مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چطور از NLP در تبلیغات خود استفاده کنیم ✔️

چطور از NLP در تبلیغات خود استفاده کنیم

چطور از NLP در تبلیغات خود استفاده کنیم

ساختار نوشتار خود را تغییر دهید.

ما مفهومی داریم که میخوایم به مخاطب منتقل کنیم و به کمک علم LNP گاهی میتونیم فقط انتخاب کلمات خودمون رو تغییر بدیم.

در واقع همون مفهوم رو با کلمات متفاوت منتقل کنیم و همین کار باعث میشه که اثرگذاری خیلی متفاوتی داشته باشیم.

LNP  چی هست

چطور از NLP در تبلیغات خود استفاده کنیم :

LNP مخفف Neuro -Linguistic Programming یا برنامه ریزی عصبی کلامی هست.

ما از این علم استفاده میکنیم تا با انتخاب جملات و کلمه های بهتر اثرگذاری خیلی بیشتری رو بر مغز طرف مقابل داشته باشیم و این اثر گذاری باعث بشه تا شخص اقدامی رو انجام بده و اقدام دلخواه ما رو انجام بده که معمولا خرید محصولات یا خدمات ما هست. میخوام شما رو با هفت ایده LNP آشنا کنم و ببینیم که چطور میتونیم از این ایده ها در نوشتن جملات تبلیغاتی اثر گذارتر استففاده کنیم.

ایده های NLP که میتوانیم برای افزایش فروش استفاده کنیم

ایده پیش فرض

اولین ایده NLP که در تبلیغات خود استفاده می کنیم ایده پیش فرض یا presupposition هست. تعریف این ایده LNP بسیار ساده اس.

وقتی مغز با یه جمله دوقسمتی مواجه میشه یکی از اون دو تاقسمت رو به صورت پیش فرض در نظر میگیره و قسمت دوم رو قضاوت میکنه که آیا درسته یا نه.

فرض کنین بگم آیا شما سوییچ اتومبیل منو شما برداشتین،این جمله دو قسمت داره.

مغز به صورت ناخودآگاه سوییچ اتومبیل رو به صورت پیش فرض قبول میکنه و تمرکزش رو میبره به اون قسمت که آیا خود شخص برداشته یا نه.

در واقع با این جمله فرد بعیده شک کنه که آیا شما راست گفتین و واقعا اتومبیل دارین، شاید شما اصلا اتومبیل نداشته باشین.

ساختار مغز طوریه که یه قسمت رو پیش فرض در نظر میگیره و فقط در مورد این فکر میکنه که آیا سوییچ رو خودش برداشته یا نه.

پس وقتی یه نفر به شما میگه که سوییچ اتومبیل منو شما برداشتی داره به صورت ضمنی میگه که من یه اتومبیل دارم.

اگه مستقیم میگفت من یه اتومبیل دارم شاید دیگران باور نمیکردن ولی با تئوری پیش فرض ما میایم همین جمله رو طوری بیان میکنیم که احتمال باور کردنش بیشتر میشه.

ما در تبلیغ نویسی همیشه با یه مشکل بزرگ مواجه هستیم و اونم اینه که آیا مطالبی رو که بیان میکنیم مورد قبول واقع میشه. ایا طرف مقابل حرف های مارو باور خواهد کرد. میتونیم از NLP در تبلیغات خود استفاده کنیم و فروش خودمون رو افزایش بدیم.

مثال

فرض کنین شما در یه تبلیغی میخواین ادعا کنین که هزارو دویست و  هشتاد وهفت مشتری راضی دارین .

فرض من اینه که این جمله کاملا واقعیته و شما واقعا این تعداد مشتری راضی رو دارین.

ما در این ترفندهای تبلیغ نویسی به هیچ وجه سعی نمیکنیم دیگران رو فریب بدیم یا چیزی رو که نیستیم وانمود کنیم.

پس اگه ما واقعا این تعداد مشتری رو داریم و در تبلیغمون مستقیما بنویسیم که ما هزار و دویست و هشتاد و هفت مشتری راضی داریم. چه مشکلی پیش میاد؟

افراد بسیار کمی به ما اعتماد دارن و این حرف ما رو باور خواهند کرد.

بنابراین وقتی افرادحرف ما رو باور نکنن این جمله هیچ اثر گذاری نخواهد داشت و کمکی به افزایش فروش نخواهد کرد.ولی وقتی از NLP در تبلیغات خود استفاده کنیم این مشکل برطرف میشه.

چطور میتونیم به کمک علم NLP مطلب رو طوری عنوان کنیم که دیگران راحت حرف ما رو باور کنن

اگه همین مفهوم رو ببریم در یک جمله دیگه و بگیم نمیخواهید به هزار و دویست و هشتاد و هفت مشتری راضی ما بپیوندین چون این جمله دو قسمتی شد تمرکز مغز میره رو این بخش که آیا شخص میخواد به جمع مشتریای ما اضافه بشه یا نه.

طبق تئوری ایجاد پیش فرض مغز مخاطب صددرصد قبول میکنه که ما هزارو دویست و هشتاد و هفت مشتری داریم و فقط رو این موضوع فکر میکنه که آیا خودش میخواد به این گروه مشتریان اضافه بشه یا نه.

نتیجه اینه که افراد خیلی راحت تر حرف مارو باور میکنن. در این جمله این موضوع به هیچ وجه این موضوع زیر سوال نمیره که ما این تعداد مشتری رو داریم یا خیر فقط این موضوع بررسی میشه که مشتری میخواد به ما بپیونده یا نه.

چه چیزی شما رو متمایز میکنه ✔️
معرفی چند قالب برای ساخت ایده پیش فرض ✔️
, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست