پرش به محتوا

طراحی اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

طراحی اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

طراحی اپلیکیشن تحویل غذایی

آیا دوست دارید وقتی افراد عبارت “تحویل مواد غذایی در نزدیکی من” یا “فروشگاه مواد غذایی نزدیک من” را جستجو می کنند، فروشگاه شما در بالای صفحه نمایش داده شود؟

پس باید به سراغ توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی بروید.

پیشرفت تکنولوژی باعث تغییر در سبک زندگی ما می شود

در این شرایط به لطف تلفن های هوشمند و اپلیکیشن های تحویل درخواستی می توان هر چیزی را درب منزل تحویل داد. از لباس گرفته تا لوازم خانگی و مواد غذایی و…

اگر فکر می کنید که توسعه یک اپلیکیشن تحویل موادغذایی نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد، این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه با کمترین بودجه یک اپلیکیشن تحویل مواد غذایی بسازید.

مراحلی که برای موفقیت توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی باید در نظر بگیرید

ما می خواهیم در مورد یک اپلیکیشن تحویل مواد غذایی مقرون به صرفه صحبت کنیم. اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید، باید بعضی از وظایف را به تنهایی انجام دهید. این کار نه تنها در هزینه شما صرفه جویی میکند، بلکه باعث صرفه جویی در زمان بازاریابی شما هم خواهد شد.

مدل اپلیکیشن تحویل مواد غذایی خود را انتخاب کنید

پیش از هر چیزی، مدل اپلیکیشن تحویل مواد غذایی خود را انتخاب کنید. مدل اپلیکیشن خاص به شما کمک می کند تا روی هدف اصلی کسب و کار خود تمرکز کنید و به آن برسید.

عمدتا سه نوع اپلیکیشن تحویل مواد غذایی وجود دارد که در مورد هر کدام توضیح مختصری به شما ارائه می دهیم.

1- مخصوص فروشگاه

زمانی که فروشگاه مواد غذایی یا سوپرمارکت دارید این مدل بهترین انتخاب است. این اپلیکیشن صرفا فروشگاه و محصولات شما را به مشتری نشان می دهد.

علاوه بر این، مدیریت تمام فعالیت های فروشگاه شامل اقلام خواروبار، سفارش ها، تحویل ها و … را هم می توانید انجام دهید.

2-Aggregator

این مدل، راحت ترین راه برای راه اندازی یک اپلیکیشن تحویل مواد غذایی بدون باز کردن فروشگاه است. یک اپلیکیشن تحویل مواد غذایی در خانه طراحی کنید و اجازه دهید فروشگاه های مواد غذایی محلی در اپلیکیشن شما ثبت نام کنند.

در واقع، اپلیکیشن شما فروشگاه های مواد غذایی را جمع می کند تا کاربران بتوانند آنها را پیدا کنند و از خرده فروشی های مواد غذایی اطراف خود سفارش دهند. بعدا سوپرمارکت مربوطه سفارش را تایید کرده و اقلام را به مشتری تحویل می دهد.

ایده های توسعه اپلیکیشن موبایل در سال 1401
طراحی اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

3-Marketplace

این مدل تا حدودی به مدل تجمیع کننده شبیه است. با این حال تفاوت هایی باهم دارند. در این مدل باید برای تحویل اقلام، پیک استخدام کنید تا سفارشات را به محل مشتری تحویل دهند.

مدلی که انتخاب می کنید بر هزینه کلی توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی تاثیر می گذارد. با این وجود، برای طراحی اپلیکیشن تحویل مواد غذایی باید سه اپلیکیشن را ایجاد کنید.

اپلیکیشن مشتری

اپلیکیشن مشتری

مشتریان برای سفارش خواروبار از فروشگاه آنلاین شما باید اپلیکیشن را نصب و در آن ثبت نام کنند. این اپلیکیشن دارای ویژگی های مشتری محور مانند مانند جستجو در فروشگاه های موادغذایی، سبد خرید برای افزودن اقلام، گزینه های پرداخت، سفارش مجدد و غیره است.

اپلیکیشن فروشگاه

این اپلیکیشن برای فروشندگانی است که می خواهند از طریق اپلیکیشن شما محصولات خود را بفروشند.

آنها مجاز خواهند بود اپلیکیشن را بر اساس موجودی محصول خود کنترل و مدیریت کنند.

اپلیکیشن پیک

این اپلیکیشن برای پرسنل پیک است تا سفارش های خرید و فروش را پیگیری کنند.

نکته
طراحی اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

مدل درآمد

راه های زیادی برای کسب درآمد از اپلیکیشن های تحویل مواد غذایی تلفن همراه وجود دارد. در اینجا به شما چند ایده درباره برخی از مدل های درآمدی ارائه می دهیم که می توانید آنها را در اپلیکیشن خود بگنجانید.

1-هزینه های تحویل

رایج ترین مدل درآمدزا برای هر اپلیکیشن تحویل درخواستی، هزینه خدمات تحویل است. بسته به فاصله مشتری تا فروشگاه می توانید هزینه خدمات را محاسبه کنید یا بر اساس کل مبلغ سفارش، هزینه ثابتی را دریافت کنید.

2-اشتراک درآمد

هنگامی که فروشگاه های مواد غذایی را در اپلیکیشن خود قرار می دهید از آنها بخواهید درآمد خود را با شما تقسیم کنند. نرخ کمیسیون در هر سفارشی وجود دارد و باید از قبل تعریف شود. شما می توانید درصدی مشخص مانند 15% یا 30% از هر سفارش را بابت هزینه کمیسیون دریافت کنید.

3-خدمات تبلیغاتی

اپلیکیشن تحویل مواد غذایی نیز می تواند از طریق تبلیغات و هایلایت کردن برندهای مختلف در اپلیکیشن کسب درآمد کند.

4- حق عضویت

یکی دیگر از راه های موثر برای درآمدزایی، ارائه عضویت است. با عضویت، طرح های سودآوری مانند تحویل نامحدود رایگان، تخفیف انحصاری روی خوارو بار و غیره قرار دهید. همچنین می توانید حق عضویت ماهانه یا سالانه با مبلغی ثابت را ارائه دهید.

ویژگی های ضروری اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

ویژگی ها، اولین عاملی هستند که هزینه توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی را تعیین می کنند. هر چقدر ویژگی های بیشتری را به اپلیکیشن خود اضافه کنید، هزینه طراحی اپلیکیشن بیشتر خواهد بود. علاوه براین، ادغام ویژگی هایی که اپلیکیشن شما را منحصر به فرد می کند و UI/UX را بهبود می بخشد، بسیار مهم است.

اجازه دهید نگاهی به ویژگی های ساده و در عین حال تعاملی بیندازیم که می توانید با بودجه کم نیز آنها را مدیریت کنید.

اپلیکیشن مشتری

توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

ثبت نام با حساب گوگل یا هر یک از حساب های رسانه های اجتماعی

جستجوی آیتم ها

جستجوی هوشمند: برای محدود کردن جستجوی یک کالا، برند یا فروشگاه خاص

پیگیری سفارش: برای اینکه مشتریان بتوانند وضعیت تحویل سفارش را در زمان واقعی دریافت کنند.

درگاه های پرداخت چندگانه: به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از گزینه های مختلف هزینه را پرداخت کنند.

تخفیف ها و پیشنهادات: برای جذب مشتریان برای خرید محصولات.

رتبه بندی و بازخورد:برای دانستن اینکه آیا مشتریان محصولات و خدمات شما را دوست دارند یا خیر.

سفارش مجدد: برای اینکه مشتریان بتوانند خریدهای قبلی خود را مجددا سفارش دهند.

برنامه ریزی تحویل: به مشتریان اجازه دهید زمان تحویل را مشخص کنند.

اپلیکیشن مدیر فروشگاه

مدیریت سفارش: برای تایید یا رد سفارش با توجه به موجودی محصول.

داشبورد: برای مشاهده زنجیره تقاضا و عرضه فروشگاه و سایر آمار موجودی.

مدیریت تخفیف ها و پیشنهادات: برای اعلام تخفیف و پیشنهادات ویژه در اقلام فروشگاه

گزارش ها و تجزیه و تحلیل ها: به مدیران اجازه می دهد درآمد شما در اپلیکیشن شما را بسنجند.

مدیریت بازخورد: به مدیر فروشگاه اجازه می دهد بازخورد مشتریان از اپلیکیشن را ببینند.

مدیریت فهرست:یک ویژگی بسیار مهم است که به مدیر اجازه می دهد هر موردی را اضافه یا حذف کند.

اعلانها: فروشگاه می تواند از طریق اعلان ها با مشتری در تماس باشد.

اپلیکیشن پیک و رانندگان

مدیریت پروفایل: برای ثبت نام و افزودن اطلاعات شخصی رانندگان پیک است.

ویژگی بررسی سفارشات :به رانندگان اجازه می دهد تا سفارش های جدید و جزییات مربوط به آن را پیگیری کنند.برر

تحویل سفارشات: تمام سفارشات تحویل شده رانندگان را نشان می دهد.

ردیابی مسیر: به رانندگان پیک امکان می دهد که مکان مشتری را روی نقشه گوگل ببینند و به سمت همان مسیر حرکت کنند.

پنل مدیریت

مدیریت موجودی: پیگیری و بررسی موجودی

راهنما و پشتیبانی:  کمک و پشتیبانی به مشتریان یا مدیران فروشگاه یک ویژگی الزامی است.

مدیریت فروشگاه: برای تایید هر فروشگاهی که می خواهد در اپلیکیشن شما اقلام خود را بفروشد.

این ها برخی از ویژگی های حیاتی بود. با این حال، می توانید فهرست ویژگی ها را مطابق با اولویت های خود سفارشی کنید.

نکته مهم
طراحی اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی

تا اینجا برخی از تصمیمات مهمی که برای توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی مقرون به صرفه باید بگیرید را بیان کردیم.   

اکنون اجازه دهید برخی از مراحل فنی که به توسعه اپلیکیشن کم هزینه شما کمک می کند را بیان کنیم.

وایرفریمینگ

وایرفریمینگ پایه و اساس رابط کاربری است و شامل طرح بندی اولیه، جریان کاربر و دستورالعمل های برنامه است که به نگه داشتن تیم توسعه شما کمک می کند.

نمونه سازی

طراحان اپلیکیشن مدلی بصری از برنامه را آماده می کنند که بسیار شبیه به اپلیکیشن واقعی است. نمونه اولیه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و خطر شکست اپلیکیشن را کاهش می دهد.

دلیل آن این است که به ما امکان می دهد که برنامه را روی کاربران آزمایش کنیم تا مشخص شود آیا طرح برای کاربران نهایی قابل استفاده است یا خیر.

پس از دریافت بازخوردها از کاربران واقعی، می توانیم طرح را قبل از شروع توسعه اپلیکیشن اصلاح کنیم.

به این ترتیب، زمان زیادی از توسعه دهندگان صرفه جویی می شود و می توانند نقایص را پیدا کرده و برطرف کنند.

هر چه توسعه دهندگان زمان کمتری را صرف کنند، هزینه توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی کمتر خواهد بود.

رویکرد توسعه اپلیکیشن را شناسایی کنید

انتخاب رویکرد مناسب برای توسعه هر اپلیکیشن ضروری است. اگر بودجه محدودی دارید، رویکرد شما باید مطابق با بودجه شما باشد.

انواع رویکردهای توسعه اپلیکیشن توسعه تحویل مواد غذایی

Native

توسعه یک اپلیکیشن بومی پرهزینه و زمان بر است. با این حال، این یک رویکرد خاص پلتفرم است و نیاز به تیمی جداگانه برای طراحی اپلیکیشن اندروید و ios دارد.

ترکیبی

توسعه دهندگان اپلیکیشن را با استفاده از فناوری های وب استاندارد به صورت ترکیبی طراحی می کنند. با استفاده از این رویکرد می توان اپلیکیشن را از طریق مرورگرها اجرا کرد.

کراس پلتفرم

با استفاده از یک پایگاه کد واحد، توسعه دهندگان اپلیکیشنی می سازند که می تواند روی چند سیستم عامل اجرا شود.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی را با بودجه خود مدیریت کنید. هزینه ممکن است از بودجه تعیین شده شما بیشتر شود، اما به شما امکان می دهد بازگشت سرمایه بالایی داشته باشید.

بنابراین، اپلیکیشن تحویل مواد غذایی خود را توسعه دهید و به مشتریان خود نزدیک شوید. برای هر گونه کمک در توسعه اپلیکیشن تحویل مواد غذایی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.