق نیفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.