پرش به محتوا

ایده اپلیکیشن خدماتی انسانشهر

    ایده اپلیکیشن خدماتی انسانشهر

    همه ما میدونیم که داشتن یه نرم افزار خدماتی در شرایط فعلی چقدر میتونه کارآمد و مفید باشه کاربرها عموما نیاز دارن وقتی یکی از وسایل منزلشون خراب شد سریع به یک پلتفرم مراجعه کنند و متخصص مورد نظرشون و پیدا کنن ما در ایده انسانشهر کمی گسترده تر عمل کردیم و قابلیت های متعدد دیگه ای در کنار خدمات که در انسانشهر میتونه ارایه بشه رو هم داریم و هر کاربر در اپلیکیشن انسان شهر میتونه آوردهایی رو هم با خودش به سیستم بیاره که در ادامه سناریو کلی برای شما عزیزان توضیح داده شده با من همراه باشید.

    شرایط عضویت و توافقنامه

    کاربر در ابتدای ورود باید شرایط عضویت و توافقنامه را بپذیرد و پس از پذیرش مقررات وارد پروسه ثبت نام و تکمیل اطلاعات میشود.

    کاربر برای عضویت در انسانشهر و بهره بردن از امکانات آن باید حتما آورده ای داشته باشد. این آورده می تواند خدمات، کالا یا وجه نقد باشد. بنابرین در اولین قدم پس از پذیرش توافقنامه کاربر باید نوع آورده ی خود را انتخاب کند:

    مرحله ۱ :  انتخاب آورده

    آورده ی شما برای پیوستن به انسانشهر چیست؟

    ¤ خدمات می دهم
    ¤ کالا می دهم
    ¤ وجه نقد بعنوان خیریه یا وام یا سرمایه می آورم

    با انتخاب هر یک از این سه گزینه به بخشهای بعد وارد شده و انتخاب خود را واضح تر خواهد کرد:

    ¤ خدمات ⇦ چه خدمتی از شما بر می آید؟ یک یا چند خدمت را از دسته بندی ها انتخاب و درصورت موجود نبودن در فهرست، عنوان خدمت خود را در زیرشاخه مربوطه اضافه نمایید:
    انتخاب از فهرست دسته بندی خدمات و زیر شاخه‌ها تا روشن شدن کامل نوع خدمت قابل ارائه کاربر ⇦ تعیین محدوده ی مکانی و زمانی برای ارائه خدمت و توضیحات احتمالی (درصورتیکه شخص زمان را آزاد بگذارد می تواند تعداد خدمت قابل ارائه را معلوم کند، فرضا یک پزشک هم می تواند ساعات و روز مشخصی را به انسانشهر اختصاص دهد و هم می تواند بدون تعیین زمان خاص مثلا بگوید ده بیمار را در ماه ویزیت میکنم) ⇦ آپلود مدارک و رزومه و … و ثبت و ارسال ⇦ می رود برای تایید مدیریت و تعیین وقت مصاحبه احتمالی در صورت نیاز

    ¤ کالا ⇦ انتخاب از فهرست دسته بندی کالا و زیرشاخه‌ها تا روشن شدن کامل نوع و مقدار کالای قابل ارائه کاربر ⇦ تعیین محدوده مکانی و زمانی ارائه کالا ⇦ ثبت اطلاعات فردی و آپلود مجوزها و مدارک و … ⇦ می رود برای تایید مدیریت

    ¤ وجه نقد ⇦ تعیین عنوان (وام بلاعوض، وام ، سرمایه و مشارکت و زیرشاخه های این سه عنوان) و میزان وجه قابل ارائه در ماه ⇦ تعیین محدوده مکانی و زمانی و شرایط احتمالی ⇦ می رود برای تایید مدیریت

    پس از تکمیل پرونده توسط کاربر، ارسال پیام خوش آمد و تبریک و تشکر به کاربر توسط سیستم و ارسال اطلاعات عضو جدید به مدیریت جهت تایید نهایی عضویت.

    پس از تایید مدیر، سیستم بطور اتوماتیک چند کار را انجام میدهد:
    الف- به عضو جدید یک کد شهریاری اختصاص می دهد که در پروفایل کاربر نمایش داده و کاربر با آن کد در زیست بوم انسانشهر شناخته خواهد شد.


    بخوانید: توسعه اپلیکیشن با تیم داخلی یا برون سپاری ؟


    ب - کاربر را در کانال و گروه های پیشفرض تعیین شده شبکه اجتماعی انسانشهر عضو می کند.
    مثلا یک تعمیرکار لوازم برقی که از اهواز پیوسته بطور پیشفرض در گروه عمومی شهریاران کل کشور ، گروه عمومی شهریاران استان خوزستان، گروه عمومی شهریاران اهواز، گروه عمومی شهریاران منطقه یا بخش مربوطه و نیز در گروه تخصصی تعمیرکاران لوازم برقی کشور، استان، شهر و بخش مربوطه عضو خواهد شد.

    اعضا پس از تکمیل فرایند عضویت و دریافت تاییدیه مدیریت به صفحه اصلی اپلیکیشن وارد می شوند.

    فضای کلی صفحه اصلی اپلیکیشن فضای یک شبکه ی اجتماعی است با فهرست گروه ها و کانال های عضو شده و … (چیزی شبیه تلگرام). هر کاربر می تواند درین شبکه خود نیز اقدام به ساخت کانال یا گروه نموده و محتوا تولید نماید.

    همچنین در صفحه اصلی منویی برای ورود اعضا به بخش خدماتی اپلیکیشن وجود دارد که هر عضو برای ارائه یا درخواست خدمات از آنجا وارد این بخش می شود.

    پس از لمس آیکن مذکور، کاربر به صفحه ی انتخاب می رود:

    • ارائه خدمت
    • با انتخاب ارائه خدمت به بخش ارائه خدمت منتقل می شود (همان بخشی که در سرویسهای خدماتی موجود اپ تعمیرکار یا راننده است)
    • درخواست خدمت
    • با انتخاب درخواست خدمت وارد صفحه دسته بندی خدمت، کالا، وام و زیرشاخه هایش می شود و خدمت درخواستی و مکان و زمان و شرایط مربوطه را معلوم و ثبت کرده و درخواست برای ارائه دهندگان خدمت مربوطه مطابق با محدوده زمانی و مکانی درخواست ارسال شده و ارتباط از طریق چت یا تماس داخلی با درخواست کننده خدمت مربوطه برقرار می شود. ( شبیه اپ های خدماتی متداول) و پس از پایان کار هر دو طرف ضمن اعلام پایان کار به عملکرد یکدیگر امتیاز می دهند.

    برای انتخاب درخواست کالا یا خدمت که مراحل ثبت درخواست مشخص است. اما اگر کسی به خدمات مالی نیازمند باشد باید این مراحل را بگذراند:
    با انتخاب گزینه خدمات مالی:

    به چه نوع خدمت مالی نیازمندید؟

    کمک بلاعوض/ زیرشاخه دارد
    قرض/ زیرشاخه دارد
    سرمایه / زیرشاخه دارد

    زیر شاخه ها

    ‌》 برای چه منظوری میخواهید؟
    ازدواج/ تحصیل/ پرداخت دیون/ بیماری / جهیزیه / مسکن و ودیعه و اجاره / امور فرهنگی / تولید و مشارکت و …

    》مبلغ درخواستی را مشخص کنید: …….انتخاب مبلغ

    》کی میخواهید؟ ……انتخاب زمان

    》در چه بازه زمانی و چگونه پس می دهید؟ ……انتخاب…

    رابط و مهلت بازپرداخت

    》ثبت درخواست و ارسال خودکار آن برای ارائه دهندگان خدمت مالی مربوطه

    نکته ۱- سیستم باید بتواند کل مبلغ درخواستی کاربر را تامین نماید. فرضا اگر کسی ۱ میلیون وام بخواهد تا پر شدن این مبلغ درخواست باز و فعال می ماند و برای ارائه دهندگان مختلف ارسال می شود.

    نکته ۲- فرایند انتقال وجوه و بازپرداخت ها و کلیه مراودات مالی داخلی باید زیر نظر سیستم اتفاق بیفتد.

    نکته ۳- سیستم باید بطور خودکار و بر اساس توافق ثبت و نهایی شده قبل از سر رسید اقساط یادآوری های لازم را به گیرندگان وجه ارائه کند و از روابط مالی حسابداری نماید.

    امکانات مهم لازم

    امکان تعریف و تعلیق نمایندگی:
    باید بتوانیم به تعداد مورد نیاز نماینده تعریف کنیم تا این نماینده ها بتوانند امور مربوط به منطقه مکانی خود را مدیریت کنند، اموری چون معرفی و مصاحبه و تایید و پذیرش اعضا، پشتیبانی و رسیدگی به مسایل احتمالی بین اعضا و… ، ضمنا نمایندگان هم باید بتوانند در زیرمجموعه خود نماینده تعریف کنند، نماینده باید بتواند اپراتور تعیین نماید و به او دسترسی های تعریف شونده دهد.

    امکان کیف پول و سکه داخلی

    امتیاز هایی که افراد در تعاملات خود در بخش خدمات به یکدیگر می دهند و یا لایک هایی که در شبکه اجتماعی کسب میکنند بر اساس معیارهایی که از پنل مدیریت قابل تعریف و تغییر است همزمان و بدون آنکه از امتیازات کسر گردد به سکه ای داخلی به نام بهار در کیف پول تبدیل می شود. ارزش هر بهار بر اساس توافق و قرارداد داخلی و ثابت در درون انسان شهر برابر است با ارزش یک دهم گرم طلای خالص. بهار یک سکه داخلی است و خارج از سایت اعتبار ندارد. کاربران می‌توانند با بهار های خود در خود انسانشهر کالاهایی را که با تخفیف در فروشگاه عرضه می شوند خریداری نمایند. هر بهار از ۱۰۰ گل تشکیل می شود (یعنی ارزش هر گل یک هزارم گرم طلای خالص است). بهار از دو راه استخراج و تولید می شود:

    ۱- امتیازهایی که کاربران به یکدیگر یا سیستم به آنها می‌دهد و همچنین لایک هایی که در تولید محتوا در شبکه اجتماعی دریافت می کنند به سکه تبدیل می شود.
    ۲- معادل ارزش کالاها و ریال هایی که به عنوان وام و قرض و کمک توسط کاربران وارد انسانشهر می شود سکه تولید می شود.

    • امکان سنجش خودکار قیمت روز طلا و تبدیل ارزش ریال به بهار و بالعکس
    • امکان سنجش سیستمی صحت اطلاعات هویتی اعضا:
      بدینترتیب که بتوانیم اطلاعات دریافتی از ثبت نام کنندگان را بطور خودکار به منبع تایید هویت ارسال و تاییدیه را دریافت و اعمال نماییم.
    • ‌‌امکان گزارش مشکلات فنی یا مشکلات احتمالی اعضا از سوی کاربران به مدیریت و نمایندگی های مربوطه
    • امکان ارسال دعوتنامه از سوی اعضا برای دیگران و لحاظ امتیاز برای دعوت های با پاسخ و بی پاسخ
    • امکان ارتباط با درگاه های مالی بانکی
    • امکان لغو درخواست تا قبل از انجام از سوی هر دو طرف با ذکر دلایل لغو
    • امکان چند زبانه بودن پروژه
    • امکان درخواست تاکسی، پیک بار و موتور
    • امکان لینکدهی در پروفایل شخصی اعضا برای لینک کردن و معرفی کانال خود در پروفایل ارائه خدمت
    • امکان پخش زنده در بنر صفحه اصلی توسط مدیریت
    • امکانات لازم در شبکه اجتماعی
    • امکان پخش زنده در کانال ها و گروه ها
      امکان آپلود انواع فایل و ضبط و پخش ویدیو و صوت
      امکان ایجاد دسته بندی موضوعی خودکار برای گروه ها و کانال ها و جستجو در آنها
      امکان نظرسنجی و رای گیری در کانالها و گروه ها
      امکان لایک کردن مطالب در کانالها و گروه ها
      امکان تعریف و لحاظ امتیاز برای تولید محتوا و لایک های دریافتی اعضا در پنل مدیریت
    • امکان برنامه ریزی پویا در پنل مدیریت

    بخوانید: چه طور اپلیکیشنی مشابه اسنپ بسازیم – راهنمای کامل


    نظام قرض و خدمات مالی

    نظام قرض و خدمات مالی

    وقتی یکی از کاربران نیازمند وام شد با انتخاب گزینه مربوطه و پاسخ دادن به پرسش های لازم درباره نوع، مبلغ، زمان استرداد و تعداد اقساط،  باید به این سوال هم پاسخ دهد که:
    مبلغ درخواستی را به بهار می خواهید یا به ریال؟

    بهار

    اگر وام بهاری بخواهد درخواستش پس از ثبت به مدیریت نمایندگی مربوطه ارجاع و پس از اعلام نظر نمایندگی به مدیریت صندوق مرکزی ارسال و بلافاصله مبلغ در صندوق مرکزی خلق و به حساب درخواست کننده واریز می گردد.

    فقط کسانی می‌توانند از این وام استفاده کنند که … روز/هفته/ماه از عضویت شان در انسان شهر گذشته و تعداد ……خدمت موفق با امتیاز کامل/نصف/ثلث/ربع در کارنامه خود داشته باشند. (این قوانین باید بتواند از بخش مدیریت تعریف و در صورت لزوم تغییر یابد)

    تعریف پویای شرایط وام دهی

    حداقل سابقه عضویت ….(انتخاب از فهرست)
    حداقل خدمت انجام شده… (انتخاب از فهرست)
    حداقل امتیاز کسب شده… (انتخاب از فهرست)

    شرایط درخواست مجدد وام بهاری

    حداقل فاصله بین ۲ وام … (انتخاب از فهرست: بلافاصله پس از تسویه کامل/ …روز پس از تسویه/ پس از پرداخت دوسوم بدهی قبلی/ پس از پرداخت نصف قبلی و …)

    بازپرداخت وام های بهاری

    وام بهاری با درخواست کاربران واجد شرایط خلق و پرداخت و با بازپرداخت آن توسط کاربر از چرخه محو می شود، محل بازپرداخت این وام انجام فعالیت در انسانشهر و دریافت امتیازات قابل قبول از کاربران می باشد.

    و اگر چنانچه کاربری درخواست وام ریالی داشته باشد درخواستش پس از ثبت و ارجاع و تایید توسط نمایندگی مربوطه مستقیماً توسط سیستم برای کاربرانی که وام ریالی می‌دهند ارسال و با اقدام آنان مبلغ تامین و تحت نظارت سیستم تحویل خواهنده می شود. بازپرداخت این وام ها نیز به صورت بهار خواهد بود که طی اقساط توافقی به کیف پول و حساب بهاری دهنده وام باز می گردد. این افراد می‌توانند بهار های دریافتی خود را در داد و ستد و برای رفع نیازهایشان در انسان شهر هزینه کنند، ضمنا می توانند با این بهارها کالاهای تخفیفدار را رایگان کنند یا تخفیفات را افزایش دهند و نیز می‌توانند به مصرف خیریه و کمک بلاعوض برساند و به دیگران ببخشند، همچنین می توانند وام بهاری بدهند.

    ساختار کیف پول

    اعلام موجودی
    سابقه تراکنشها (پرداختها و دریافتها و خرید و فروشها و…)
    دستور پرداخت:
    مبلغ …. بهار/گل به حساب صندوق مرکزی/شهریار کد…/…/… بابت …کمک بلاعوض/قرض/خریدکالا/…/… پرداخت شود.

    سابقه وامها

    تعداد و نوع و مبلغ وامهای داده شده
    تعداد و نوع و مبلغ وامهای گرفته شده
    اقساط پرداخت شده/ اقساط باقیمانده

    توضیح: همه گزینه های مربوط به وام در کیف پول و پروفایل مشروط به موافقت با زدن تیک زیر است:
    √ با زدن این تیک حساب شما قرض الحسنه میشود، یعنی به صندوق مرکزی انسانشهر اجازه می دهید که برای پرداخت وام به درخواست‌کنندگان روی موجودی حساب شما به عنوان پشتوانه حساب کند و متقابلا شما نیز میتوانید از صندوق درخواست وام کنید.

    ساختار مالی در پنل مدیریت

    صندوق مرکزی

    صندوق مرکزی در حقیقت یک کیف پول بزرگ است که همه کیف پول های انسانشهر در دل آن است. کل آمار مالی انسانشهر در این صندوق ثبت و قابل رصد است. میزان کل بهار در گردش و خلق شده به تفکیک پراکندگی انسانی، منطقه‌ای، نمایندگی، و منشاء خلق آنها، دسترسی به جزئیات تراکنش های ریالی و بهاری حساب های اعضا و امکان نظارت بر آنها

    گیشه کمک های بلاعوض ریالی و بهاری:
    فهرست کل افراد دهنده ی کمک و گیرنده کمک با قابلیت تفکیک حجم کل وامهای بلاعوض و پراکندگی جعرافیایی و عددی و استانی و …

    گیشه وامدهی

    1. پرونده وامهای بهاری اعطایی صندوق به اعضا و اعضا به یکدیگر شامل:
      مقدار کل و جزئیات وام های خلق و محو شده صندوق با تفکیکات آماری لازم ( چه مقدار به چه کسانی و به چه شرایطی داده شده و چه مقدار بازگشته و چه مقدار باقی مانده)
      کل و جزئیات وام های اهدایی و پرداختی توسط کاربران به صندوق وام
      درخواست های جدید وام به ترتیب اولویت زمان درخواست با امکان تایید یا رد
      درخواست های وام پرداخت شده در حال انجام
      درخواست های انجام شده و تسویه و بسته شده

    منبع وام های بهاری میزان مجموعه رقم دارایی‌های اعضایی است که با زدن تیک مربوطه با استفاده از دارایی شان به عنوان پشتوانه قرض دهی موافقت کرده‌اند.

    2- پرونده وامهای ریالی اعضا به یکدیگر
    تعداد و مشخصات کل شهروندان وام دهنده به اضافه کل و جزئیات تفکیکی مبلغ وام آماده پرداخت آنها در هر لحظه
    مجموع مبلغ کل وام ها به تفکیک عنوان (ازدواج مسکن جهیزیه …)
    مجموع کل و تفکیکی عنوانی وامها در استانها و مناطق
    فهرست درخواستهای تازه
    مجموع…

    جزئیات تفکیکی درخواستهای وام وارد شده و وضعیت آنها (تایید یا عدم تایید)
    فهرست کامل درخواست های در حال انجام: مجموع و جزئیات وام های پرداخت شده، ( چه کسی گرفته از چه کسانی گرفته با چه شرایطی گرفته برای چه کاری گرفته و …)
    فهرست درخواستهای پایان یافته و تسویه شده (از کی و چقدر برای چه چگونگی بازپرداخت)

    بخش مدیریت فروشگاه در پنل مدیریت

    ارزش کل کالاهای آورده (مجموعه میزان ارزش ریالی و بهاری کالاهای اهدایی کاربران)
    فهرست کل کالاهای موجود به تفکیک دسته بندی، منطقه،…
    فهرست کل کالاهای رایگان و فهرست کل کالاهای تخفیفی با تفکیکات لازمه مثل فروشنده، واگذار کننده کالا، میزان تخفیف
    فهرست کل کالاهای فروش رفته با تفکیک زمانی مکانی و بر اساس خریدار
    فهرست موجودی کل کالا در هر لحظه
    فهرست خریداران و سابقه خریدها و فروش های اعضا

    اطلاعات پروفایل اعضا از سمت مدیریت

    روشن بودن مشخصات کامل و مدارک و نوع آشنایی و ورود عضو به انسانشهر
    الف- در کسوت ارائه دهنده خدمت:
    مجموعه فعالیتهای انجام شده به تفکیک بازه زمانی و مکانی
    مجموع امتیازات کسب کرده به تفکیک عناوین و سرفصل های امتیازات
    مجموع پول دریافتی در ازای ارائه خدمت یا کالا یا قسط و وام به بهار و ریال
    ب- در نقش گیرنده خدمات:
    فهرست خدمات دریافتی
    فهرست کالاهای دریافتی
    فهرست وام‌ها و خدمات مالی دریافتی
    وضعیت امتیازات داده شده توسط کاربر به دهندگان خدمات به تفکیک نوع امتیاز
    وضعیت کیف پول

    نظام امتیاز دهی

    در پنل مدیریت باید نظام امتیاز دهی قابل تعریف، تنظیم و تغییر باشد:
    در ازای ( ) برای هر ( N )   ( ………) ( ) امتیاز

    مثال:
    در ازای (تولید محتوا) برای هر ( ۳ ) (محتوا) ( ۱ ) امتیاز
    در ازای (دعوت دوستان) برای هر ( ۱ ) (دعوت) ( ۵ ) امتیاز
    در ازای (ثبت نام) برای هر ( ۱ ) (ثبت نام) ( ۱ ) امتیاز

    نظام استخراج و نشر سکه

    باید بتوان نظام خلق سکه را از پنل مدیریت تعریف و تنظیم کرد و تغییر داد:

    در مورد سکه ها با منشاء امتیاز

    در ازای هر ‌ امتیاز دریافتی از تا برابر سکه به کیف پول واریز گردد.
    مثال:
    به ازای هر ( ۱ ) امتیاز دریافتی از ( ارائه وام ) تا ( ۵ ) برابر سکه به کیف پول واریز گردد.

    در مورد سکه ها با منشاء کالا یا ریال
    معادل درصد ارزش ریالی هر ، سکه به کیف پول ارائه دهنده اضافه شود.
    مثال:
    معادل ( ۱۰۰ )درصد ارزش ریالی هر (کالای رایگان/ کالای تخفیفی/ وام بلاعوض/ وام/ اهدا به صندوق/ … ) سکه به کیف پول ارائه دهنده واریز شود.

    مدیریت جذب همکار در اداره سایت و اپ

    دراین بخش باید بتوانیم نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای اداره و توسعه انسانشهر را از میان اعضا شناسایی و جذب کنیم. بنابرین نیازمندیم که بتوانیم نوع تخصص ها و شاخصه های نیروی همکار مورد نیاز را برای سیستم تعریف کنیم.
    با تعیین این فاکتورها هر کسی که عضو شود و تخصصش مرتبط با نیازمندی های سایت باشد در فرم سوالاتش درباره ی امادگی او برای همکاری با سایت و اداره ی انسانشهر نیز سوال می شود:

    شهریار گرامی تیم مدیریت برای اداره و توسعه انسانشهر به تخصص شما نیازمنداست. آیا مایل به همکاری با مدیریت انسانشهر برای توسعه و اداره ان هستید؟

    لطفا بازه ی زمانی امادگی برای همکاری را جهت برنامه ریزی اعلام فرمایید:

    انتخاب زمان و تایید.

    جهت توسعه پروژه و ایجاد قابلیت های اختصاصی و پیاده سازی بک اند پروژه با استفاده از فریم ورک های مطرح مانند Codeigniter و Laravel و Node.js میتوانید از طریق تیکت پشتیبانی محصولات و یا تماس مستقیم با تیم ما ارتباط برقرار کنید.

    نکته مهم : قبل از ارسال درخواست و تیکت جهت توسعه بک اند پروژه و آنلاین سازی ابتدا هزینه اولیه فرانت اند در نظر گرفته خواهد شد ضمن اینکه جهت برآورد هزینه توسعه بک اند پروژه و در صورت نیاز به ایجاد قابلیت های جدید میتوانید با ما از طریق تیکت پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین