پرش به محتوا
کجا سفر کنیم ؟

اگرچه همه‌ گیری کرونا همه بخش‌ها و صنایع در سطح ایران و جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اما هیچ صنعتی به اندازه سفر و مهمان‌ نوازی ضربه‌ ای به آن وارد نشده است. توقف انواع مسافرت‌ها ضربه بزرگی به رشد صنعت گردشگری و مسافرت را وارد کرد.

اکنون در حالی که این ضرر بسیار زیاد به نظر می رسد، هوش مصنوعی با قابلیت های بی سابقه ای که دارد، آماده است تا این صنعت را از گودال خارج کند. طبق تحقیقات انجام شده در ایران پیش‌ بینی میشود که تا سال 1405 بازار جهانی هوش مصنوعی مسافرتی و مهمان‌ نوازی از مرز 60 هزار میلیارد تومان فراتر خواهد رفت و رشد کسب‌ وکارهای درگیر را تشدید می‌کند! این میزان تأثیر فناوری بر صنعت است، و در این پست ما بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید از آن برای رشد تجارت مسافرتی و مهمان‌ نوازی خود استفاده کنید.

پیش بینی می شود تا سال 1405، بازار هوش مصنوعی مسافرتی و مهمان نوازی بیش از 60 هزار میلیارد تومان رشد کند.
یک سیستم مدیریت سفر دارای ابزارهایی برای مدیریت رزروها، سفرها، موجودی سفر و غیره است.
هزینه نرم افزار مدیریت سفر به عواملی مانند مقیاس، پلت فرم، تعداد کاربران و ویژگی ها بستگی دارد.
یک سیستم مدیریت سفر مبتنی بر هوش مصنوعی بسته به اپلیکیشن مورد نظر می تواند هزینه های اضافی را متحمل شود.

سیستم مدیریت سفر و گردشگری

سیستم مدیریت سفر نرم افزاری است که رزروها، موجودی سفر و بسته های سفر را برای کاربران مدیریت می کند. معمولاً شرکت ها از این ابزار برای مدیریت سفرهای کاری کارکنان خود استفاده می کنند. هزینه‌ها، بودجه‌ها، سیاست‌های سفر و گزارش‌های آن‌ها را پیگیری می‌کند. در حالی که این نرم‌ افزار بیشتر برای اهداف سفر و گردشگری استفاده می‌شود، می‌توانید آن را برای ارائه سهولت و راحتی کارهای مشابه برای سایر کاربران و کسب درآمد از خدمات خود برای اضافه کردن جریان دیگری از درآمد برای تجارت در زمینه گردشگری و مهمان‌ نوازی خود، قرار دهید.

محاسبه هزینه توسعه یک سیستم مدیریت سفر مبتنی بر هوش مصنوعی

همانطور که در بالا ذکر شد، نرم افزار مدیریت سفر پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک منبع درآمد عالی را دارد، اما مانند هر منبع درآمد فعال دیگری، این نرم افزار با طیف وسیعی از سرمایه گذاری ها همراه است. در زیر برخی از ملاحظاتی وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد هزینه سیستم مدیریت سفر مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند.

مقیاس محصول

یک سیستم مدیریت سفر می تواند چیزی به اندازه یک صفحه گسترده با ماژول هایی باشد که مالیات ها، برنامه ها، برنامه های سفر، و هزینه های سفر، اقامت، هزینه های مختلف و غیره را مدیریت می کند. از سوی دیگر، یک سیستم مدیریت سفر SaaS می تواند چیزی عظیم باشد. که به کاربران از سراسر ایران و حتی جهان این امکان را می دهد تا برنامه های سفر خود را به راحتی تهیه کنند. به این ترتیب، واضح است که هزینه یک سیستم مدیریت سفر بدون درک دامنه و مقیاس عملکردهای آن قابل تصمیم گیری نیست.

پلتفرم برای اجرای آن

در صورتی که بخواهید سیستم مدیریت سفر شما بر روی سیستم‌های اختصاصی داخلی یا تلفن‌ های هوشمند اجرا شود، بسیاری از هزینه‌های توسعه بستگی به پلتفرمی دارد که برای سیستم خود انتخاب می‌کنید. برای سیستم‌هایی که روی سرورهای اختصاصی در محل کار می‌کنند، می‌توانید یک راه‌ حل سفارشی برای نام تجاری خود داشته باشید یا یک مدل مبتنی بر اشتراک را طراحی کنید تا بدون سرمایه‌گذاری زیاد، نتایج مورد نظر را به دست آورید. برای شرکت‌هایی که می‌خواهند نرم‌افزار خود را روی تلفن‌های هوشمند اجرا کنند، هزینه یک برنامه تلفن همراه مدیریت سفر مبتنی بر هوش مصنوعی نیز شامل می‌شود.

تعداد کاربران

برای سیستمی که بر روی منابع ابری با استفاده از اینترنت کار می کند، تعداد کاربرانی که از نرم افزار استفاده می کنند نیز تغییرات زیادی در هزینه توسعه ایجاد می کند. دلیل آن این است که سرورها فقط می توانند مقدار معینی از ترافیک را مدیریت کنند. هر چیزی بیش از این نیاز به خرید فضای ذخیره سازی و محاسباتی بیشتری در فضای ابری دارد که در نهایت بر هزینه کل پروژه منعکس خواهد شد. علاوه بر این، کاربران در یک نرم افزار نیاز به یک سیستم احراز هویت قوی هستند که ویژگی دیگری را به نرم افزار اضافه می کند که به زمان و منابع بیشتری برای توسعه نیاز دارد و تفاوت های بیشتری در هزینه توسعه ایجاد می کند.

ویژگی هایی که باید گنجانده شود

در نهایت، این تعداد و انواع ویژگی‌ها است که اجزای اصلی هزینه سیستم مدیریت سفر را تعیین می‌کند. در اینجا لیستی از ویژگی‌های اصلی که نیاز هست در سیستم خود داشته باشید را عنوان میکنم، و سپس بر اساس سایر ملاحظات ذکر شده در بالا، می‌توانید درک بهتری از هزینه پروژه داشته باشید.

رزرو محل اقامت

این نرم افزار باید کاربران را قادر سازد تا اقامتگاه های خود را مستقیماً از پلتفرم رزرو کنند تا این روند برای آنها یکپارچه باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید سیستم را با سایت‌های رزرو سفر ادغام کنید و داده‌های مربوطه را مستقیماً از آنجا دریافت کنید، و هنگامی که کاربر نیاز خود را کامل پیدا کرد، کاربر را مستقیماً به صفحه پرداخت وب‌ سایت ارسال کنید. از طرف دیگر، اگر با برخی از برندهای مهمان‌ نوازی ارتباط دارید، می‌توانید در عوض سیستم مدیریت سفر شرکتی خود را با موتورهای رزرو آنها یکپارچه کنید و رزرو اقامتگاه را بیشتر تسهیل کنید. اکنون هر دو نوع ادغام هزینه خاص خود را دارند.

رزرو حمل و نقل

سیستم مدیریت سفر محدود به تهیه برنامه های سفر با بودجه یا رزرو اقامت نیست. مدیریت حمل و نقل نیز یکی از ویژگی های اصلی است. چه در مورد کرایه اتومبیل یا رزرو بلیط هواپیما باشد، سیستم مدیریت سفر شما باید تمهیداتی را داشته باشد که برنامه ریزی سفر و حمل و نقل خود را برای کاربران آسان کند، مطابق با شرایط و مسافت مکان های مقصد. در حین انجام این کار، کاربران خود را با انتخاب از نظر قیمت، راحتی و زمان بندی توانمند کنید. آنها باید اطلاعات کاملی از مدت زمان حمل و نقل معین و با چه قیمت هایی داشته باشند، همچنین باید از امکانات مختلف همراه با رزرو سفر آگاه باشند. این کار بدون ادغام امکان پذیر نیست، و هزینه های خود را دارد.

ایجاد برنامه های سفر

یک سیستم مدیریت سفر خوب به کاربران این امکان را می دهد که نمای پانوراما از کل برنامه سفر خود داشته باشند. از نحوه حمل و نقل آنها گرفته تا اقامت‌های جنگلی و زیبا در ایران و لیست مکان‌هایی که باید بازدید شود، همراه با زمان و تاریخ. این امر به آنها امکان می دهد در صورت لزوم برنامه های خود را بهتر اصلاح کنند و از تکمیل آنها اطمینان بیشتری داشته باشند. سپس کاربران این امکان را خواهند داشت که برنامه های خود را مطابق با بودجه خود اصلاح کنند یا بالعکس.

تخفیف

وقتی نوبت به سفارش هر گونه برنامه سفر به صورت آنلاین می رسد، بیشتر مردم ترجیح می دهند در پروازها و اقامتگاه ها تخفیف هایی داشته باشند. در حال حاضر، اکثر پرتال های مسافرتی محبوب در ایران، تخفیف های انحصاری را به کاربران خود ارائه می دهند و اگر سیستم مدیریت سفر شما نتواند آن را ارائه دهد، می تواند به سرعت مشتریان خود را از دست بدهد. به همین دلیل مهم است که این ویژگی را همراه با اطلاعات مربوط به تخفیف از سایت های رزرو، در سیستم خود قرار دهید تا کاربران بیشتری را حفظ کرده و تبدیل کنید.

نشانه گذاری

اجازه دادن به کاربران خود برای نشانه گذاری پیشنهادات، بسته‌ها و معاملات مختلف باعث می‌شود آنها بارها و بارها به نرم‌افزار شما بازگردند و نرخ تعامل و تعداد کاربران فعال را برای اهداف تجاری بهبود بخشد. برای تسهیل این ویژگی، به فضای ذخیره سازی بیشتری برای هر کاربر نیاز دارید، جایی که آنها می توانند وضعیت پیشنهادات مختلف را ذخیره کنند و هر زمان که بخواهند از آن بازدید کنند.

اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

برای اینکه سیستم مدیریت سفر خود را در بین مخاطبان هدف خود محبوب تر کنید، باید آن را با شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی ادغام کنید. این به کاربران شما این امکان را می دهد که بسته های جالب و اطلاعات مهم را با دوستان، همکاران، خانواده و دوستان مسافرتی خود به راحتی به اشتراک بگذارند. این نه تنها به ارتقای سیستم شما از طریق بازاریابی دهان به دهان کمک می کند، بلکه تجربه کاربر را نیز افزایش می دهد.

ذخیره اطلاعات مسافران

ذخیره اطلاعات مسافران

این سیستم، چه برای کاربران شرکتی باشد و چه برای کاربران عمومی، همیشه باید این قابلیت را داشته باشد که مشتریان بتوانند جزئیات خود را ذخیره کنند. هنگامی که اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره تماس، اولویت‌ها، جزئیات پرداخت و غیره در سیستم ذخیره می‌شوند، تمام تراکنش‌ها و رزروها می‌توانند در مدت زمان بسیار کمتری انجام شوند و به سیستم شما اجازه می‌دهد تا تعداد بیشتری سرنخ را در یک دوره معین ببندد. علاوه بر این، با جزئیات ذخیره شده در سیستم، می توانید از تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی برای ارائه بسته های شخصی تر به مشتریان ثبت نام شده خود استفاده کنید و نرخ تعامل و حفظ آنها را بهبود بخشید. اکنون از آنجایی که ذخیره چنین حجم عظیمی از داده ها به فضای ذخیره سازی نیاز دارد و حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های ذخیره شده نیز به تنظیمات خاصی نیاز دارد، این ویژگی نیز کمک قابل توجهی به هزینه کلی پروژه خواهد کرد.

ذخیره رزروهای در حال انجام

رزرو کردن یک امر وقت گیر است. افزودن جزئیات، انتخاب کردن، سفارشی سازی همه این موارد زمان می برد. و پس از آن، به هر دلیلی، اگر کاربر نتواند رزرو را تکمیل کند، باید بتواند پیشرفت را ذخیره کند. به غیر از ذخیره وضعیت فرآیند رزرو، برای کاربرانی که دوست دارند به طور مشترک از طریق وسایل آنلاین رزرو کنند نیز مفید خواهد بود. به این ترتیب، حفظ پیشرفت فرم رزرو دو ویژگی را با حداقل قیمت اضافی ارائه می دهد.

صرفه جویی در امتیازات وفاداری

به غیر از اطلاعات کاربر و وضعیت فرم رزرو، کاربران همچنین باید بتوانند پاداش خود را از صرف زمان در نرم افزار ذخیره کنند. به این ترتیب، شما نه تنها نرخ تعامل را برای نرم افزار خود بهبود می بخشید، بلکه می توانید فروش متقابل محصولات و خدمات خود را نیز بیشتر کنید. با انجام این کار، می توانید KPIهای قابل اندازه گیری برای سرمایه گذاری که روی این ویژگی انجام می دهید داشته باشید.

مدیریت هزینه

یکی از وظایف اصلی سیستم مدیریت سفر کمک به شما در مدیریت امور مالی سفر است. به همین دلیل مهم است که یک ماژول جداگانه برای هزینه ها در سیستم خود قرار دهید. این ماژول با قابلیت‌های محاسباتی همراه خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد به سادگی داده‌ها را وارد کرده و سپس گزارشی از هزینه‌ها، بودجه و مانده‌های خود را به صورت خودکار تهیه کنند.

گزارش هزینه

با در نظر گرفتن تعادل از ویژگی بالا، این ویژگی برای ارائه آن ارقام به شیوه ای قابل فهم به منظور تسهیل در تصمیم گیری استفاده می شود. با استفاده از ابزارهای تجسم سازی مانند نمودارها، نرم افزار می تواند به ارائه یک پرونده کامل به شما کمک کند. هزینه ها بر اساس دوره زمانی، تیم، هزینه های رویداد و جداسازی آن، و غیره سفر کنید و سپس سیاست های بهتری را در همین زمینه اتخاذ کنید.

صورتحساب تلفیقی

نگهداری تمام فاکتورها در یک مکان و سازماندهی آنها بر اساس سفرها، سپس تقسیم بندی جزئیات برای اهداف حسابرسی می تواند بدون ویژگی اتوماسیون نرم افزار مدیریت سفر پیشرفته بسیار زمان بر باشد. به همین دلیل است که اگر روی نرم‌افزار اختصاصی سرمایه‌ گذاری می‌کنید، توصیه می‌شود آن را با یک ابزار تجهیز کنید که به شما امکان می‌دهد صورتحساب‌ها را از منابع مختلف ادغام کنید و آنها را بر اساس فروشنده، سرویس، تیم و بخش دسته‌ بندی کنید و سپس داده‌ها را برای آن ارسال کنید.

نسخه موبایل

نسخه موبایل

اگر می‌خواهید داده‌ها را در زمان واقعی به‌ روزرسانی کنید، حتی زمانی که مسافران در حال حرکت هستند، پیشنهاد می‌شود یک اپلیکیشن موبایل برای پلتفرم بسازید. اکنون می توانید یک پلتفرم SaaS با یک نسخه وب پاسخگو از آن برای انجام کار بسازید. با این حال، ممکن است در برخی از سفرها، مسافران دائماً از داشتن اینترنت برخوردار نباشند. به این ترتیب، یک برنامه تلفن همراه با ویژگی های ذخیره وضعیت برای حالت آفلاین مفید خواهد بود و کار را برای همه افراد درگیر آسان تر می کند.

هزینه پیاده سازی هوش مصنوعی

از آنجایی که می خواهیم هزینه یک سیستم مدیریت سفر مبتنی بر هوش مصنوعی را یاد بگیریم، ویژگی های فوق به تنهایی نمی توانند هزینه پروژه را تعیین کنند. در اینجا برخی از عوامل ضروری دیگر در مورد هوش مصنوعی وجود دارد که به هزینه توسعه سیستم کمک می کند.

هزینه توسعه یک اپلیکیشن مدیریت سفر چقدر است؟

هزینه توسعه یک اپلیکیشن مدیریت سفر چقدر است؟

روش‌های مختلفی برای پیاده‌ سازی هوش مصنوعی در سیستم مدیریت سفر وجود دارد و هرکدام محدوده قیمتی متفاوتی دارند. در اینجا برخی از برنامه های کاربردی اصلی برای بررسی شما آورده شده است

ربات‌های گفتگوی زنده از جمله محبوب‌ ترین برنامه‌های هوش مصنوعی نه تنها برای سفر، بلکه برای تمام صنایع دیگر هستند. آن‌ها به کسب‌ وکارها کمک می‌کنند تا پشتیبانی سفارشی را خودکار کنند و سؤالات متداول را سریع‌ تر از انسان‌ها و با دقت بهتر حل کنند. این امر با ارائه خدمات اختصاصی برای رفع مشکل و ب ه‌روزرسانی سفارش، وفاداری مشتری را بهبود می‌بخشد. آنها همچنین از طریق توصیه های محصول به فروش متقابل کمک می کنند.

سیستم های تحلیلی

با سیستم‌های تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانید تمام داده‌های ذخیره‌شده را بگیرید و در واقع از آن‌ها برای اتخاذ سیاست‌های سفر و تصمیمات تجاری بهتر استفاده کنید. از داده‌های مشتریان گرفته تا ورودی‌ های تیم فروش و بازاریابی، همه را می‌توان با هم جمع کرد تا از سوابق تاریخی آنها بینش معنی‌ داری به دست آورد. در نهایت، این به شما کمک می کند در ایجاد استراتژی های موثرتر در طول زمان، هزینه های بازاریابی خود را کاهش دهید.

دستیاران مجازی

دستیارهای هوشمند ادغام شده با سیستم مدیریت سفر شما اثربخشی و در دسترس بودن آنها را چندین برابر افزایش می دهد. شما به سادگی می توانید جزئیات سفر خود را از آنها بپرسید یا یادآوری برای رزرو را اضافه کنید تا کارهای معمول خود را با سیستم از طریق سهولت مکالمه تسهیل کنید.

دریافت دیدگاه های رایگان


یک سیستم مدیریت سفر به راحتی می تواند به منبع اصلی صرفه جویی در هزینه و بهبود بهره وری نه تنها برای مشاغل مسافرتی و مهمان نوازی بلکه برای سایرین نیز که شامل سفرهای مکرر پرسنل است تبدیل شود. به این ترتیب، این یک سرمایه گذاری عالی است، به خصوص اگر آن را با قابلیت های هوش مصنوعی تقویت کنید. اکنون محاسبه هزینه توسعه یک نرم افزار آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. بسیاری از عوامل، عمدتاً نیازهای شما، نقش تعیین کننده ای در همین موضوع دارند. به همین دلیل است که اگر واقعاً می خواهید قیمت سیستم مدیریت سفر خود را بدانید، راه ایده آل این است که از یک شرکت توسعه درخواست قیمت کنید. همانطور که گفته شد، توسعه یک نرم‌افزار مدیریت سفر مبتنی بر هوش مصنوعی کار همه افراد نیست.

در واقع، اگر شریک فنی خود را با دقت انتخاب نکنید، می‌توانید به یک پروژه طولانی‌ مدت دست پیدا کنید که همه سرمایه‌ گذاری‌ هایتان مختل می‌شود. به همین دلیل مهم است که یک شرکت توسعه نرم افزار مدیریت سفر را پس از ارزیابی تجربه آنها در صنعت و همچنین در فناوری های نسل بعدی مانند هوش مصنوعی و ML انتخاب کنید.

تیم توسعه چارا با بیش از ده سال تجربه در ایجاد راه حل های سفارشی سفر و مهمان نوازی، یکی از تیم های نرم افزاری است که می توانید در مورد نیازهای پروژه خود به آن اعتماد کنید. توسعه‌ دهندگان ما نه تنها در ایجاد برنامه‌های کاربردی سفر با ویژگی‌های غنی تجربه دارند، بلکه تخصص آنها در هوش مصنوعی نیز آنها را به یک منبع ماهر وعالی برای دیدن پروژه شما تبدیل می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تماس مشاوره رایگان با کارشناسان ما رزرو کنید و سپس نیازهای خود را با ما در میان بگذارید. ما یک طرح پروژه ایجاد می کنیم و به همین ترتیب، می توانید استارت سیستم مدیریت سفر خود را آغاز بزنید.

با در نظر گرفتن تعادل از ویژگی بالا، این ویژگی برای ارائه آن ارقام به شیوه ای قابل فهم به منظور تسهیل در تصمیم گیری استفاده می شود. با استفاده از ابزارهای تجسم سازی مانند نمودارها، نرم افزار می تواند به ارائه یک پرونده کامل به شما کمک کند: هزینه ها بر اساس دوره زمانی، بخش یا تیم، هزینه های رویداد و جداسازی آن، و غیره. سفر کنید و سپس سیاست های بهتری را در همین زمینه اتخاذ کنید.


5/5 - ( 1 امتیاز )

دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین