پرش به محتوا

طراحی اپلیکیشن رزرو هتل – راهنمای کامل

    طراحی اپلیکیشن رزرو هتل - راهنمای کامل

    در حین سفر به مقصد، یکی از دلهره آورترین کارها پیدا کردن هتل است. پیدا کردن هتل و اقامت گاه می تواند یک فرآیند بسیار وقت گیر باشد که منجر به استرس غیر ضروری می شود. اپلیکیشن‌های رزروهتل در ایران و سال‌های اخیر به‌ طور ویژه توسعه یافته‌ اند تا این فرآیند را آسان‌تر و کارآمدتر کنند. این برنامه ها در هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ در دسترس هستند. آنها به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی هتل‌ها را جستجو کنند، نرخ‌های آن‌ها را ببینند، در دسترس بودن اتاق‌ها و امکانات رفاهی را مشاهده کنند، نظرات کاربران را که قابل درک است بررسی کنند، و... اجازه دهید وارد جزئیات بیشتری بشویم.

    چه طور اپلیکیشن رزرو هتل بسازیم؟

    چه طور اپلیکیشن رزرو هتل بسازیم؟

    قبل از شروع پروژه توسعه اپلیکیشن رزرو هتل، باید جنبه های مختلف آن را درک کنید تا تصمیم بگیرید که آیا سازمان وتیم شما مایل به پذیرش این چالش است یا خیر.

    به طور معمول، شش مرحله در توسعه یک برنامه رزرو هتل وجود دارد:


    مرحله 1: تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید

    یکی از مهمترین کارهایی که باید هنگام شروع توسعه یک برنامه رزرو هتل انجام دهید این است که بدانید سایر رقبا در بازار چگونه کار می کنند و چه ویژگی هایی را در برنامه های خود ارائه می دهند. هرچه به داده های بیشتری دسترسی داشته باشید، تصمیمات بهتری در مورد ویژگی ها و نقشه راه محصول شما می توان گرفت.

    می‌توانید این اطلاعات را پیدا کنید، به‌عنوان مثال، در قالب پست‌های وبلاگ، بیانیه‌های عمومی که نمایندگان شرکت‌ها بیان می‌کنند، یا مقاله‌هایی از روزنامه‌ نگاران فناوری. پس از خواندن این اطلاعات، وقت آن است که به جلو بروید.

    مرحله 2: رقبای خود را ارزیابی کنید

    یک کار بسیار مهم هنگام توسعه یک برنامه رزرو هتل، ارزیابی رقبای خود و ویژگی ها و عملکردهایی است که آنها ارائه می دهند. درک رقابت مستقیم به شما این امکان را می دهد که استراتژی برای افزایش حفظ مشتری در آینده تدوین کنید. لیست ویژگی هایی که مورد نیاز است باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در برنامه توسعه اپلیکیشن گنجانده شود.

    مرحله 3: الزامات را جمع آوری کنید و وایر فریم را طراحی کنید

    اکنون که ایده ای از ویژگی ها را دارید که اپلیکیشن رزرو هتل شما به آن نیاز دارد، وقت آن است که شروع به جمع آوری آنها برای ایجاد طراحی و معماری اولیه برنامه خود کنید. شما باید با یک تیم توسعه کار کنید که درک می کند که شما در تلاش برای به دست آوردن چه چیزی هستید. شما باید در تمام مراحل درگیر بمانید. برای انجام این کار، مهم است که با توسعه دهنده خود ارتباط برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات برآورده شده است. بررسی روزانه پیشرفت خود و برقراری ارتباط به‌ روزرسانی‌ها با مشتریان، تضمین می‌کند که ضرب‌الاجل‌ها رعایت شده و هیچ اشکال نامطلوبی در فرآیند توسعه برنامه وجود ندارد.

    مرحله 4: ایجاد یک MVP (حداقل محصول قابل ارائه)

    قبل از توسعه یک برنامه رزرو هتل، مطمئن شوید که ایده ای که دارید به خوبی تعریف شده است و یک استراتژی کسب درآمد روشن دارد. اگر قصد دارید برای اپلیکیشن خود هزینه ای بپردازید، مطمئن شوید که یک استراتژی با درآمد تکرار شدنی توسط کاربران را در پیش گرفته اید.

    MVP یکی از ویژگی های اصلی یک اپلیکیشن است که میتواند از روز اول عرضه به بازار ارزش داشته باشد. این امر مشتریان را جذب می‌کند و به آن‌ها حسی نسبت به کاری که برنامه شما انجام می‌دهد، می‌دهد، که به افزایش نرخ تبدیل و تبدیل کاربران جدید به مشتریان عادی برای پلتفرم رزرو شما کمک می‌کند.

    مرحله 5: راه اندازی و ارزیابی نتایج

    پس از راه‌اندازی اپلیکیشن رزرو هتل، نحوه تعامل کاربران با برنامه شما را به طور منظم بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید، که می تواند با استفاده از تست A/B در برنامه شما اعمال شود. مطمئن شوید که یک قیف تبدیل راه اندازی کرده اید و استراتژی های مختلف جذب کاربر را بر اساس منابع ترافیک آزمایش کنید.

    مرحله 6: به روز رسانی و اضافه کردن ویژگی های جدید

    به محض اینکه از عملکرد برنامه خود راضی بودید، زمان آن رسیده است که روی ویژگی های اضافی کار کنید که می تواند به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهد. گنجاندن راهنماهای سفر و نظرات راهی عالی برای افزایش ترافیک به برنامه شما است. علاوه بر این، این حرکت به شما این امکان را می‌دهد تا با مشارکت دادن مشتریان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به رزرو هتل، میزان تعامل کاربر و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

    اینها شش مرحله اول در ساخت اپلیکیشن رزرو هتل هستند. اکنون، اجازه دهید به مزیت های درجه یک توسعه یک برنامه رزرو هتل بپردازیم.

    مزایای توسعه اپلیکیشن رزرو هتل

    مزایای توسعه اپلیکیشن رزرو هتل

    توسعه اپلیکیشن رزرو هتل می تواند مزایای متعددی هم برای مشتری و هم برای هتل داشته باشد. برای مثال، برخی از هتل‌ها در صورت رزرو از طریق برنامه رزرو، زمان‌های ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام را ارائه می‌کنند، بنابراین روز شما انعطاف‌ پذیرتر است.

    یک برنامه رزرو هتل همچنین می تواند به سرعت اطلاعات مربوطه را در مورد هر نوع اتاق و همچنین پیشنهادات یا امکانات ویژه ای که ممکن است در زمانی که شما می خواهید اقامت داشته باشید را ارائه دهد. حتی برخی از برنامه‌ها در ایران به مشتریان اجازه می‌دهند که رزرو خود را بدون تماس یا صحبت با کسی، فقط با کلیک کردن روی یک دکمه روی صفحه لغو کنند. این سادگی برای کسانی که دائماً در حال تغییر برنامه هستند عالی است. اپلیکیشن ها همچنین می‌توانند منبع خوبی برای برقراری ارتباط با هتل در مورد تغییرات لحظه آخری باشند. اگر بخواهید اقامت خود را کوتاهتر کنید یا شخص دیگری را اضافه کنید، بسیار راحت تر از تماس با هتلی است که این تغییرات را میخواهید در آن اعمال کنید.

    فهرستی از مزایا که با توسعه اپلیکیشن رزرو هتل همراه است

    افراد بیشتری از طریق اپلیکیشن اتاق رزرو می‌کنند، زیرا مشتریان راحت‌ تر هتل را رزرو می‌کنند و از طریق برنامه تلفن همراه با هتل ارتباط برقرار می‌کنند تا از طریق تلفن و مکالمه. برنامه هایی که محبوب ترین رتبه را دارند می توانند اشتیاق بیشتری را برای مهمانان هتل شما فراهم کنند.
    سرعتی که می توانید با آن اتاق رزرو کنید بسیار سریعتر است. اگر عجله دارید و باید به موقع به جایی برسید، این یک مزیت عالی برای توسعه یک برنامه رزرو هتل است. با عدم نیاز به تماس یا مراجعه به وب سایت در زمان صرفه جویی خواهید کرد.
    امکان پرداخت با این اپلیکیشن مزیت بزرگ توسعه اپلیکیشن رزرو هتل است. لازم نیست نگران پرداخت پول نقد در هنگام تسویه حساب یا نوشتن چک قبل از پرداخت باشید. همه اینها در برنامه مدیریت می شود.
    اپلیکیشن های هتل راهی برای هتل ها برای ایجاد برند خود و ایجاد وفاداری در بین مشتریان خود هستند. اگر بتوانید اطلاعات بیشتری مانند امکانات رفاهی، مسیرها و موارد دیگر به مشتریان خود ارائه دهید، می توانید این مشتریان را برای بازدیدهای بعدی حفظ کنید. هتلی که مشتری بهترین تجربه را با آن داشته باشد، هتلی است که می خواهد بارها و بارها از آن رزرو کند.

    مزایا برای مصرف کنندگان

    مزایا برای مصرف کنندگان

    مردم می توانند هتل ها را بر اساس محدوده بودجه جستجو کنند تا گزینه های مناسب بلافاصله در بالای صفحه وجود داشته باشد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون صرف ساعت‌ها پیمایش در فهرست‌ها مانند روزهای قدیم، مکانی راحت پیدا کنند.
    قیمت هتل های ارائه شده توسط برنامه های کاربردی پیشرو را می توان از قبل پیدا کرد تا بتوانید هتلی را رزرو کنید و متوجه شوید که آیا با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر.
    صاحبان هتل ها اکنون می توانند موجودی خود را در مکان های محبوب تر نشان دهند بدون صرف هزینه های اضافی و هزینه های پارکینگ و سایر هزینه های متفرقه!
    هتلداران اکنون می توانند به مهمانان جدید بالقوه دسترسی پیدا کنند که ممکن است از سایر برنامه ها یا وب سایت های رزرو استفاده نکنند.
    وفاداری بیشتری به دست می آورید زیرا اقامت در یک برنامه به مشتریان اجازه می دهد با هر رزرو امتیاز (علاوه بر پول نقد) جمع کنند.

    انواع اپلیکیشن های رزرو هتل

    صنعت مهمان‌ نوازی با سرعت بیشتری در حال تغییر است و مشتریان بیشتری رزروهای آنلاین را انتخاب می‌کنند. با یک برنامه رزرو هتل معمولی، اغلب می توانید معاملات هتل ها و سایر اقامتگاه ها را با قیمتی کمتر از یک پرواز پیدا کنید. جنبه مثبت این برنامه ها این است که می توانید قیمت ها را بین هتل ها مقایسه کنید، اما اگر به دنبال اقامتگاه های لوکس هستید، این همیشه بهترین گزینه نیست. این برنامه ها هنوز هم فقط هتل ها را در محدوده مشخصی از محل زندگی شما نشان می دهند، به این معنی که اگر مقصد شما خارج از شهر باشد، ممکن است مشکل ساز شود.

    برخی از دسته بندی های اصلی برنامه های رزرو هتل عبارتند از

    اپلیکیشن Hotel Consolidator - این نوع اپلیکیشن برای هتل هایی که بازارهای تجاری یا گروه های بزرگ را ارائه می دهند ایده آل است. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با ارائه جریان دائمی بازدیدکنندگان در وب‌ سایت، که با مفهوم مدرنی که به عنوان پرورش سرنخ‌ها در وب‌ سایت یا صفحه رسانه‌های اجتماعی شما شناخته می‌شود، از تلاش‌های بازاریابی خود بهره بیشتری ببرند.

    اپلیکیشن رزرو هتل موبایل - این نوع برنامه تلفن همراه به شما امکان می دهد بدون توجه به جایی که هستید به دنبال هتل های نزدیک بگردید. مخصوصاً اگر در یکی از شهر های ایران و شمال کشور سفر می کنید و می خواهید چیزی نزدیک پیدا کنید بسیار مفید است. می‌توانید نام ملک مورد علاقه‌تان را جستجو کنید، آن را روی نقشه ببینید و حتی می‌توانید آن را مستقیماً در دستگاه تلفن همراه خود رزرو کنید. این برنامه اصلاً نباید به سفر مرتبط باشد. این نوع برنامه اغلب توسط صاحبان خانه هایی استفاده می شود که می خواهند علاوه بر تمام خدمات معمولی که به مشتریان ارائه می دهند مانند لباسشویی، نظافت و غیره، خانه خود را مدیریت کنند.

    اپلیکیشنی برای خرده فروشی هتل - این نوع اپلیکیشن برای مسافرانی که به دنبال معاملات ویژه یا تخفیف در هتل ها هستند بسیار مفید است. برخی از ویژگی هایی که ممکن است انتظار داشته باشید در یک برنامه هتل خرده فروشی مشاهده کنید، شامل پیشنهادات و تخفیف های ویژه است. چت زنده با یک نماینده خدمات مشتری، و شماره تلفن مستقیم برای سوالات خاص. تفاوت اصلی این نوع برنامه با برنامه قبلی این است که محصول نهایی اغلب به جای اینکه در وب سایت هتل باشد در دستگاه تلفن همراه شما نمایش داده میشود.

    مهمترین عملکردهای یک برنامه رزرو هتل

    مهمترین عملکردهای یک برنامه رزرو هتل

    ویژگی ها پایه و اساس فرآیند توسعه اپلیکیشن هتل هستند. ویژگی ها چیزی هستند که برنامه شما را از رقبا متمایز می کند. وقتی درگیر فرآیند توسعه اپلیکیشن رزرو هتل هستید، دانستن چگونگی تعریف ویژگی‌ها دشوار است. برخی از ویژگی های کلی در نظر گرفته شده عبارتند از:

    یک گزینه جستجو: برخی از افراد از جستجوی هتل ها لذت می برند. برنامه شما باید این امکان را فراهم کند. ممکن است بخواهید نام هتل به زبانی که شما درک می کنید جستجو شود.
    تصاویر هتل: خوب، هتل ها عکس دارند، بنابراین طبیعی است که مردم بخواهند آن عکس ها را در برنامه رزرو هتل خود ببینند. مثلا دیدن آبشارهای کنار هتل در شمال ایده خوبی است.
    نقشه هتل: اپلیکیشن‌های رزرو هتل، نقشه‌های منطقه‌ای که هتل در آن قرار دارد و همچنین موقعیت آن بر روی نقشه ایران را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، اگر کاربر به دنبال مکانی با یک فروشگاه در خارج از اتاق خود باشد، می تواند آن نقشه را مشاهده کرده و آن فروشگاه را جستجو کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعاتی در مورد مکان های مختلف در نزدیکی مکان خاص خود به دست آورند و سریع تصمیم بگیرند که کدام یک را انتخاب کنند.

    خدمات مشتری ربات‌های چت: مشتریان شما می‌خواهند بتوانند با شما تماس بگیرند. اگر برنامه شما گزینه خدمات مشتری را نداشته باشد، افراد مجبور می شوند از برنامه دیگری تماس بگیرند. «این تماس شخصی» همان چیزی است که مردم در مواقع ضروری به کمک نیاز دارند.
    گزینه های پرداخت: ویژگی پرداخت همیشه بسیار مهم است. مردم باید بتوانند پرداخت هزینه رزرو را در خود برنامه انجام دهند و این روند باید روان باشد تا هنگام پرداخت آنلاین برای رزرو هتل، یکی از بهترین تجربه ها را به کاربر ارائه دهد.
    خدمات رزرو خودرو و تاکسی: با کمک این ویژگی در اپلیکیشن شما، کاربران نیازی به استفاده از اپلیکیشن رزرو تاکسی متفاوت ندارند. مسافر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن‌های رزرو هتل، با مشخص کردن مکان‌های مبدا و مقصد، درخواست تاکسی کند. اگر راننده ای در محل مبدا و نزدیک در دسترس باشد، این درخواست تایید می شود و کاربر برای آن تاییدیه دریافت می کند.
    سیاست لغو: سیاست لغو رزرو از مشتریان محافظت می کند. در مواقع اضطراری، آنها حق دارند رزرو خود را لغو کنند. اگر خط‌ مشی لغو ندارید، ممکن است کاربران از برنامه رزرو هتل شما خوششان نیاید زیرا ممکن است آن را محدودکننده بدانند. سیاست لغو شما باید وجود داشته باشد. در صورت لغو هرگونه رزرو، باید خط مشی بازگشت نیز ذکر شود.

    هزینه های تخمینی برای ایجاد اپلیکیشن رزرو هتل

    هزینه های تخمینی برای ایجاد اپلیکیشن رزرو هتل

    هزینه ایجاد یک اپلیکیشن رزرو هتل به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند:

    ویژگی ها و عملکردهای برنامه رزرو هتل.
    اندازه هتل یا میزان گستردگی.
    بازاری که اپلیکیشن در آن استفاده خواهد شد.
    نوع فناوری موبایلی که برای نمایش محتوا استفاده خواهد کرد و
    چه اپلیکیشن مبتنی بر وب باشد و چه به صورت بومی نصب شده باشد.
    ارائه قیمت دقیق برای توسعه یک اپلیکیشن بسیار چالش برانگیز است. با این حال، یک تخمین تقریبی برای هزینه این است که در ایران حدودا 200 الی 350 ملیون تومان خواهد بود و این رقم در کشورهای اروپایی حدود 20 تا 40 هزار دلار خواهد بود. اما قیمت گذاری به تعداد ساعت کاری و میزان متخصص بودن تیم توسعه برای توسعه اپلیکیشن نیز بستگی دارد.

    نتیجه گیری


    با توجه به استفاده گسترده از دستگاه های تلفن همراه، مشاغل مهمان نوازی فرصت های شگفت انگیزی برای تعامل و خدمات رسانی به مشتریان در هر نقطه از سفر خود دارند. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های رزرو هتل، شرکت خود را رشد دهید و مشتریان جدیدی جذب کنید و شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل چارا می تواند به بهترین روش ممکن به شما کمک کند.

    اگر در وب گشت و گذار کرده اید و به دنبال بهترین خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل بوده اید، تیم چارا می تواند به شما در ارائه مناسب ترین خدمات در همان جایگاه کمک کند. ما با برندهای بین‌المللی کار می‌کنیم وبرای شما یک اپلیکیشن موبایل درجه یک را طراحی و ارائه میکنیم که تجربیات یکپارچه کاربررا درهمه پلتفرم ها و دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

    امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بینش بیشتری در مورد روند توسعه یک اپلیکیشن رزرو هتل کسب کرده باشید. تشکر بابت نگاه گرم شما

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین