پرش به محتوا

طراحی اپلیکیشن خرید و فروش خودرو دسته دوم

    طراحی اپلیکیشن خرید و فروش خودرو دسته دوم:هزینه ها، ویژگی های کلیدی و مدل کسب و کار

    امروزه با توجه به عدم ثبات در قیمت خودرو، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم بسیار رونق گرفت. بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری از این روش استفاده می کنند تا بتوانند از این طریق به سود برسند.

    استفاده روز افزون از اپلیکیشن های موبایل باعث شده که مردم برای خریدهای کوچک و حتی بزرگ مانند خرید خودرواز اپلیکیشن ها استفاده کنند.

    این اپلیکیشن ها جایگزین بنگاه های معاملاتی شدند و مستقیما فروشنده و خریدار را به هم متصل می کنند.

     اپلیکیشن های خرید و فروش خودروهای دست دوم به کاربران این امکان را می دهند تا در دسترس بودن خودرو، مشخصات آن، تعداد سال های استفاده و قیمت آن را بررسی کنند. علاوه بر این می توانند قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید خودرو، سایر مشخصات مانند مدل، میانگین مسافت پیموده شده، سرعت و موارد دیگر را نیز بررسی کنند.

    این اپلیکیشن ها به فروشندگان این امکان را می دهند که بدون بیرون رفتن  خریدار خودروی خود را پیدا کنند. تنها کاری که فروشندگان باید انجام دهند این است که عکس خودروی خود را در اپلیکیشن آپلود کنند و قیمت رقابتی خود را ذکر کنند.

    این پلتفرم ها به چندین فروشنده اجازه می دهند خودروهای خود را در اپلیکیشن قرار دهند تا خریداران خودروی دلخواه خود را انتخاب کنند و با تماس مستقیم با فروشنده، معامله کنند.

    بنابراین اگر به دنبال راه اندازی یک شرکت خرید و فروش خودرو با حداقل سرمایه گذاری هستید، راه اندازی یک اپلیکیشن خرید و فروش خودرو مانند دیوار تصمیم خوبی است.

    قبل از اینکه به فکر استخدام طراح اپلیکیشن باشید باید بدانید که از کجا شروع کنید و هزینه طراحی اپلیکیشن خودروی دست دوم چقدر است.

    طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ

    چرا سرمایه گذاری در اپلیکیشن خرید و فروش خودروی دست دوم تصمیمی سودآور است

    شیوع ویروس کرونا باعث شد که افراد به استفاده از اپلیکیشن ها برای خرید و فروش خود تمایل بیشتری پیدا کنند. اپلیکیشن دیوار هم از این قائده مستثنی نیست و با شیوع کرونا به رشد 42 درصدی بازدیدها رسید .

    در ایران، اپلیکیشن دیوار به عنوان پلتفرمی معتبر برای خرید و فروش خودروهای دست دوم مورد توجه قرار گرفته است.

    پیش بینی ها نشان می دهد بازار خرید و فروش خودروی دست دوم محبوبیت زیادی پیدا کرده و در آینده روز به روز فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

    اپلیکیشن خرید و فروش خودرو چگونه کار می کند

    موفقیت اپلیکیشن خرید و فروش خودروی دست دوم مانند دیوار به مدل کسب و کاری که برای خود تعیین می کنید هم بستگی دارد.

    قبل از همه چیز باید نیازهای کسب و کار خود را درک کنید، بدانید چه کسی را می خواهید هدف بگیرید، چه نوع خدماتی را می خواهید ارائه دهید و رقبا را مقایسه کنید.

    زمانی که مطمئن نیستید که چه ویژگی ها و عملکردهایی را می خواهید در اپلیکیشن قراردهید، طراحی و توسعه اپلیکیشن خرید و فروش آنلاین خودرو کار سختی است.

    قبل از اینکه مستقیما به طراحی اپلیکیشن بپردازید، باید ایده ای در مورد ویژگی هایی که در اپلیکیشن خود به آن نیاز دارید داشته باشید.

    با این حال ما لیستی از ویژگی ها و قابلیت ها را اولویت بندی کردیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم.

    ویژگی های ایجاد پنل خریدار در اپلیکیشن خرید و فروش خودرو

    مراحل خرید و فروش خودرو

    ثبت نام و رجیستر اپلیکیشن: مانند همه اپلیکیشن ها این اپلیکیشن هم از مشتریان می خواهد که اطلاعات شخصی خود مانند نام ، شماره تماس، ایمیل و موارد دیگر را پر کند.

    با ادغام سایر رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام به کاربران اجازه دهید تا تنها با یک کلیک ثبت نام کنند  و تمام جزییات به طور خودکار در اپلیکیشن اپلود شود.

    باکس جستجو: با استفاده از این ویژگی به کاربران اجازه می دهید تا با استفاده از فیلترهای مختلف مانند مدل خودرو، محدوده قیمت، رنگ، برند و موارد دیگر گزینه های خودرو را فیلتر کنند.

    گزینه های جستجو می توانند تجربه خرید کاربران را تغییر دهند، بنابراین به خریداران اجازه دهید به چنین فیلترهایی دسترسی داشته باشند تا بهترین ویژگی ها را فیلتر کنند.

    مقایسه خودروها: از آنجایی که هدف اصلی از دسترسی به این اپلیکیشن جستجوی خودروها با رقابتی ترین قیمت ها در بازار خودرو است. بنابراین مقایسه آنلاین خودرو تضمینی شایسته است.

    این ویژگی به کاربران امکان می دهد نه تنها قیمت خودروهای موجود در اپلیکیشن را مقایسه کنند، بلکه تفاوت ها در مسافت پیموده شده خودرو، مشخصات و موارد دیگر را نیز بررسی کنند. این ویژگی تجربه خرید رضایت بخشی رادر طولانی مدت تضمین می کند.

    تماس با فروشندگان خودرو: این ویژگی بسیار مهم است و به خریداران اجازه می دهد تا برای انجام مذاکره نهایی مستقیما با فروشنده در ارتباط باشند.

    درخواست پیام: به خریداران این امکان را می دهد که برای هرگونه سوال مانند قیمت، درخواست مشخصات خودرو و موارد دیگر سوالات خود را بپرسند.

    ویژگی های بیشتر

    نمای سه بعدی مدل خودرو: با استفاده از پیشرفت تکنولوژی ارائه این ویژگی می تواند تجربه کاربر را متناسب کند. می توانید نمای سه بعدی از داخل و خارج از خودرو را در اختیار کاربران قرار دهید. با حرکت مکان نما در جهات مختلف، خریداران می توانند تصور بهتری از ظاهر خودرو داشته باشند.
    امداد جاده ای: این یک ویژگی ارزش افزوده برای اپلیکیشن خواهد بود که خدمات پشتیبانی اضافی را به خریداران می دهد. می توانید این امکان را به خریداران بدهید تا در صورت خرابی خودروهایشان از طریق کمک های کنار جاده ای به آنها خدمات بدهید.

    امداد جاده ای

    زمانبندی قرار: می توانید قرار ملاقاتی را تعیین کنید تا خریداران و فروشندگان بتوانند در یک مکان معمولی مذاکره نهایی خود را انجام دهند.

    همچنین، آنها می توانند یک تست رانندگی را در طول جلسه برای بررسی وضعیت واقعی خودرو قبل از خرید برنامه ریزی کنند.

    اسکن و آپلود اسناد: برای نهایی کردن هر معامله خرید خودرو، اسکن و آپلود اسناد بسیار مهم است. برای سهولت در پردازش، بهتر است گزینه اسکن و آپلود اسناد درون برنامه ای را اضافه کنید.

    پرداخت چندگانه: در عصر دیجیتال مردم از روش های پرداخت متفاوتی استفاده می کنند. این ویژگی را اجرا کنید و به خریداران اجازه دهید از طریق چند روش پرداخت مانند کارت اعتباری، کارت نقدی و غیره استفاده کنند.

    چت و تماس درون برنامه ای: برای برقراری ارتباط بین مشتریان و فروشندگان، بهتر است گزینه چت و تماس درون برنامه ای را برای بحث در مورد هر نوع درخواستی ارائه دهید.

    ویژگی های پنل فروشنده آنلاین خرید و فروش خودرو

    ویژگی های پنل فروشنده آنلاین خرید و فروش خودرو

    ثبت نام:همانند پنل خریدار، مراحل ثبت نام را به پروفایل فروشندگان اضافه کنید. به فروشنده اجازه دهید با استفاد از حساب های ایسنتاگرام و تلگرام برای خود یک حساب کاربری ایجاد کند.

    لیست خودروها: به فروشندگان اجازه دهید مدل های مختلف خودرو را در دسته بندی های مختلف فهرست کنند تا خریداران بتوانند به راحتی گزینه ها را بسته به نیاز خود فیلتر کنند.

    افزودن مشخصات: به فروشندگان امکان دهید تمام مشخصات مدل های خودرو، قیمت، مسافت پیموده شده، سرعت متوسط و موارد دیگر را اضافه کند.

    مدیریت پیام ها و پرس و جوها: برای مشاهده پیام ها و پرسش های کاربران این ویژگی را به پنل فروشنده اضافه کنید و به آنها این امکان را بدهید که به همه آنها پاسخ دهند.

    پرداخت چند حالته:این ویژگی به فروشندگان این امکان را می دهد پرداخت را از طریق چند حالت قبول کنند.

    مدیریت جزییات مرکز خدمات: رسیدگی به تمام سوالات خریداران مربوط به خودروهای دست دوم و خدمات امداد جاده ای.

    ویژگی های ایجاد پنل مدیریت اپلیکیشن موبایل خرید و فروش خودرو

    مدیریت کاربران: امکان مدیریت، حذف و محدود کردن فروشندگان و خریداران را فراهم کنید.

    مدیریت فعالیت ها: به ادمین اجازه دهید تا کنترل کاملی بر روی فعالیت های فروشندگان و خریداران مانند تراکنش ها، تبلیغات، کمپین های تبلیغاتی و غیره داشته باشد.

    نظرات و رتبه بندی ها: بسته به نظرات و رتبه بندی هایی که کاربران به فروشندگان می دهند، ادمین می تواند پروفایل فروشندگان را مدیریت کند.

    تجزیه و تحلیل: با این ویژگی می توان به تعداد فروش، میزان درآمد، کاربران فعال و غیره دسترسی داشت.

    مدیریت پرداخت ها: به مدیر اجازه دهید تا تراکنش های خریداران را پیگیری کند.

    این ها ویژگی های ضروری برای طراحی اپلیکیشن خرید و فروش خودروهای دست دوم مانند دیوار هستند که حدودا 6 ماه برای راه اندازی آن زمان نیاز دارد. 

    بهترین جریان درآمدی برای خرید و فروش خودرو مانند دیوار چیست

    کسب و کارها به سرعت در حال تغییر از سیستم های سنتی به دیجیتال هستند. با این حال ، سرمایه گذاران خودرو بر سر دوراهی بزرگی در مورد چگونگی ایجاد درآمد از طریق اپلیکیشن خرید و فروش خودرو هستند. 

    ما مواردی را بیان می کنیم که بهترین سیاستهای درآمدزایی را برای اپلیکیشن های خرید و فروش خودرو  به شما معرفی می کند.

    در اینجا چند سیاست تولید درآمد وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

    هزینه کمیسیون هنگام خرید

    این سیاست بهترین کارایی را برای سرمایه گذاران دارد و به آنها اجازه می دهد از هر تراکنش اپلیکیشن از فروشندگان کارمزد دریافت کنند. سرمایه گذاران می توانند کارمزد را به صورت درصدی یا ثابت دریافت کنند.

    تبلیغات درون برنامه ای

    می توانید فضایی را در اختیار شرکت های خودروسازی دیگر برای تبلیغات قرار دهید و در ازای آن برای هر تبلیغ هزینه ای را دریافت کنید.

    هزینه طراحی اپلیکیشن

    میانگین هزینه طراحی اپلیکیشن خرید و فروش خودروی دست دوم به فناوری ها و تیم توسعه دهنده بستگی دارد. علاوه بر این، پیچیدگی ویژگی ها و عملکرد ها نیز در هزینه طراحی اپلیکیشن بسیار موثر است. همیشه به یاد داشته باشید که پیچیدگی بیشتر منجر به زمان و هزینه بیشتر می شود.

    با این حال برای طراحی این اپلیکیشن باید یک تیم طراحی متشکل از تحلیلگر تجاری، مدیر پروژه، توسعه دهنده اپلیکیشن، طراحUI/UX، مهندس تضمین کیفیت استخدام کنید. با افزایش محبوبیت اپلیکیشن دیوار خیلی از مشاغل شبیه سازی این اپلیکیشن را تکرار کردند.

    بنابراین استارتاپ هایی که قصد دارند بخشی از این صنعت پررونق شوند، باید خارج از چارچوبی فکر کنند که آن ها را از بقیه متمایز می کند. تجربیات کاربری کاملا جدیدی را ارائه دهند که کاربران نتوانند از آن چشم پوشی کنند.

    با این حال هزینه طراحی اپلیکیشن آنلاین خرید و فروش خودرو مشابه دیوار چیزی حدود 200 میلیون تومان است.   

    هزینه هایی که ما در اینجا بیان می کنیم تخمینی هستند و با توجه به نیازهای تجاری و ویژگی های اپلیکیشن ممکن است بالا و پایین شوند. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه سردرگمی بهتر است با کارشناسان مجموعه چارا تماس بگیرید تا به شما مشاوره دهند تا برآوردهای منصفانه را به دست آورید.

    نتیجه

    طراحی اپلیکیشن خرید و فروش خودروی دست دوم مانند دیوار با اینکه جذاب، قابل اعتماد و کاربرپسند است اما کاری چالش برانگیز است. پس بهتر است برای رسیدن به موفقیت در این زمینه از یک تیم توسعه متخصص استفاده کنید.

    4.5/5 - ( 8 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین