پرش به محتوا

تبلیغات در گوگل ✔️

    راهنمای زیر برای چه کسایی استفاده داره و چیو توضیح میده

    مناسب کساییه که تا حالا از تبلیغات در گوگل برای فروش محصولاتشون استفاده نکردن . بهتون میگیم که این موتور جستجو چطوری میتونه درآمد یه شرکت که تو اینترنت خدمات ارائه میکنه یا یه فروشگاه فیزیکی داره رو افزایش بده.

    " زمانی که نمیتونی یه موضوعی رو ساده توضیح بدی یعنی به اندازه کافی متوجهش نشدی". آلبرت انیشتین".

    سعی میکنیم به سادگی و با کلمات نه چندان فنی تبلیغات درگوگل رو به سادگی به شما نمایش بدیم تا کاملا متوجه موضوع بشین.

    تبلیغات در گوگل به چه معنیه

    این تعریف از تبلیغات برای کسایی که سالها باهاش کار میکنن خیلی واضح نیس.چون روش های زیادی تو گوگل وجود داره که میشه ازشون استفاده کرد. همه معتقدن که که این نوع تبلیغ تمام ویژگی های موتور شبکه ای رو در برمیگیره. به این معنی که وقتی کلمه ای تو گوگل سرچ میشه نتایج در منطقه ای به اسم serp نمایش داده میشه.

    تبلیغات

    در عکس بالا کلمه manicure  رو سرچ کردیم. قبل از اولین موردی که سرچ شده کلمه ads نوشته شده که یه متن بدون تبلیغات هست و بهش organic میگن و بعد اون متنایی میاد که شامل تبلیغات محصول هستش.

    Google Adwords چیه

    ابزاریه که توسط گوگل برای کسایی که میخوان تو همین بخش تبلیغ کنن ارائه شده. اینجا هر کسی میتونه کمپینشو راه اندازی کنه. کار کردن باهاش پیچیده اس و یه اشتباه کوچیک میتونه پول زیادی از شما رو از این ببره.

    برای اینکه بتونید تو این قسمت تبلیغ کنین باید google Adword  رو بشناسین که یه نسخه ساده از اون به اسم Google Express وجود داره که همه امکانات اون رو شامل نمیشه.

    قصد داریم روی کمپین های تبلیغاتی شبکه هایی که مبتنی بر جستجو هستند و صفحه نتایج گوگل که serp نامیده میشه تمرکز کنیم ولی در ادامه لیستی از کانال های تبلیغاتی که میتونید از طریق google Adword  خریداری کنین اورده شده.

    Youtube، Gmail، Google Product، صفحه نتایج گوگل(serp)، سایر موتورهای جستجو و میلیون ها وب سایت که از طریق گوگل میشه پیداشون کرد.

    انواع تبلیغات قابل خرید از طریق گوگل ادوردز

    مواردی که میتونیم از این طریق خریداری کنیم به صورت تبلغیات متنی، تلفنی، ویدیویی، آگهی خرید گوگل و آموزش Docs هستش.

    ساخت کمپین Adwords

    حالا در ادامه مرحله به مرحله ساخت کمپین Adwords  رو خدمتتون آموزش میدم.قبل از شروع بهتره اول ساختار و همه اجزای مورد نیاز رو بشناسین.

    هر اکانتی که می سازیم میتونه شامل چند تا کمپین بشه که میتونیم برای هر کدوم شبکه، نوع و بودجه شو مشخص کنیم.

    عناصر اصلی کمپین

    Ad groups: شامل دو تا بخش مرتبط به همه، تبلیغات و کلمات کلیدی.

    Keywords: وقتی یوزر کلمه ای رو تو گوگل سرچ میکنه تبلیغاتش تو نتیجه جستجو نشون داده میشه. در واقع کلمه های کلیدی باید با تبلیغاتیشون مرتبط باشن.

    Ads: شکل گرافیکی جستجوی شمارو نشون میده.

    Ad Extensions: بخش های اضافی هستند که در مورد آگهی شما اطلاعاتی زیادی رو به مشتری میدن و کلیک تبلیغات شما رو زیاد میکنن.

    نوشتن تبلیغات در گوگل

     هر تبلیغ متنی باید موارد زیر رو داشته باشه:

    Url نهایی: آدرسیه که وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیلک میکنه به اونجا هدایت میشه.

    Headline1: عنوان اول.

    Headline2: عنوان دوم.

    آدرس اینترنتی که نمایش داده میشه: اسمی رو انتخاب کنین که برای کاربر قابل فهم باشه.

      Description: توضیحاتی در مورد عنوان متن بنویسین.

    Image: عکسی رو میتونید به صفحه تون اضافه کنین.

    سوالی که ممکنه به ذهنتون بیاد اینه که چی بنویسم؟ جوابش راحته.لازم نیس بدونین چی باید بنویسین. حداقل سه تا آگهی برای تبلیغ بنویسین، گوگل خودش به صورت اتوماتیک چیزی رو انتخاب میکنه که نتیجه بیشتری به شما میده، اما اگه از قبل بدونی که چه پیامی رو بنویسی طبیعیه که سود بیشتری میگیری. با این حال روشهای مختلفو اول امتحان کنین تا بدونین کدومشون توجه بیشتری رو به دست میاره.

    برای تست عناصر زیر رو به ترتیب اهمیت تغییر بدین:

    هدلاین های 1 و 2، توضیحات ،آدرس url  نهایی و نمایش داده شده.  

    تعریف کلید واژه

    کلماتی ان که توی قسمت نوار ادرس گوگل تایپ میشه.

    بهتره برای هر تبلیغ حداقل سه تا کلمه رو بعنوان کلیدواژه بزنین که اگه تو گوگل یکی با اون کلمات  سرچش کرد بتونه اونو ببینه. پیشنهادای گوگل ادوردز خیلی قدرتمنده و باید موقع استفاده ازش خیلی دقت کنین. سعی کنین قبل ازاینکه بخواین اونا رو انتخاب کنین چند تا سوال زیر رو ازخودتون بپرسین:

    1. کاربر اگه این کلمه کلیدی رو جستجو کنه و تبلیغات رو ببینه آیا تمایل به خریدن اون محصول رو پیدا میکنه.در صورتی که جوابتون بله بود برین سوال 2 ام.
    2. کلمه کلیدی مترادف محصول هست؟ پاسختون اگه بله بود برین سوال 3. در غیراینصورت یکی دیگه رو اضافه کنین.
    3. ممکنه که مشتری با مترادف، و نه خود محصول آشنا باشه؟ هر وقت جوابتون خیر بودکلمه کلیدی رو اضافه کنین ولی اگه جوابتون بله هست، کلمه مترادف رو جایگزین کلمه ای کنین که تو تبلیغات استفاده کردین  و باهاش مثل یه محصول جدید رفتار کنین.بعد دیگه نام مترادف نمایش داده میشه و نه نامی که قبلا استفاده شده.

    تعریف افزونه ها

    اطلاعات مربوط به تبلیغات شما تو گوگل روگسترش میده، تا میتونین از همه مواردی که مرتبط با تجارته استفاده کنین.

    نمیخوام نحوه اضافه کردن افزونه ها رو آموزش بدم چون هر کدومشون روش مربوط به خودش رو داره ولی شکل گرافیکی اون ها رو تو این قسمت بهتون نشون میدم که میشه در سطح کمپین(برای همه تبلیغاتی که در کمپین هست) و یا در سطح گروه(فقط برای تبلیغات تو اون گروه) تنظیم کرد.

    انواع افزونه ها

    لینک سایت: بخش هایی هستن که زیر آگهی میان و برای مشتریاییه که به اطلاعات مربوط به اون آگهی علاقه دارن مثل صفحه تماس.

    تبلیغات

    تماس: بخاطر اینکه کاربر مستقیما باهاتون در ارتباط باشه شماره تماستون رو اضافه کنین .اگه اون صفحه رو توی کامپیوتر باز میکنین براتون شماره رو نشون میده ولی اگه تو گوشی بازش میکنین دکمه تماس رو نمایش میده.شبیه شکل زیر:

    تبلیغات

    قیمت: جهت اضافه کردن قیمت محصولتون میتونید از این قسمت استفاده کنین. تصویر زیر:

    تبلیغات

    در ادامه یه سری افزونه دیگه رو هم میتونید ببینید: Callout، Snippet،Structed Message،Location، Affiliate location، Review، For App.

    به طور مرتب افزونه های جدید توسط گوگل ایجاد میشه چون متوجه شد که افزونه ها عملکرد تبلیغاتو به شدت افزایش میدن. زمانی که تبلیغ کننده ها راضی باشن بیشتر خرج میکنن و درآمدش بیشتر میشه.

    تا اونجایی که ممکنه اونا رو تنظیم کنین. نگران نباشین، برنامه گوگل به آزمایش خودش ادامه میده تا ببینه کدوم تبلیغ کلیکو زیاد میکنن و کدوم نمیکنن و به صورت خودکار اونایی که کلیکو افزایش نمیدنو مخفی میکنه. فقط حواستون باشه ازشون سواستفاده نکنین و اونا رو برای چیزی که ساخته شدن به کار ببرین.

    بهینه سازی تبلیغات در گوگل

    خبرخوب: راه اندازی کمپینو تموم کردین خبر بدشم اینه که این تازه شروع کاره😁.

    حداقل دو ساعت در هفته رو برای بهبود کمپین خودتون اختصاص بدین. از تمامی عناصر، کلمات کلیدی و برنامه های افزودنی آمار بگیرین تا بتونین تجزیه و تحلیل کنین.توصیه شخصی من اینه که با بدترین امار شروع کنین و سعی کنین بفهمین چی اشتباهه، اونو اصلاح کنین و به سمت چیزی برین که بدیش کم  باشه.

    هدف این مطلب این نیس که به شما یاد بده چطوری کمپینتونو بهینه کنین. واقعیت اینه که علاوه بر بعضی تکنیکا بهینه سازی برای تبلیغات در گوگل شما به دو عنصر نیازدارین: شناخت عمیق تبلیغات و کسب و کاری که میخواین ارائه کنین.

    نکته دوم که خیلی مهمه اینه که فکر نکنین داشتن یه متخصص adword  برای معجزه کردن کافیه.مثلا کارشناس یه گروه مربوط به اگهی های فروش بستنیو چک میکنه و میبینه که فروشش از حد متوسط کمتره ولی اون نمیدونه که تو زمستون کسی بستنی نمیفروشه. شاید فک کنین این یه مثال احمقانه اس اما میخواستم اینو بگم که هر کسب و کاری ویژگی های خودشو داره و باید همیشه اینو در نظر داشته باشین.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین