پرش به محتوا

مفاهیم اصولی و مهم ux ✔️

    مفاهیم و اصول مهم UX: طراحی تعاملی

    طراحی تعاملی و طراحی چرخشی از مفاهیم اصولی و مهم ux هستند.

    طراحی تعاملی در ux

    مفاهیم اصولی و مهم ux: مبحثی که شاید اسمشو بارها شنیدید طراحی تعامل یا Interaction Design هست. Interaction Design همونطور که از اسمش پیداست به طراحی تعاملات بین کاربر و محصولات گفته میشه. هدف از طراحی تعامل ای نه که شما به عنوان یه طراح، محصولاتی طراحی کنید که کاربران به بهترین شکل ممکن با استفاده از اون محصول به هدفشون برسن.

    در واقع طی این فرآیند ارتباط بین کاربر و محصول معین میشه و تمام پاسخ های متقابلی که کاربر و محصول با هم دارن توی این حیطه می گنجه.

    مواردی مثل ادبیات و کلماتی که داخل رابط کاربری محصول قرار داره،ارورای محصول،تصاویر و المانهای گرافیکی، احساسی که این موارد به کاربر القا میکنه. کنترل های فیزیکی که که ممکنه توی خیلی از محصولات وجود داشته باشه مثل ثبت کلید موبایل.

    همچنین بعضی از موارد مثل انیمیشنا، پاسخ هایی که محصول به کار میدن.این موارد همه مربوط به طراحی تعامل میشن.

    پس این مبحث همه ارتباطات بین کاربر و محصول رو شامل میشه.

    مفاهیم اصولی UX :طراحی چرخشی

    مفاهیم اصولی UX :طراحی چرخشی

    مفاهیم اصولی و مهم ux : یکی از مفاهیم اصولی در طراحی ux طراحی چرخشی هست. طراحی چرخشی روندی هست که از یه نقطه شروع نمیشه و توی یه نقطه دیگه تموم بشه. واقعیت اینه که عموم مردم فکر میکنن دیزاین یه نقطه شروع داره که با طراحی محصول به پایان میرسه و در واقع کار دیزاینر در این نقطه به پایان میرسه.

    در حالی که ما وقتی راجع به UX Design صحبت میکنیم از یک فرآیند چرخشی میایم صحبت میکنیم. در واقع کار ما از یه نقطه میاد شروع میشه، به یه طرح اولیه میایم میرسیم و اونو مدام تست میکنیم و بر اساس فیدبک هایی که میگیریم میایم اون طرحمون رو بهبود میدیم.

    مفاهیم اصولی و مهم ux: چرخه طراحی مدام تکرار، تست و اصلاح میشه و براساس اطلاعاتی که از کاربران به دست میاد به یه محصول مناسب میرسیم. محصولی که با نیازهای کاربر تطابق خیلی کاملتری نسبت به محصول اولیه داره.

    این فرآیند توی موفقیت محصولات تاثیر زیادی داره چرا که شما نمیاید از یه نقطه شروع کنید و فرآیند طراحیتون رو تو یه نقطه پایان برسونید.

    کار شما اینه که بر اساس اطلاعات دریافتی از کاربر کارتون مرتب تکرار میشه و باعث میشه محصول شما هی زنده باشه.

    یعنی محصول شما به پایان نمیرسه و طراحیتون همیشه در جریان هست.

    شما اطلاعات رو از کاربر میگیرید و طرح خودتون رو بهبود میدید.این باعث میشه کاربری که یوزر نهایی محصول هست همیشه تعامل خوبی با محصول داشته باشه. اونوقت شما هم میتونید نیاز طیف بیشتری از افراد رو رفع بکنید و یه محصول کاربردی و اصولی رو طراحی بکنید.

    دیزاین کاربر پژوهی

    واقعیتی که وجود داره اینه که این روند برای تمام پروژه های طراحی رابط و تجربه کاربری کاربرد نداره.

    روندی که ما تو این دوره بهش اشاره خواهیم کرد علاوه بر اینکه کاربر محور و چرخشی هست با همه پروژه ها هم سازگاره.

    طراحی چرخشی که ما انجام میدیم فرآیندی هست که ما بر اساس کاربر پژوهی که میایم انجام میدیم اطلاعاتی رو از کاربر دریافت میکنیم.

    بر اساس اینها محصولی رو طراحی میکنیم، محصولمون رو prototype میکینم و این نمونه ها رو با کاربر واقعی تست میکنیم.

    حاصل این تست ها یه سری فیدبک ها هست که بر اساس اونها مجدد محصول رو طراحی میکنیم تا نهایتا به محصول مورد دلخواه کاربرهامون برسیم.

    4.7/5 - ( 6 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین