پرش به محتوا

توسعه فرآیند MVP در پنج مرحله

توسعه فرآیند MVP در پنج مرحله

صنعت آی تی مدام در حال رشد است و هر روز نسخه های جدیدی از آن منتشر می شود. با این حال تنها استارتاپ هایی که قوی کار می کنند، باقی خواهند ماند.

چگونه به استارتاپ های قوی بپیوندیم؟

توسعه دهندگان با رویکرد حداقل محصول بادوام یا MVP می توانند روی کاربر متمرکز بمانند و محصولات را به موقع تحویل دهند.

در واقع MVP یک نسخه قابل راه اندازی از نرم افزار است که دارای عملکردهای اصلی و حداقل ویژگی ها برای رسیدگی به مشکلات اصلی مشتری است. MVP به تیم تولد کمک می کند تا بیشترخواسته های مخاطب را درک کنند و در عین حال تلاش و زمان کمتری را در فرآیند ساخت و ساز انجام دهند.

بنابراین کسب و کارها می توانند با توسعه یک فرایند MVP قوی، یک محصول موفق در دنیای دیجیتالی سخت رقابتی ایجاد کنند.

مراحل اساسی برای تسلط بر فرآیند توسعه MVP

مراحل اساسی تسلط بر فرآیند توسعه MVP

فرآیند MVP شامل مراحلی است که برای انتشار برنامه باید تکمیل شود.

اگر با مفاهیم کلی که خواهیم گفت شروع کنید، می توانید بدون زحمت یک MVP موفق بسازید.

مرحله 1: هدف محصول را مشخص کنید

ابتدا بازار را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید مشکلاتی که وجود دارند را شناسایی کنید و سپس برای آنها راه حل پیدا کنید. این مسائل هدف محصول را تشکیل می دهند که می توانید بر اساس آنها MVP را توسعه دهید.

مرحله2- کاربران هدف خود را مشخص کنید

هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد که به همه اختصاص داده شود. اکثر کسب و کارها به فکر ساخت پرسونا هستند. پرسونا تصویری فرضی و شفاف از یک فرد است که می تواند مشتری یا خریدار مورد نظر ما باشد و ما بر اساس نظر و خواسته های او محصول خود را تولید می کنیم.

این امری ضروری است زیرا این شخص خیالی دربیان مشکل کمک می کند و تیم تولید می تواند از آن برای ایجاد جریان کاربری موثر استفاده کند.

مرحله 3- مسیرهای مشتری و ویژگی های مورد نیاز را ترسیم کنید

مسیرهای مشتری

یک راه موثر برای اطمینان از اینکه کاربران تجربه خوبی با اولین تکرار محصول خواهند داشت یا خیر، ترسیم نقشه سفر آنهاست.

با تجزیه و تحلیل محصول از دید کاربر می توانید بدون از دست دادن ویژگی های اساسی، مجموعه ویژگی های مورد نیاز برای MVP را محدود کنید.

هنگام ترسیم سفر کاربر، تیم تولید باید شخصیت ها و داستان های کاربر را در نظر بگیرد. نحوه تعامل پرسونا با محصول و رسیدن به یکی از اهداف نهایی آن، داستان های کاربر را شکل می دهد.

داستان های واضح و قابل اجرا به تصمیم گیری محصول حول هدف اصلی کمک می کنند.

علاوه بر این، هنگامی که مسیر و داستان های مشتری را بررسی کردید، می توانید نگرانی های کاربر را شناسایی کنید و برای حل آن به وسیله اپلیکیشن خود چاره اندیشی کنید.

مرحله 4- دسته بندی های MVP را تعیین کنید

درست مانند نرم افزارهای معمولی، MVP هم می تواند انواع مختلفی داشته باشد. درک انواع مختلف MVP قبل از شروع به ساخت یک محصول خاص می تواند تصور شما را ملموس تر کند.

قبل از ورود به بازار باید فناوری مناسب را انتخاب کنید.

مرحله 5- ویژگی های MVP را اولویت بندی کنید

در این مرحله، تشخیص اینکه با توجه به اولویت چه ویژگی هایی را باید در MVP لحاظ کنید، ضروری است. با تجزیه و تحلیل های مراحل قبل ، MVP شما باید عمدتا روی  نگرانی های کاربر و اهداف نهایی تمرکز کند.

به خاطر داشته باشید که یک یا دو ویژگی برای جمع آوری بازخورد و سنجش میزان استقبال ار محصول کافی است.

در مقابل، اجرای بیش از حد ویژگی های درخواستی کاربر می تواند به تجربه مشتری آسیب بزند و هدف کلی نرم افزار را از بین ببرد.

اشتباهاتی که باید در طول فرآیند توسعه MVP از آن ها اجتناب کرد

امروزه شرکت ها برای آزمایش ارزش محصول خود از فرآیند توسعه MVP استفاده می کنند. با این حال، برای ساخت یک MVP موفق باید از برخی مشکلات توسعه که ممکن است منجر به شکست شود، اجتناب کنید.

جذب سرمایه اپلیکیشن

1-حل مشکل اشتباه

قبل از ساخت محصول، گام اولیه شناسایی دردهایی است که کسب و کار پوشش می دهد. از خود سوالاتی در رابطه با اهداف توسعه و مخاطبان هدف بپرسید تا مسائل اصلی را پیدا کنید.

ابتدا در را پیدا کنید و سپس شروع به یافتن کلید کنید. پس از شناسایی مخاطب هدف و مشکلات، تیم تولید محصول می تواند ایده های دقیقی برای یافتن راه حل های عملی ارائه دهد.

2-عبور از مرحله وایرفریم و نمونه اولیه

ساخت خانه بدون مدل بصری، تقریبا غیر ممکن است. پرش سریع به فرآیند توسعه بدون مشخص کردن الزامات به همان اندازه دشوار است.

پیشرفت یک ایده از یک مفهوم منحصر به فرد به یک محصول، جز حیاتی توسعه محصول است. بین ایده و محصول کامل، نمونه اولیه و وایرفریمی وجود دارد که بخش “چگونه” محصول را نشان می دهد.

3-نادیده گرفتن بازخوردها

دلیل رایج شکست محصولات، ناتوانی آنها در برآورده کردن خواسته های مشتری به روشی بهتر از دیگران است. دان اولسن

هنگامی که نمونه اولیه MVP به پایان رسید، وقت آن است که با دریافت نظرات و بازخورد از مخاطبان هدف، اعتبار آن را تایید کنید. از آنجایی که کاربران نهایی می توانند تشخیص دهند که محصول مورد نظر آنها چه چیزی اضافه یا کم دارد، کسب و کارها باید این بازخوردها را جمع آوری کنند تا محصولات خود را بهبود ببخشند.

اپلیکیشن واتساپ یک نمونه موفق از جمع آوری بازخورد مشتریان برای ساخت اپلیکیشن خود است. ایده اولیه واتساپ این بود که یک دفترچه آدرس به عنوان یک پروژه MVP بسازد، اما در نهایت به یک پیام رسان ختم شد. اگر واتساپ رفتار کاربر را مشاهده نمی کرد، کسب و کارش به سرعت منسوخ می شد.

4-توسعه با روش نامناسب

یکی از دلایل رایج که استارتاپ ها پروژه را در میانه رها می کنند، پرش مستقیم فرآیند توسعه MVP بدون درک قبلی از روش درست است. یکی از عوامل اصلی شکست بسیاری از استارتاپ ها همین مورد است.

5-سردرگمی بین بازخوردهای مختلف

راه اصلی دریافت داده از مشتریان، بازخورد کیفی و کمی است. بازخورد کیفی شامل یافته های مربوط به کیفیت و کاربر پسندی ویژگی های محصول است و بازخورد کمی از معیارهای استفاده می کند که نشان می دهد انجام وظیفه چقدر ساده یا دشوار بوده است.

رویکرد ایده آل، ادغام این دو بازخورد است که عوامل مختلفی را در نظر می گیرند. این رویکرد شانس کنترل مواردی که منجر به شکست محصول می شود را افزایش می دهد.

فرمول توسعه یک برنامه نرم افزاری موفق:Agile+ MVP

MVP به خوبی با توسعه نرم افزار Agile مطابقت دارد. زیرا امکان تنظیمات، تجدید نظر و رشد را فراهم می کند.

نرم افزار Agile به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که الزامات تغییر MVP شما و کنترل مستمر بر پروژه را انجام دهند.

به همین دلیل، رویکردهای MVP و Agile برای توسعه اپلیکیشن می تواند راه حل های موثری در موقعیت های چالش برانگیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.