پرش به محتوا

بهترین پلتفرم برای اپلیکیشن های موبایل کدام است

    بهترین پلتفرم برای اپلیکیشن های موبایل کدام است؟

    بهترین پلتفرم برای اپلیکیشن های موبایل کدام است؟

    اپلیکیشن های موبایل برای همه مشاغل به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. این موضوع به خاطر رفتار مشتریان هست.آن ها برای خرید، مسافرت، پرداخت و تقریبا همه کارهایشان از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند. گوشی های هوشمند جایگزین لپ تاپ و رایانه های شخصی در زندگی روزمره مردم شده اند. بنابراین، برای موفقیت در دنیای مجازی، داشتن یک وب سایت کافی نیست. برای ایجاد اپلیکیشن موبایل اولین کار مهمی که باید انجام دهید انتخاب نوع سیستم عامل است.

    اندروید و iOS محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های گوشی های موبایل  هستند که هر کدام کاربران خود را دارند.

    برای کدام پلتفرم باید اپلیکیشن موبایل خود را ایجاد کنید؟ چرا اپلیکیشن های موبایل را برای هر دو سیستم عامل توسعه نمی دهید؟ این سوالات ممکن است اکنون پیچیده به نظر بیایند اما با مطالعه این مقاله میتوانید پاسخ آن ها را پیدا کنید.

    مزایا و معایب توسعه اپلیکیشن اندروید

    مزایا و معایب توسعه اپلیکیشن اندروید

    طرفداران توسعه اندروید

    انعطاف پذیری

    به طور کلی، اندروید تنظیمات بسیار کمتری نسبت به IOS ارائه می دهد.

    اپلیکیشن هایی که برای اندروید نوشته می شوند میتواند بر رو  هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید اجرا شوند. این قابلیت به خاطر برنامه جاوا است و این پلتفرم به کمک جاوا تجربه توسعه روان تری را فراهم میکند. جاوا یک زبان برنامه نویسی همه کاره است که ویندوز، مک او اس و لینوکس همگی از آن پشتیبانی می کنند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد در هر سیستم عاملی که با آن کار می کنند، برنامه های اندرویدی ایجاد کنند.

    فرآیند توسعه سریع

    به طور متوسط در پلتفرم اندروید سیکل توسعه چند ساعت طول می کشد. سرعت توسعه اندروید یکی از مزایای مهم برنامه نویسی اندروید است. اما چند تفاوت مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

    تکه تکه شدن(Fragmentation)

    Fragmentation  به شما این امکان را می دهد تا با انعطاف بیشتری اپلیکیشن را طراحی کنید. دستگاه‌های زیادی وجود دارد که دارای رزولوشن های مختلف‌ و صفحه‌نمایش هایی با اندازه های متفاوت هستند.این موضوع طراحی اپلیکیشن و توسعه UI را با چالش هایی مواجه می کند.

    تیم توسعه اندروید برای اینکه بخواهد برنامه ای بسازد که به صورت یکپارچه روی چندین دستگاه اجرا شوند باید این موضوع را در نظر بگیرد. وجود هر نقصی در دستگاه مانع از اجرای درست اپلیکیشن های موبایل توسط کاربران می شود. به همین دلیل است که برنامه های زیادی با کیفیت منفی در Play Store  وجود دارد.

    پشتیبانی از گرافیک

    اندروید از طراحی گرافیکی پشتیبانی می کند. مهندسان اپلیکیشن های موبایل اندروید می توانند از طراحی گرافیکی برای اجرای بازی ها استفاده کنند. همچنین پشتیبانی از گرافیک دو بعدی و سه بعدی به رشد  ترافیک در برنامه کمک می کند.

    گزینه های یکپارچه سازی

    اندروید برای هر دستگاه ابزار کنترل داده و یا پلتفرم مالتی مدیا انعطاف‌پذیرترین نرم‌افزار را ارائه می کند. یعنی قابلیت ادغام یکپارچه را علاوه بر بهبود عملکرد نرم افزار ارائه می دهد.

    معایب توسعه اندروید

    هزینه

    معمولاً توسعه اندروید نسبت به iOS زمان‌برتر است. همین موضوع باعث افزایش هزینه ها برای توسعه و تضمین کیفیت بعدی می شود.

    Visibility پایین

    گوگل پلی برنامه های زیادی را برای استفاده کاربران دارد. با این حال اپلیکیشن های رایگان نسبت به آنهایی که نیاز به پرداخت دورن برنامه ای دارند ترجیح داده می شوند. به همین دلیل شما خیلی نمی توانید از این طریق به کسب درآمدی عالی برسید.

    مزایا و معایب توسعه اپلیکیشن iOS

    مزایا و معایب توسعه اپلیکیشن iOS

    طرفداران توسعه iOS

    کارایی

    به دلیل عملکرد بسیار خوب اپلیکیشن های iOS تقاضای توسعه اپلیکیشن ها برای این پلتفرم بسیار زیاد است. این پلتفرم سریع، قابل اعتماد است و مشکلات بسیار کمی در ساخت نهایی اپلیکیشن های آن وجود دارد.

    ایجاد اکوسیستم اپل

    تا جایی که حرفه ای ها و معایب توسعه اپلیکیشن iOS می گویند انتقال فایل ها بین دو دستگاه که یکی از آنها سیستم عامل IOS را اجرا میکند و دیگری سیستم عاملی غیر از IOS، بسیار دشوار است. با این حال کار با این خانواده از سیستم‌های عامل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برخلاف تلفن‌های متمرکز یک اکوسیستم کامل از دستگاه‌ها بسازند. مزیت اکوسیستم اپل این هست که همه دستگاه های این شرکت به خوبی در کنار هم کار می‌کنند.

    کاربران در صورت تمایل به اشتراک‌گذاری یک فایل از گوشی آیفون خود به کامپیوتر مک یا بالعکس می‌توانند به راحتی با استفاده از نرم افزارهایی که این شرکت ارائه کرده این کار را انجام دهند.

    UI/UX بی عیب و نقص

    اپل پیشنهادات دقیقی را برای معرفی یک رابط کاربری برای اپلیکیشن های موبایل خود به توسعه دهندگان ارائه می دهد. به طور کلی این تکنیک یک تجربه کاربری درجه یک را تضمین می کند.

    معایب توسعه iOS

    الزامات محیط توسعه سفت و سخت

    برای توسعه iOS بومی، توسعه‌دهندگان به نرم‌افزاری نیاز دارند که شامل XCode باشد . این نرم افزار در مک اجرا می شود. بنابراین، برای افزایش گوشی‌های هوشمند iOS، حداقل به یک دستگاه دیگری از شرکت اپل  نیاز دارید.

    انتشار اپلیکیشن

    اپ استور اپل  نسبت به Google Play سخت گیری های بیشتری دارد. حتی اگر اپلیکیشن شما هیچ قانونی را نقض نکند اما اگر به اندازه کافی کاربردی و مفید نباشد ممکن است reject شود.

    سفارشی سازی

    iOS توانایی شما را برای Cutomize کردن رابط برنامه محدود می کند.

    تفاوت های عمده بین توسعه اندروید و iOS

    بهترین پلتفرم برای اپلیکیشن های موبایل

    چرا برای هر دو پلتفرم اپلیکیشن توسعه نمی دهیم؟

     ساخت اپلیکیشن های موبایل برای هر پلتفرم به طور همزمان می تواند بر کسب و کار فشار وارد کند و دسترسی شما به دنیای موبایل را به تاخیر بیندازد. ساخت اپلیکیشن های موبایل برای هر سیستم عامل هزینه بر و وقت گیر است. علاوه بر هزینه ها باید تیم های جداگانه‌ای را با دانش در فناوری مربوطه برای ساخت اپلیکیشن های موبایل به کار گیرید.بنابراین اگر بودجه زیادی داشته باشید انجام این کار مشکلی ندارد.

    بهترین راه این است که ابتدا برای یک پلتفرم حرکت کنید و بعد شروع به توسعه پلتفرم دوم کنید.اما برای اولین بار کدام یک را انتخاب میکنید؟

    نتیجه گیری

    بهترین پلتفرم برای اپلیکیشن های موبایل کدام است؟

    چرا تاجران iOS را به جای اندروید انتخاب می کنند؟ از آنجایی که iOS درآمد بیشتری دارد و اندروید دارای بخش های مختلف فوق العاده ای است، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن موبایل شما بهتر است، دشوار است.

    در نهایت برای انتخاب اندروید یا IOS باید ابتدا به سراغ مواردی بروید که برای کسب و کار شما مفید است. اگر بازار هدف شما مشتریان آمریکای شمالی هستند که حقوق بالایی دارند و همچنین باید از پرداخت های درون برنامه ی استفاده کنید، با iOS همراه شوید. اگر در یک بازار بسیار بزرگ تخصص دارید و قصد دارید با تبلیغات همراه شوید، اندروید برای شما بهتر است.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین