پرش به محتوا

طراحی تجربه کاربری خوب با بحث کاربرپژوهی اپلیکیشن

    طراحی تجربه کاربری خوب با بحث کاربرپژوهی اپلیکیشن

    طراحی تجربه کاربری خوب با بحث کاربرپژوهی اپلیکیشن

    یکی از مهم ترین دام هایی که  توی حوزه طراحی وجود داره اینه که طراحی تنها به واسطه اطلاعات و سلیقه طراح  انجام میشه. حتما دیدید که طرف مالک محصوله و قراره یه اپلیکیشن رو براش طراحی کنید. میاد بهتون میگه یه اپلیکیشن برام طراحی کن با این ویژگی ها و قابلیت ها، خوشگل هم باشه. یه چیزی بزنید که شبیه فلان اپلیکیشن باشه مثلا شبیه دیوار، اسنپ و... باشه.

    شما میاید بر اساس سلیقه خودتون و صرفا بر اساس همون جنبه های visual و دیداری یه چیزی طراحی میکنید میدید به ذینفع و بعد از یه مدت Fade میشه و میره پی کار خودش.

    فراموش نکنید که شما به عنوان طراح یا ذینفعان اپلیکیشن استفاده کنندگان نهایی اپلیکیشن نیستید. این کاربران هستند که نهایتا قراره از اپلیکیشن استفاده بکنن و بابت خدمات اون اپلیکیشن پول بدن.

    شاید فکر کنید که کاربران فلان قابلیت اپلیکیشن رو دوست دارن در حالی که ممکنه این پیش فرض شما واقعا درست نباشه. برای اینکه بتونید برای کاربر یه کفش خوب طراحی بکنید باید اول پا تو کفش کاربر بذارید و با اون راه برید. ببینید کاربر چه شرایطی داره؟

    برای طراحی تجربه کاربری خوب باید بحث کاربرپژوهی اپلیکیشن رو مد نظر قرار بدید.

    اهمیت کاربر در طراحی تجربه کربری

    تیم های UX مسئول ایجاد تجربه خوب برای کاربران هستن. وظیفه ما  به عنوان طراح تجربه کاربری اینه که احساسات کاربر موقع استفاده از یه اپلیکیشن احساسات خوشایند و مثبتی باشه.

    موفقیت یه اپلیکیشن به این بستگی داره که کاربر چطور اونو درک کنه. این کاربران هستن که مفید بودن ،قابل استفاده بودن یا کارا بودن یه اپلیکیشن رو ارزیابی میکنن.

    به این نقل قول از تیم براون توجه کنید.

    تیم براون

    اهمیت بحث نگاه کاربری داشتن توی حوزه طراحی اینجا مشخص میشه. وقتی که شما نمیدونید که کاربران چی میخوان. وقتی که نمیتونید از دید کاربران به اپلیکیشن نگاه بکنید و ببینید که کاربر واقعا از اون اپلیکیشن چه انتظاری داره و چه احساسی موقع کار کردن با اپلیکیشن داره طراحی کردن یه کار بیهوده اس.

    پیش نیاز طراحی کاربر محور فرآیندیه به اسم User Research یا کاربر پژوهی.

    کاربرپژوهی

    کاربر پژوهی در طراحی تجربه کاربری

    اگر ما بخوایم یه تعریف برای کاربرپژوهی داشته باشیم کاربرپژوهی فرایند درک رفتارها، نیازها ونگرش های کاربران با استفاده از روش های مختلفی مثل مشاهده ، بازخورد و جمع آوری اطلاعات هست. کاربرپژوهی یه فراینده که به ما کمک میکنه که متوجه بشیم که کاربران چطور زندگی میکنن و مشکلات خودشون رو چطور از طریق اپلیکیشنی که ما براشون طراحی کردیم حل میکنن.

    کاربرپژوهی به ما کمک میکنه که کاربر رو مرکز تصمیمات و فرایند طراحی قرار بدیم و برای طراحی اپلیکیشن خودمون زمینه و  مسیر طراحی کنیم.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین