مجموعه پادکست میراث

آموزش تبلیغ نویسی

کسب درآمد از اینستاگرام

دوره تکامل کسب و کار

اصول تولید محتوا

دوره همه چیز پول

دوره دوستی با درون

دوره مرد آلفا

آموزش فریم ورک فلاتر

آموزش سئو

استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چطور عنوان اثرگذار بسازیم ✔️

چطور عنوان اثرگذار بسازیم

چطور عنوان اثرگذار بسازیم: ساخت عنوان جذاب و اثر گذار یه مهارت مهم برای یه تبلیغ نویس حرفه ایه.

آقای دیوید اگیلوی پدر علم تبلیغ نویس توی کتابش میگه که 95% افراد یا مخاطبان فقط عناوین رو میخونن. این نظر سنجی روی روزنامه انجام شده.

شما وقتی یه روزنامه رو میخونین تقریبا غیر ممکنه که از بالای صفحه شروع کنین و مطالبو مطالعه کنین.

حتما اول عنوانا رو میخونین و اگه عنوان اینقدر جذاب بود که قانعتون کنه که اون موضوع مهمیه شما میرین سراغ متن و متنشو میخونین.

بنابراین خیلی مهمه که بتونیم عنوانایی بنویسیم که شخص از بین صدها تبلیغی که توی روزنامه وجود داره انتخاب کنه که تبلیغ شما تبلیغ مناسبیه و باید خونده بشه.

چطور عنوان اثرگذار بسازیم:حالت های عملکردی مغز

قبل از اینکه روش طراحی عنوان اثرگذار براتون بگم میخوام یه مطلب در مورد مغز بگم.

مغز دو حالت عملکردی داره: حالت آلفا و حالت بتا.

حالت آلفا حالتیه که مغز تو حالت نیمه هوشیار قرار داره. ما اغلب در حالت نیمه هوشیار قرار داریم یعنی مغز لازم نمیبینه تمام اطلاعات و تصاویری که می بینه رو تحلیل کنه.

فرض کنین شما هر روز با اتومبیلتون از محل کار به خونتون میرین وقتی از  محل کار سوار اتومبیل میشین اگه این کارو سالهاس دارین انجام میدین احتمالا بدون اینکه متوجه بشین میبینین یه دفعه رسیدین خونتون.

تو این شرایط اصلا دقت نکردین چندتا چراغ قرمز متوقف شدین یا چه تابلوهایی تو مسیرتون بوده. چرا این اتفاق می افته؟

چون مغزتون در حالت نیمه هوشیار کار میکنه و سعی میکنه کمترین اطلاعات و پردازش کنه.

با این روش مغز کمتر خسته میشه و ما انرژی کمتری مصرف میکنیم.

ما تقریبا همیشه در حالت آلفا هستیم.

حالت بتا حالتیه که مغر احساس شرایط اضطراری یا خطر میکنه و سعی میکنه تمام اطلاعات ورودی رو با دقت تحلیل کنه تا بتونه درست ترین تصمیم ممکن رو بگیره.

چطور عنوان اثرگذار بسازیم: فرض کنین تو همون شرایطی که با اتومبیل میخواین از محل کارتون برین خونه برف شدید اومده و جاده ها یخ بستن و شرایط خطرناکیه.

در این حالت واکنش شما ممکنه متفاوت بشه ممکنه ضبط اتومبیل رو خاموش کنین و با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنین چون مغز تشخیص داده که شما الان تو شرایط خاصی هستین و احتمال خطر وجود داره.

تو این شرایط مغز به حالت بتا میره و همه اطلاعات رو تحلیل میکنه.

وقتی شخصی تبلیغی رو میبینه مغزش در حالت آلفاس یا بتا؟

چطور عنوان اثرگذار بسازیم: :در بسیاری از مواقع مغز در حالت آلفاس پس در حالت آلفا تمام اطلاعات با جزییات کافی تحلیل نمیشه.

بسیاری از افراد مجله یا روزنامه ای رو میخونن اما به هیچ وجه تبلیغات رو نمیبینن.

مشکل اینه که مغز اون فرد در حالت آلفاس و نیازی نمیبینه جزییات ورودی رو تحلیل کنه و به اون تبلیغ بی توجهی می کنه.

نکته بسیار جذابی که وجود داره اینه که شما میتونین کاری کنین که عنوان تبلیغ شما مغزو از حالت آلفا به حالت بتا ببره.

چطور پیشنهادهایی جذاب و رد نشدنی بدیم ✔️
چطور عنوان حرفه ای بسازیم ✔️
, , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست