پرش به محتوا

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

ایجاد برنامه مشابه اسنپ فود

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

شیوع ویروس کرونا باعث خانه نشینی بسیاری از افراد شد و همین موضوع باعث شد که افراد کمتر از اپلیکیشن اسنپ فود استفاده کنند. در دوره همه گیری ویروس کرونا درآمد اسنپ فود به یک چهارم کاهش پیدا کرد. با این حال آمار نشان می دهد درآمد کلی اسنپ فود در سال 1399 نسبت به سال 1397رشد سه درصدی داشته است. اما انتظار می رود در آینده بازار به روال عادی برگردد و میزان فروش اسنپ فود تصاعدی شود.

شیوع ویروس کویید 19 باعث شد اسنپ در حوزه های تجاری مختلفی مانند تحویل غذا، سلامت، پزشکی و خوارو بار فروشی وارد شود.

برای رسیدن به مسیر رقابتی با این اپلیکیشن عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید.  اولین نکته انتخاب شرکت توسعه اپلیکیشن است که باید به آن خیلی دقت کنید تا بتواند شما را در مسیر رقابت با این اپلیکیشن قرار دهد.

در حال حاضر اسنپ فود به عنوان محبوب ترین برنامه تحویل غذا در ایران شناخته شده است. اسنپ فود به دلیل معامله ای که با رستوران ها انجام می دهد سود زیادی به صاحبان اپلیکیشن اسنپ می رساند.

از بین خدمات متنوع اسنپ، اسنپ فود نسبت به سایر خدمات مانند پزشکی و سلامت و … تقاضای بیشتری دارد.

قبل از شروع توسعه خدمات تحویل غذا مانند اسنپ فود لازم است تمام نکات را برای موفقیت در این حوزه به دست آورید. پس با ما همراه باشید.

دیدگاه برنامه تحویل غذای اسنپ فود

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

هدف اصلی اسنپ فود ایجاد انقلابی در نحوه غذا خوردن مردم است. این برنامه طیف گسترده ای از رستوران ها را برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می دهد و همین امر باعث موفقیت آن شده است.

این برنامه در ابتدا رستوران های نزدیک به محل زندگی کاربر را به آن معرفی می کند تا زمان تحویل غذا را به حداقل برساند.

با رعایت همین نکات شما هم به عنوان یک استارتاپ می توانید با خدمات عالی تحویل غذا به محبوبیت میلیونی برسید.

اسنپ فود چگونه کار می کند

نحوه عملکرد یک برنامه تعیین کننده موفقیت آن است. برای داشتن درک جامع از عملکرد این برنامه کمی می خواهیم عمیق تر آن را بررسی کنیم.

ارتباط با مشتری

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

ایجاد برنامه مشابه اسنپ فود،ارتباط با مشتری

رابطه بین مشتری و شرکت یکی از جنبه های مهم سنجش موفقیت یک اپلیکیشن است. ارتباط بین مشتری و اسنپ فود به صورت سلف سرویس است. مشتریان از طریق پلتفرم و با حداقل ارتباط با کارمندان از اپلیکیشن استفاده می کنند و غذای خود را سفارش می دهند. با این حال در اسنپ فود بخشی برای مکالمه تلفنی و پشتیبانی وجود دارد.

تقسیم بندی مشتریان اسنپ فود

اسنپ فود دارای دو بخش کاربری جداگانه برای مشتریان و رستوران است.

بخش کاربران: این بخش برای افرادی است که در خانه هستند و می خواهند غذای سالم و خوشمزه را از رستوران های ممتاز درب منزلشان تحویل بگیرند.

بخس رستوران ها: این قسمت مخصوص رستوران ها است که سفارش را تحویل میگیرند و خدمات تحویل غذا را به مشتریان ارائه می دهند.

کسب درآمد

یکی از دلایل مهم توسعه یک اپلیکیشن همین مورد است. درآمد اسنپ فود از طریق دو جریان است:

  • دریافت نرخ ثابت برای هر تحویل غذا به کاربر
  • دریافت کارمزد ثابت از هر رستوران

مدیریت مالی

توسعه اپلیکیشن همیشه به سرمایه زیادی نیاز ندارد. چیزی که یک اپلیکیشن برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارد متخصصان با تجربه و قابل اعتماد از بهترین شرکت ها هستند تا با راه حل ها و توانایی های خود هزینه ها را به حداقل برسانند.

علاوه بر هزینه های مورد نیاز برای توسعه اپلیکیشن یک سری هزینه های ثابت وجود دارند که باید آنها را درنظر بگیرید. هزینه هایی مثل حقوق و دستمزد، هزینه های پشتیبانی و مدیریت مشتری.

بسترهای ارتباطی

برنامه اسنپ فود دارای دو بستر ارتباطی برای مشتریان و صاحبان رستوران است. اپلیکیشن موبایل و دیگری وب سایت.

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

منابع مهم اسنپ فود

منبع مهم اسنپ فود پلتفرم اختصاصی آن است که به رستوران ها و بخش مشتریان آن پاسخ می دهد. علاوه بر این، به سرمایه انسانی که کار برنامه نویسی،پشتیبانی و زیرساخت اپلیکیشن را مدیریت می کند متکی است.

ویژگی های برنامه مشابه اسنپ فود

برای توسعه خدماتی مانند اسنپ فود باید سه پنل مهم را توسعه دهید.

پنل صاحب رستوران،مشتریان و پیک یا رانندگان

UI برنامه

رابط کاربری باید جذاب باشد و هم چنین بدون وجود مشکل و به خوبی کار کند.

گزینه جستجوی را فیلتر کنید

یکی از  ویژگی های مهم برنامه افزودن فیلتر است. اضافه کردن فیلتر به گزینه جستجو به مشتریان کمک می کند جزییات خاص مربوط به غذا یا رستوران انتخاب کنند.

ورود و ثبت نام آسان

ورود و ثبت نام آسان

 

این مورد بسیار مهم است. ورود و ثبت نام اولین راه برای تعامل درون برنامه ای با مشتری است. بنابراین به مشتری اجازه دهید از طریق سایر برنامه های رسانه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام به برنامه شما وارد شود. هر چه تعداد این انتخاب ها بیشتر باشد بهتر است.

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

این ویژگی با نام یکپارچه سازی سوشال مدیا شناخته می شود. این ویژگی برای موفقیت استارتاپ شما بسیار مهم است. در کنار این ویژگی می توانید به کاربران جدید کد تخفیف یا جایزه اختصاص دهید.

دسترسی آسان به داده ها

ویژگی که می تواند بیشترین تعداد کاربر رابه خود جذب کند همین قابلیت است. یعنی هر چه منوها، رستوران ها، غذاهای لذیذ، اطلاعات رژیم غذایی و کالری غذا بیشتر باشد برنامه شما مفیدتر خواهد بود.

یکپارچه سازی GPS

فعال کردن موقعیت مکانی GPS در برنامه تصور تقریبی از زمان تحویل سفارش را در اختیار مشتریان قرار می دهد. همچنین این ویژگی به رانندگان هم اجازه می دهد از کم ترددترین و کوتاهترین مسیر به مشتری برسند.

بازخوردها و رتبه بندی ها

مطمئنا انتظار دارید مشتریان برنامه شما را بررسی کنند و بهترین امتیازات را به شما بدهند.  بازخوردهای خوب مشتریان باعث می شود برنامه شما رتبه خوبی بدست بیاورد و از بقیه متمایز شود.

یک ویژگی مهم

برنامه تحویل غذا متشکل  از رانندگان و کارمندانی است که فیلتر شده اند. اما گاهی نیاز است که عملکرد آنها بررسی شود تا مطمئن شوید کار خود را به درستی انجام می دهند و کاری انجام نمیدهند که باعث بی اعتباری کسب و کارتان شود.

بهترین راه برای انجام این کار این است که در برنامه فرصتی را برای ارسال رتبه بندی و نظرات در اختیار مشتری قرار دهید تا به آنها امتیاز دهند. در این صورت میتوانید عملکرد کارمند و راننده خود را آنالیز کنید.

ردیابی سریع

ردیابی سریع باعث می شود مشتریان وضعیت سفارش خود را مشاهده کنند که آیا سفارش پذیرفته شده یا نه، راننده سفارش را تحویل گرفته یا نه. همه این ویژگی ها برای کاربر باید قابل مشاهده باشد.

پرداخت راحت

در برنامه خود قابلیت پرداخت درون برنامه ای را قرار دهید تا مشتریان به راحتی بتوانند از طریق تلفن همراه خود حسابشان را پرداخت کنند. عدم وجود درگاه بانکی برای پرداخت صورت حساب باعث می شود بسیاری از مشتریان خود را ازدست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.