پرش به محتوا

چگونه اولین نسخه اپلیکیشن خود را به طور موثر بسازیم؟

    چگونه اولین نسخه اپلیکیشن خود را به طور موثر بسازیم؟

    اگر به ایجاد یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود یا راه اندازی یک کسب و کار با یک اپلیکیشن موبایل فکر کرده اید، در اینجا چند توصیه کاربردی جهت ساخت اولین نسخه از اپلیکیشن خود را عنوان خواهیم کرد.

    قطعاً ایده خوبی است که سعی کنید نسخه ای ایجاد کنید که فقط مهم ترین ویژگی ها را داشته باشد و مهم ترین اهداف را برآورده کند تا بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری می کنید، کارهای بعدی را برنامه ریزی کنید. این مقاله با کمک عرفان سعدی ومدیر سایت چارا نوشته شده است که دانش و تجربه خود را به اشتراک گذاشتند.

    ساخت اولین نسخه اپلیکیشن موبایل به چه معناست؟


    دلایل مختلفی وجود دارد که محصولی را که قصد ساخت آن را دارید "نسخه اول" بنامید. همچنین اصطلاحات مختلفی وجود دارد که به جای "نسخه اول" استفاده می شوند، مانند MVP و MMP همه چیز به اهداف محصول شما بستگی دارد.

    اولین نسخه برنامه تلفن همراه معمولاً نتیجه موارد زیر است:

    • بودجه محدود

    تمایل به اعتبار بخشیدن به ایده و محصول قبل از سرمایه گذاری بیشتر !


    کسانی که تصمیم به ساخت نسخه اول دارند، معمولاً قصد دارند آن را بیشتر توسعه دهند و نسخه دوم، سوم به تعداد مورد نیاز را ایجاد کنند. همچنین، همانطور که در بالا ذکر شد، این کار تنها در شرایطی انجام نمی شود که بودجه محدودی برای پروژه وجود دارد.

    این به این دلیل است که همیشه ارزش بررسی و اعتبارسنجی برنامه خود را قبل از سرمایه گذاری بیشتر در آن دارد. هنگامی که مطمئن شدید اولین نسخه برنامه تلفن همراه شما اهداف را برآورده می کند، وقت آن است که برای توسعه ویژگی های بعدی اقدام کنید!

    موارد کلیدی در ساخت اولین نسخه یک اپلیکیشن تلفن همراه به طور موثر

    بیایید نگاهی به مهمترین موارد در هنگام ساخت اولین نسخه اپلیکیشن شخصی خود و کل فرآیند ساخت آن بیندازیم. مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که توسعه اپلیکیشن شما اتلاف وقت و پول نیست.

    نسخه اول باید اهداف خاصی داشته باشد و برای دستیابی به آنها باید موارد زیر را رعایت کنید

    • یک برنامه و چشم انداز برای محصول شما

    بخوانید: هزینه طراحی اپلیکیشن بیمه خودرو چقدر است ؟


    شما باید دقیقاً آنچه را که می خواهید بسازید مشخص کنید که چه نوع محصولی باید باشد، چه نوع مشکلی را باید حل کند و چه نوع عملکردی باید داشته باشد. یعنی به طور کلی، شما باید اهداف و چشم انداز محصول را بدانید. این به شما امکان می دهد تا یک نقشه راه ایجاد کنید تا تیم بداند چه کاری باید انجام دهد، کار ساختار یافته است و هیچ تغییر یا بحثی در مورد اینکه چه چیزی باید ایجاد یا تغییر کند در طول توسعه وجود ندارد.

    • اگر دقیقاً بدانید چه چیزی را باید بسازید، اولین نسخه از برنامه تلفن همراه خود را به طور موثر خواهید ساخت.

    انجام تحقیقات بازار در میان برنامه های موبایل رقیبان

    برنامه های زیادی در کافه بازار وجود دارد که شاید به سختی می توانید از رقبای خود متمایز شوید. همچنین بعید به نظر می رسد که اپلیکیشن موبایلی طراحی شود که با اپلیکیشن های دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل است که انجام تحقیق و بررسی عملکرد و ظاهر اپلیکیشن های رقیب بسیار مهم است.

    تجزیه و تحلیل رقابتی را در بین برنامه های موبایل رقبای خود با استفاده از اطلاعاتی که کافه بازار در اختیارتان میگذارد به سادگی میتوانید موارد مختلف را آزمایش کنید مواردی ازجمله:

    • استراتژی های کسب درآمد برنامه های رقیب
    • ویژگی های برنامه های رقیب
    • نظرات کاربران
    • نرخ های کاربران
    • فناوری هایی که برای ساخت اپلیکیشن مورد نظر استفاده می شود.

    ممکن است تعریف فن آوری ها و چارچوب های مورد استفاده در برنامه های رقیب برای شما سخت باشد، اما می توانید سعی کنید آنها را با تحقیق مناسب تعریف کنید. با این حال، موضوع مهمتر در این مورد این است که آنها چگونه کار می کنند و عملکرد آنها را چگونه ارزیابی می کنید.

    انجام تحقیق در مورد رقبا به شما کمک می کند تا در مورد ویژگی هایی که برنامه شما باید داشته باشد، و شاید حتی ظاهر آن را تعیین دهید، همچنین احتمالاً به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا ایده ای برای چنین برنامه ای شانس موفقیت در بازار ایران را دارد یا خیر.

    بودجه


    بودجه خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر کافی است، شروع به ساخت برنامه خود در نسخه اول کنید، سپس محصول را در همان فناوری‌ها، چارچوب‌ها و کدها توسعه دهید.

    اگر بودجه کافی ندارید، ارزان ترین راه حل تکنولوژیکی ممکن را انتخاب کنید تا ببینید آیا ایده شما پتانسیل موفقیت را دارد یا خیر. انتشار آن در اسرع وقت به شما کمک می کند تا محصول خود را در کافه بازار معتبر کنید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد یا خیر. با این حال، این را نیز در نظر بگیرید که اگر این راه را انتخاب کنید و ایده موفق شود، ممکن است کیفیت کار کافی نباشد و مجبور شوید نسخه دیگری از محصول را از ابتدا ایجاد کنید.

    تیم توسعه اپلیکیشن موبایل

    داشتن تیم مناسب ضروری است این احتمالاً جای تعجب ندارد. اگر کسب و کار شما بر اساس یک ایده جدید اپلیکیشن موبایل است، احتمالاً ایجاد یک تیم داخلی برای توسعه محصول ایده خوبی نیست. بسیاری از مشاغل با اتخاذ این رویکرد شکست خوردند، ایده کاملاً جدید و یک محصول آزمایش نشده است.

    فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل می تواند سال ها طول بکشد و این ممکن است به این معنی باشد که شما باید تمام مدت با تیم توسعه همکاری کنید، این درست است. اما این تنها در صورتی است که اولین نسخه برنامه شما واقعاً موفق باشد و تصمیم بگیرید که به کار بر روی ویژگی های جدید ادامه دهید.

    ممکن است تلخ به نظر برسد، اما حقیقت این است که ایده اپلیکیشن شما ممکن است اشتباه باشد. با این حال، به این معنا نیست که همیشه مقصر شما هستید و خالق ناموفقی هستید. به عنوان مثال، گاهی اوقات در مورد زمان بندی اشتباه است.

    به همین دلیل است که قبل از فکر کردن به ویژگی های پیچیده تر و توسعه بیشتر، ساختن اولین نسخه و بررسی دوام آن بسیار مهم است. و به همین دلیل است که اغلب میتواند فکر خوبی باشد که پس از انتخاب افراد مناسب، این کار را برون سپاری کنید.

    از آنجایی که ما یک تیم توسعه اپلیکیشن هستیم، می‌توانیم نکاتی را در مورد چگونگی پیدا کردن چنین تیمی به شما ارائه دهیم:

    انتخاب افراد مناسب

    • نحوه پیدا کردن تیم مناسب برای ساخت اولین نسخه اپلیکیشن تلفن همراه

    تحقیق را به عنوان اتلاف وقت تلقی نکنید - این فقط به کیفیت کار مربوط نمی شود، اگرچه تحقیق یک عامل مهم نیز است، اما شما همچنین باید به سادگی دریابید که آیا از نظر ارتباط بین شما و تیم تناسب وجود دارد یا خیر.

    نمونه کارها و مطالعات موردی را مرور کنید

    نمونه کارها و مطالعات موردی را مرور کنید


    شرکت ها اغلب کارهای قبلی خود را در پروژه های مختلف به اشتراک می گذارند. این قطعاً چیزی است که باید به آن علاقه مند باشید.
    رفرنس ها را بررسی کنید - آنچه قطعاً چیزهای زیادی در مورد شرکت و تیم به شما می گوید، نظرات شرکای قبلی است. به مراحل پروژه های شرکای قبلی توجه کنید.
    مراقب مسائل ارتباطی باشید - وقتی برای اولین بار با شرکتی که نمی شناسید تماس می گیرید، بسیار مهم است که بدانید چگونه ارتباط با آنها را دوست دارید.

    شریک مناسب در مورد توسعه نرم افزار بسیار مهم است، زیرا هنگامی که با تیم توسعه نرم افزاری روبرو می شوید که اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده است، کمبودها در مستندات و چشم انداز محصول و همچنین کمبود دانش فنی شما را جبران می کند. مهمتر از همه، به شما این امکان را می دهد که محدوده نسخه اول محصول را دقیقاً مشخص کنید و آن را در یک بازه زمانی واقعی با بودجه ای بسیار مطلوب تر از نسخه کامل محصول قرار دهید.

    انتخاب ویژگی های اصلی

    هنگامی که یک اپلیکیشن را برای نسخه اول ایجاد می کنید، باید فقط ویژگی های اصلی را داشته باشد. مهمترین آنها هیچ فایده ای برای صرف زمان و هزینه برای ویژگی های پیچیده و طراحی پیچیده برنامه وجود ندارد تا زمانی که مطمئن نباشید که سودآور است یا خیر. حداقل نسخه همان چیزی است که در این مرحله به آن نیاز دارید.


    بخوانید: طراحی و توسعه اپلیکیشن اخبار ورزشی – راهنمای کامل


    کاربران هدف باید بتوانند ویژگی های کلیدی را آزمایش کنند و به شما بازخورد کافی بدهند تا بتوانید برنامه ریزی مراحل بعدی را شروع کنید. یا تصمیم بگیرید که پروژه را در این مرحله متوقف کنید.

    کاربران هدف باید بتوانند ویژگی های کلیدی را آزمایش کنند و به شما بازخورد کافی بدهند تا بتوانید برنامه ریزی مراحل بعدی را شروع کنید. یا تصمیم بگیرید که پروژه را در این مرحله متوقف کنید.

    انتخاب تکنولوژی های مناسب

    اینطور نیست که ناگهان مجبور شوید یک متخصص فنی در زمینه توسعه اپلیکیشن شوید. نیازی نیست همه فن‌آوری‌ها و فریم ورک هایی را که ممکن است برای ایجاد اپلیکیشن موبایل استفاده شود، بدانید. با این حال، تحقیقاتی نیز در مورد این موضوع وجود دارد.

    بر اساس مخاطبان هدف خود، می توانید ارزیابی کنید که آیا بهتر است یک برنامه اندروید بسازید یا برنامه iOS، یا یک راه حل چند پلتفرمی (برنامه ای که برای چندین پلتفرم به طور همزمان ساخته شده است) را انتخاب کنید.

    ممکن است مشخص شود که بیشتر گروه هدف شما کاربران اندروید یا iOS هستند و اگر تصمیم دارید برای کاربران یک پلتفرم برنامه ایجاد کنید، می توانید یک برنامه بومی بسازید. اینطور نیست که برنامه‌های بومی بهتر یا بدتر از برنامه‌های چند پلتفرمی باشند، اما این به انتخاب شما در مورد ویژگی‌های برنامه بستگی دارد.

    تغییر تکنولوژی برای نسخه دوم برنامه شما

    تغییر تکنولوژی برای نسخه دوم برنامه شما

    برنامه های کراس پلتفرم معمولاً سریعتر ساخته می شوند و این راه حل ممکن است مقرون به صرفه تر از ایجاد دو برنامه جداگانه برای دو پلتفرم باشد. به همین دلیل است که گزینه ای برای انتخاب این روش برای ساخت اولین نسخه برنامه خود و سپس بازنویسی کد و ادامه پیاده سازی ویژگی های جدید با فریمورک های مختلف وجود دارد، به عنوان مثال، ساخت یک برنامه بومی.

    برنامه ریزی برای انتشار ویژگی های بعدی و بازخورد

    سعی نکنید محصول گسترده ای ایجاد کنید که ساخت آن شش ماه طول می کشد. شما حتی نمی دانید که آیا این ایده خوب است یا خیر و ممکن است زمان و پول زیادی را از دست بدهید. پس از هر به‌ روزرسانی، بازخورد کاربران را جمع‌آوری کنید، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، نیازها را دریابید، بهبودها را اجرا کنید و دوباره بازخورد جمع‌آوری کنید.

    این نوع توسعه محصول تضمین می کند که در اسرع وقت بررسی کنید که آیا مفهوم ایده شما با نیاز بازار مرتبط است یا خیر، آیا انتظارات گروه هدف را برآورده می کند، کدام ویژگی مهم و ارزش توسعه دارد و کدام یک را می توان حذف کرد.

    • ارتباط محصول خود با کاربران براساس دیتا ها، بهترین نتایج را به شما خواهد داد.

    هدف از نسخه اول محصول شما

    در اینجا اهداف اصلی انتخاب و ساخت نسخه اول و اعتبارسنجی ایده قبل از برنامه ریزی ویژگی های بعدی و قبل از ساخت یک محصول کامل آورده شده است

    محصول خود را در اسرع وقت به کاربران نشان دهید

    البته نتیجه فرآیند ایجاد اولین نسخه اپلیکیشن این خواهد بود که ما می خواهیم محصول را در اسرع وقت به کافه بازار عرضه کنیم و ایده خود را نشان دهیم. همه اینها به این دلیل است که ما بدانیم چه چیزی برای تغییر وجود دارد، چه چیزی باید حفظ شود، و آیا اصلاً ایجاد یک بیزنس در این زمینه فایده ای دارد؟ یا اینکه این ایده اشتباه بوده است.

    اعتبار سنجی ایده برنامه شما

    یکی از مهم‌ ترین دلایلی است که صاحبان مشاغل اولین نسخه برنامه خود را می‌سازند. اگر می خواهید یک برنامه واقعا موفق ایجاد کنید، باید آن را مطابق با بازخورد کاربران توسعه دهید.

    می توانید نظرات آنها را درکافه بازار پیدا کنید، می توانید مستقیماً در اپلیکیشن یا شبکه های اجتماعی از آنها بپرسید، می توانید از هر روشی استفاده کنید تا مطمئن شوید قدم های بعدی شما سود آور خواهد بود.

    کارایی در مورد چشم انداز، دستیابی به اهداف بزرگتر در یک چارچوب زمانی خاص و ارائه ارزش مورد نظر است. همه اینها در چارچوب بودجه در نظر گرفته شده است. اما وقتی نوبت به نتایج مربوط به خود محصول می رسد، به همین سادگی است:

    • یک محصول موثر = محصولی که کاربران دوست دارند.

    به همین دلیل است که هنگام ساختن نسخه اول یک برنامه، باید بیشتر به نیازهای مخاطب هدف خود توجه کنید تا رابط کاربری.

    جمع آوری بازخورد کاربران و برنامه ریزی برای توسعه بیشتر

    بازخورد کاربران را در نظر بگیرید و به محض اتمام نسخه اول، انتشار نسخه های بعدی را برنامه ریزی کنید. این باید یک فرآیند مداوم باشد و تنها دلیل توقف آن این است که معلوم شود محصول نتایج بدی به همراه دارد.

    اگر هدف شما کسب 50 بار دانلود و جمع آوری 20 بررسی در ماه اول بود، این نتایج را در طول این مدت زیر نظر داشته باشید و همزمان برای انتشار نسخه دوم اپلیکیشن برنامه ریزی کنید. نتایج را بررسی کنید، بازخورد کاربران را جمع آوری کنید، نسخه های بعدی را برنامه ریزی کنید و تکرار کنید.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برچسب‌ها:
    پشتیبانی آنلاین