پرش به محتوا

مراحل ایجاد حداقل محصول قابل ارائه چگونه است ؟

    مراحل ایجاد حداقل محصول قابل ارائه چگونه است ؟

    مرحله اولیه توسعه با ایده شروع می شود. هنگامی که محصول با الزامات اولیه آماده شد، همه فرآیندها در یک جهت ساده می شوند و به کاربران اولیه تحویل داده می شود. کار کاربران استفاده از محصول و به اشتراک گذاشتن بازخورد در مورد اشکالات و ورودی ها برای بهبود نسخه اصلی است.

    شما می توانید حداقل محصول قابل دوام (MVP) را به عنوان محصول شاخص در نظر بگیرید. برای مثال شرکت x در حال برنامه ریزی برای ایجاد برخی از ویژگی های اساسی است و می خواهد پاسخ مشتریان بالقوه خود را بداند. این تکنیک از دیدگاه بازاریابی کاملاً سودمند است زیرا باعث میشود متوجه شوید کدام ویژگی ها باعث تعامل بیشتر می شود و در کجا نیاز به بهبود وجود دارد.

    اگر نسخه اولیه نیازهای مشتری را برآورده کند آیا نسخه پایه پتانسیل فراگیر شدن در بازار را دارد؟
    ما می توانیم حفره های موجود در محصول را بررسی کنیم و سعی کنیم آنها را برطرف کنیم.
    ما می توانیم پیشنهادات جایگزین دریافت کنیم.
    اگر رقبا قبلاً شرایط اولیه را امتحان کرده باشند، می‌توانیم درباره رویکردهای دیگر رقبا تحقیق کنیم.


    بخوانید : سود آورترین ایده های اپلیکیشن برای رستوران ها در سال 1401


    کافی است تقاضاهای اولیه و تجربه کاربری را بهبود ببخشید که در این صورت مشکل اصلی برطرف شده و برای مشتریان در مراحل اولیه محصول راه حل ایجاد شده است. این باعث می شود که فرآیند توسعه محصول کمتر پیچیده شود و بی دردسر و ساده باشد. نسخه MVP احساس رضایت را به مشتری و توسعه دهنده می دهد.

    حداقل چرخه محصول قابل دوام و اجرای آن با مثال:


    چرخه حداقل محصول قابل دوام حاوی نکات کلیدی زیر است

    • اهمیت، نرخ پذیرش، موفقیت محصول
    • اگر تصمیم به توسعه حداقل محصول بادوام دارید، لطفاً در مورد مشکل موجود تحقیق کنید. چگونه محصول شما می تواند راه حلی برای مشکل فعلی باشد؟
    • اگر محصول شما به اندازه کافی برای مشتریان جذاب باشد، آیا آنها آن را قبول می کنند؟
    • رقبای شما برای حل این مشکل چه می کنند؟
    • میزان موفقیت تقریبی محصول چقدر است؟
    • اهدافی را که در زمان آتی باید به آنها برسید را بنویسید.
    • مشتری را هدف قرار دهید
    • سعی کنید انتظارات کاربر از محصول خود را درک کنید. چگونه کاربر برای حل مشکل خود میتواند به این محصول دسترسی داشته باشد؟
    • شما باید تحقیقات عمیقی انجام دهید و داده هایی را در مورد مشتریان هدف جمع آوری کنید. آیا آنها به مشتریان بالقوه قابل اعتماد تبدیل خواهند شد؟

    شما باید در مورد عملکرد و رفتار مشتری و آنچه از آنها انتظار دارید شفاف باشید. شما باید یک سفر گام به گام را برای به دست آوردن نتایج ارزشمند در مورد کل داستان تعامل با محصول یا فروش برنامه ریزی کنید.

    یک مسیر کاملاً تعریف شده برای دریافت ایده درست در مورد نحوه تعامل مشتریان با محصول شما و نحوه رسیدن مشتری به نقطه پایانی مؤثر است. شما می توانید نیازهای قبلی مشتریان مختلف را بر اساس اقدامات قبلی آنها تعیین کنید.

    ویژگی ها و موضوعات اساسی و توسعه پذیری در آینده را فهرست کنید

    ویژگی ها و موضوعات اساسی و توسعه پذیری در آینده را فهرست کنید


    اکنون باید برنامه ای برای توسعه ویژگی های اساسی تهیه کنید.

    متعاقباً، باید ویژگی هایی را که می توان به تعویق انداخته شوند و در زمان آینده انجام داد را فهرست کنید. لطفاً مشخص کنید که آیا ویژگی‌های خاصی که برای فرآیند توسعه MVP تصمیم گرفته‌اید راه اندازی کنید مشکلات موجود کاربران را برطرف می‌کند یا خیر؟ این ویژگی های MVP باید نیازهای کاربر را برآورده کند.

    ویژگی های ضروری برای توسعه MVP

    معیار اولویت بندی:
    شما می توانید بفهمید که کدام ویژگی باید در حال حاضر اولویت داشته باشد و کدام ویژگی باید در ورژن های بعدی اجتناب شود یا به تعویق بیفتد. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی بسیار مورد نیاز است و تعامل عالی با مشتری را برای سناریوی موجود ایجاد میکند. می‌توانید ویژگی‌ها وتاثیر آن‌ها را پیش‌ بینی کنید.


    بخوانید: هزینه طراحی اپلیکیشن و وب سایت بانک مشاغل و کاریابی – راهنمای کامل


    بیانیه فرصت:
    به درک و کشف دامنه محصول کمک می کند. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا این ویژگی را از فرآیند توسعه حفظ کنید یا لغو کنید.

    زمان راه اندازی
    محصول طبق نیاز شما آماده است و ما آن را برای آزمایش به کاربران نهایی تحویل می دهیم تا ببینیم آیا می تواند مشکلی را حل کند یا خیر. بازخورد دریافت کنید و نکات مشکل ساز را در این مرحله برجسته کنید تا بتوانید قبل از راه اندازی آنها را اصلاح کنید. این مرحله بازرسی و اعتبارسنجی است که آیا همه مفروضات پوشش داده شده اند؟

    مثال MVP:
    Kilid یا اپلیکیشن کلید
    Kilid یک نمونه واقعی است که کارش معاملات خانه‌ها و آپارتمان‌ها و ویلا ها میباشد. مردم می توانند یک تجربه راحت در سراسر ایران داشته باشند. همه می‌توانند اپلیکیشن را دانلود کنند و یک فضای شخصی را برای خرید فروش ملک داشته باشند.

    کلام پایانی

    هر شرکت یا کسب و کاری یک وب سایت برای نمایش محصولات و خدمات خود دارد. اگر شرکت جدید است، هدف اصلی آن این است که با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

    کاربران محصول و خدمات را لیست می کنند و آنها را به سبد خرید اضافه میکنند و خرید انجام میشود.
    آنها در صورت تعامل با خدمات و محصولات وب سایت، به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد.
    صاحب کسب و کار می تواند بخشی را آماده کند تا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد تجربه خرید کاربران از فروشگاه آنلاین خود بپرسد. این کمک می کند فضای آنلاین خود را ارتقا دهند.
    تیم توسعه نرم افزار چارا میتواند با برنامه‌ ریزی مناسب و دانستن نقاط دقیق و اهداف مدل MVP شما مسیر موفقیت را برای شما ساده کند. شما نیازی به تسلیم شدن ندارید. پذیرای بازخورد باشید و روی توانایی های خود برای حل مشکلات دنیای واقعی کار کنید!

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برچسب‌ها:
    پشتیبانی آنلاین