مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چطور به مخاطب دستور بدهیم ✔️

چطور به مخاطب دستور بدهیم

چطور به مخاطب دستور بدهیم

حتما موافق هستید که ما هدف تبلیغ نویسیمون اینه که شخص یک اقدامی رو انجام بده. اگه واضح تر بیان کنم ما با تبلیغ خودمون یک دستور صادر میکنیم و از فرد می خوایم کاری رو انجام بده.

ما میخوایم یه محتوایی تهیه کنیم که در نهایت شخص کاری رو برای ما انجام بده. اینکار میتونه دادن ایمیل در سایت باشه، خرید یا هرچیز دیگه باشه. به هرحال ما توقع داریم یه دستور بدیم و طرف مقابل واکنش نشون بده و این دستور ما رو اطاعت کنه.

چرا هیچ فردی دوس نداره که از یک دستور اطاعت کنه

چطور به مخاطب دستور بدهیم : نکته ای که وجود داره اینه که هیچ فردی دوس نداره که از یک دستور اطاعت کنه. فکر میکنید چرا هیچ کس دوس نداره بهش بگیم کاری رو انجام بده؟ دلیلش اینه وقتی کودک به دنیا میاد از همون سالهای اولیه مرتب از طرف والدین خودش با دستورات خیلی زیادی مواجه میشن. حتما دیدین که والدین به کودکان خودشون مرتب میگن که مواظب باشن، در خطرنیفتن، چطور راه برن و…

وقتی یه کودک از همون سالهای اولیه مرتب دستورات خیلی زیادی میشنوه سیستم فیلترینگ مغز وارد عمل میشه و به این نتیجه میرسه که این دستورها جملات خیلی مهمی نیستن. چون در روز بارها شنیده میشن و کم کم شخص که بزرگ میشه واکنشش نسبت به دستورها کمتر میشه و هیچ علاقه ای نداره که دستور بشنوه و اگه دستوری رو میشنوه واکنشی از خودش نشون نمیده.

چیکار کنیم مخاطب دستور ما رو قبول کنه

با استفاده از یک تئوری NLP به نام دستور پنهان. ما میتونیم یک دستوری رو به طرف مقابل بدیم در واقع یه درخواست داشته باشیم ولی این درخواستمون در یه جمله پنهان بشه و طوری باشه که به صورت مستقیم بیان نشه.

وقتی این اتفاق می افته مغز طرف مقابل این جمله رو به عنوان دستوری برداشت نمی کنه و این اطلاعات وارد مغز میشه و واکنش نشون میده.

مثال

اولین جمله برایم جالب است کی خرید خواهید کرد. دستوری که در این جمله وجود داره کدام قسمته؟ کی خرید خواهید کرد.

اگه بخوایم واضح تر بگیم ما به طرف مقابل میگیم چرا خرید نمیکنی ولی این جمله رو تبدیل کردیم به جمله کی خرید خواهی کرد. وقتی این جمله برایم جالب است اول جمله اضافه میشه این جمله کاملا از حالت دستوری خارج میشه و وارد مغز طرف مقابل میشه. نکته جالب اینه که واکنش مغز یکسانه وقتی این جمله رو میشنوه مغز در حالت ناخودآگاه متوجه میشه که این جمله یه دستور هست و باید کاری رو انجام بده.

پس ما با یه ترفند بسیار جالب یک جمله دستوری رو در یک جمله بزرگ تر پنهان کردیم و کاری میکنیم که وارد مغز بشه و مغز هم احتمال واکنش نشان دادن به این جمله خیلی زیاد هست.

چطور به مخاطب دستور بدهیم :مثال دوم

بعد از سفارش لطفا فاکتورتونو بایرین مهر کنم. وقتی میگیم بعد از سفارش لطفا کاری رو انجام بدین و شخص هنوز سفارش نداده ما به صورت پنهان داریم دستور میدیم که سفارشتونو بدین. درصورتی که این مستقیم نیست و اگر مستقیم این درخواست رو انجام میدادیم شاید مورد توجه واقع نمیشد.

سومین مثال

پس از خواندن متن لطفا نظر خودتون رو به ما بگید. این جمله چه دستور پنهانی در خودش داره؟ دستور پنهان اینه که این متن رو بخون. این متن مهمه و باید خونده بشه.

پس ما به راحتی میتونیم در وب سایتیا فیلم تبلیغاتی خودمون دستوراتی رو به مخاطب بدیم که به هیچ وجه جنبه دستوری نداره و خیلی راحت تر مورد قبول واقع میشه و مخاطب اقدام مورد نظر مارو انجام خواهد داد.

چطور میتونین دستورات پنهان رو طراحی کنین

طراحی صرفا همین یه قالب وجود نداره ولی رایج ترین قالب اینه.

اول دستور رو به صورت مستقیم مینویسیم. مثلا اگه از کسی میخواهیم که ایمیلش ر وارد کنه. مینویسیم ایمیل خود را وارد کنید و بعد این جمله که ایمیل خود را وارد کنید رو میبریم در یک جمله بزرگ تر و بعد اون قسمتی که میگه ایمیل خود را وارد کنید رو برجسته میکنیم. اگر در وب سایت هست بولدش میکنیم، رنگش رو عوض میکنیم. اگه در تبلیغات چاپی هست دقیقا همین کارو میتونیم انجام بدیم. اگه در ویدئوی تبلیغاتی هست صدامون یه کم بلندتر میکنیم و به این ترتیب نشون میدیم که قسمت مهم جمله همون دستور هست.

مثال

مثلا به فرد میخوایم دستور بدیم که ایمیل خود را وارد کنین. این جمله رو عینا مینویسیم و بعد اینو میبریم در یه جمله بزرگ تر.

برای ما بسیار مهم است که برای ارائه خدمات بهتر شما ایمیل خود را وارد کنید.این قسمتی که میگه ایمیل خود را وارد کنید رو بولد میکنیم. وقتی مغز با این جمله مواجه میشه حس بدی نداره و این جمله حالت دستوری نداره ولی قسمت دستوری جمله بولد شده یا به نحوی برجسته شده و بلافاصله این دستور به مغز منتقل میشه که باید واکنش نشون بده و ایمیل خودش رو وارد کنه.

یا مثلا ما میخوایم به فرد بگیم که به حسابداری شرکتتان نظم بدهید. کافیه این جمله رو ببریم در یک جمله سوالی که کی میخواهید به حسابداری شرکتتان نظم بدهید و اون قسمتی که حالت دستوری داره رو بولد میکنیم یا به هر روشی برجسته میکنیم و در ناخودآگاه فرد این پیش میاد که باید اقدامی انجام بده و به حسابداری شرکتش نظم بده.

سه قالب پیشرفته تر برای ساخت ایده پیش فرض ✔️
روش های ایجاد هیجان در NLP ✔️
, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست