
هزینه ها، ویژگی ها، تکنولوژی ها، مدل کسب و کار.
از سال ۱۳۹۹ تا کنون همه چیز به طرز چشمگیری تغییر شکل داده است و به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود تجارت الکترونیک و خدمات حمل و نقل به عنوان پیشرفته ترین حوزه قرار گرفته و مشتاقان کسب و کار و استارت آپهای مختلف را ترغیب کرده است تا بخشی از این صنعت پر رونق شوند.
اگر شما در دوراهی هستید که آیا توسعه یک اپلیکیشن حمل و نقل میتواند سود آور باشد یا خیر، این مطلب برای شماست.
تقریباً همه مشاغل در سراسر ایران در حال گذراندن مرحله سختی هستند، مردم شغل خود را از دست می دهند، مشاغل کوچک تعطیل می شوند و شرکت ها کارمندان خود را اخراج می کنند. در چنین مواقعی، کسب و کار حمل و نقل به یک فرصت تجاری بالقوه ظاهر شده و شاهد جهش بزرگی بوده است.
اگر شما نیز در مورد سودآوری راه اندازی یک اپلیکیشن حمل و نقل سردرگم هستید، از طریق این مقاله سعی داریم با ارائه آمارهای ارزشمند و به اشتراک گذاری گزارش های نظرسنجی، تصویر روشنی از صنعت حمل و نقل و فرصت های آتی آن برای شما به تصویر بکشیم.
چگونه اپلیکیشن حمل و نقل و باربری هم برای شرکت ها و هم برای مصرف کنندگان مفید است؟
چگونه یک اپلیکیشن خدماتی حمل و نقل ایجاد کنیم؟
- نکاتی برای تحقیق و اعتبارسنجی ایده اپلیکیشن حمل و نقل
- توسعه اپلیکیشن حمل و نقل: ویژگی ها و عملکردهای آن
- چگونه از اپلیکیشن حمل و نقل کسب درآمد کنیم؟
- هزینه ایجاد یک نرم افزار حمل و نقل و باربری چقدراست؟
بیایید برای درک بهتر به این نکات بپردازیم…
چگونه اپلیکیشن حمل و نقل هم برای شرکت ها و هم برای مصرف کنندگان مفید است؟
توسعه یک اپلیکیشن حمل و نقل و باربری پیچیده است، بنابراین قبل از ورود به عمق، بسیاری از شما به دنبال این آگاهی هستید که چقدر سودآور یا قابل توجه است.
با روندهای در حال تغییر بازار، ارائه خدمات و تحویل به موقع محصولات به نیاز فوری تجارت تبدیل شده است.
در اینجا بینشهایی از بازار وجود دارد که نشان میدهد چرا تقاضا برای سرویسهای حمل و نقل افزایش مییابد !
۷۳ درصد از مصرف کنندگان گفتند که بیشتر از قبل خرید آنلاین میکنند و ۸۸ درصد از مصرف کنندگان به خرید آنلاین ادامه میدهند و این باعث افزایش تقاضا برای خدمات حمل و نقل میشود.
طبق آمار، حدود 18 میلیون بسته در سراسر ایران در سال 1401 تکمیل شده است.
میانگین هزینه تحویل بسته تقریباً 15 هزار تومان میباشد.
تحویل استاندارد تقریباً 3 تا 5 روز کاری برای حمل و نقل طول می کشد.
66 درصد از مشتریان، تحویل درب منزل را بر هر نوع خدمات تحویل دیگر ترجیح می دهند.
55 درصد از خریداران ایران انتظار تحویل در همان روز را به هر زمان دیگری ترجیح میدهند.
با این آمار، حتما متوجه شده اید که وقتی صحبت از خدمات تحویل برای انجام سفارش یا حمل و نقل خرده فروشی می شود، زمان بندی همیشه بیشترین اهمیت را دارد. تاثیر صنعت تجارت الکترونیک بر حوزه تحویل بسته در حال افزایش است و با مطرح کردن چالشهای جدید در هنگام سنجش اهداف تحویل با رضایت مشتری، آن را امیدوار کننده تر میکند. با این حال، با استخدام یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل و استفاده از بهترین انتخاب از ویژگیها و قابلیتها، وزیرساخت مناسب، میتوانید در ارائه یک تجربه کاربری عالی و اطمینان بخش از رضایت مشتری راه طولانی را طی کنید. قبل از اینکه عمیقاً در روند همکاری با توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل وارد شوید، ارزش دارد که نگاهی گذرا به چنین نکاتی بیندازید تا یک اپلیکیشن تحویل بسته حرفه ای ایجاد کنید.
چگونه یک برنامه خدمات تحویل بسته و حمل و نقل ایجاد کنیم؟
ایده راهاندازی اپلیکیشن خدمات حمل و نقل بدون شک یک فرصت تجاری سودآور است. با این حال، چگونگی تبدیل ایده اپلیکیشن خود به یک راه حل قوی به همان روشی که پیش بینی کرده اید، یکی از چالش برانگیزترین وظایف است. و چنین چالش بزرگی که باید با آن روبرو شوید این است که نیازهای مخاطبان هدف و بازار بالقوه خود را به طور دقیق تأیید کنید.
وقتی صحبت از شرکت های حمل و نقل در ایران می شود، شاید اسم تیپاکس یکی از شرکت هایی که این خدمات را ارایه میکند بلافاصله به ذهن خطور می کند. چه یک کسب و کار محلی، چه استارتاپ، یک برند یا حتی یک شرکت تجارت الکترونیک باشید خدمات حمل و نقل را میتوانید در کسب و کار خود بگنجانید. برای کمک به سیستم حمل نقل میتوانید از GPS استفاده کنید.
بخوانید: هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در سال ۱۴۰۱ چقدر است ؟
بیایید با نکاتی شروع کنیم که به شما کمک می کند یک اپلیکیشن تحویل بسته و حمل و نقل بر اساس تقاضای موفق ایجاد کنید:
کاربران نهایی خود و نیازهای آنها را درک کنید
گاهی اوقات، چنین برنامههای درخشانی شاهد شکستهایی هستند زیرا نمیتوانند به نیازهای کاربران پاسخ درستی بدهند. بنابراین اگر قصد دارید یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل ایجاد کنید باید بدانید که چه کسی را هدف قرار میدهید و آیا ایده اپلیکیشن شما نیازهای آنها را برآورده میکند یا خیر؟ درباره نیازهای کاربران نهایی خود مطالعه زیادی انجام دهید و برنامه خود را حول نیازهای آنها بچرخانید.
در بازار تحقیقات انجام دهید و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
معمولاً، کسب وکارها از تحقیقات بازار صرف نظر میکنند و عجله میکنند تا مستقیماً به فرآیند توسعه وارد شوند که بزرگترین اشتباه است. اگر با رهبران بازار ایران رقابت می کنید، پس چشمان خود را در مورد آنچه ارائه می دهند، رتبه بندی، بازخورد، ثبات تکامل فناوری و موارد دیگر هوشیار نگه دارید.
به دنبال توسعه MVP باشید
توسعه یک اپلیکیشن حمل و نقل با کارایی بالا به بودجه و زمان توسعه نیاز دارد. اگرچه منطقی است که ایده برنامه خود را با یک راه حل MVP با حداقل ویژگی ها ارائه دهید. با راه حل MVP، می توانید پاسخ مخاطبان هدف خود را پیگیری کرده و بازخورد آنها را جمع آوری کنید. سعی کنید برنامه خود را با توسعه یک نسخه اولیه با حداقل بودجه بفروشید.
اینها مراحل اولیه توسعه یک اپلیکیشن موبایل هستند. ایجاد یک برنامه کاری پرهزینه است، اگرچه مردم از توسعه چیزی جدید نمیترسند، اما از این میترسند که آیا در بازار تقاضایی داشته باشد یا خیر ؟
توسعه برنامه حمل ونقل بر اساس تقاضا: ویژگی ها و عملکردها
شما باید با این واقعیت موافق باشید که ویژگی ها و عملکردها عامل اصلی تصمیم گیری موفقیت برنامه شما هستند. و در عین حال، میتواند یک پارامتر مؤثر بر هزینه نیز باشد. هنگامی که تصمیم می گیرید چه چیزی را در برنامه خود قرار دهید، باید بسیار استراتژیک باشید.
هنگامی که جنبه های نظری توسعه برنامه را روشن کردید، می توانید به اجرای عملی برنامه خود فکر کنید. و این ویژگی های برنامه است که عملکرد را آسان تر و سریع تر می کند. بنابراین بیشتر سازمانها مستقیماً به دنبال استخدام یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل هستند که با توسعه برنامههای مشابه تجربه داشته باشد و بتواند برنامهای ایجاد کند که تأثیر ماندگاری بر روی کاربران بگذارد. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره شود، این است که شما باید سه پنل از برنامه حمل و نقل ایجاد کنید و هر پنل عملکردهای متفاوتی را ارايه می کند، اگرچه باید مرتبط ترین ویژگی را در آن اضافه کنید.

بیایید نگاهی به ویژگی هایی بیندازیم که می توانید در بخش های مختلف اضافه کنید:
ویژگی های اپ مشتری
- ثبت نام
برای شروع کار با یک برنامه، به کاربران اجازه دهید تا با استفاده از جزئیاتی مانند نام، نام خانوادگی، شناسه ایمیل، آدرس و غیره ثبت نام کنند.
- یکپارچه سازی ورود پیامکی:
برای اینکه کل فرآیند ورود سریع تر، آسان تر شود، میتوانید به کاربران اجازه دهید تنها با یک شماره موبایل وارد سیستم شوند.
- خدمات را انتخاب کنید
مطمئن شوید که ویژگیای دارید که به مشتریان امکان میدهد خدمات را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند، مانند تحویل بسته، دریافت کردن، یا فروش.
- زمانبندی تاریخ و زمان تحویل
با توجه به در دسترس بودن کاربران، این امکان را فراهم کنید که تاریخ و زمان دلخواه خود را برای تحویل بسته انتخاب کنند.
- زمانبندی تحویل
این ویژگی مهمی است که باید در برنامه حمل و نقل در نظر گرفته شود و به کاربران امکان می دهد تاریخ و زمان تحویل را برنامه ریزی کنند.
- افزودن مکان
این ویژگی به مشتریان اجازه میدهد تا با وارد کردن دستی جزئیات مکانی که کاربران میخواهند سفارش ها را دریافت یا تحویل دهند، مکان را تنظیم کنند.
- یکپارچه سازی نقشه
با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند به طور خودکار مکان خود را انتخاب کنند و بتوانند مکان دقیق را تنظیم کنند.
- انجام پرداخت
با ویژگی ادغام چند پرداخت، به کاربران اجازه دهید با انتخاب گزینه پرداخت دلخواه خود، اعم از زرین پال، کارت به کارت، درگاه بانک ملت، پرداخت را انجام دهند.
- گزینه COD
در صورتی که کاربران مایل به پرداخت آنلاین نباشند، می توانند تحویل نقدی (COD) را انتخاب کنند و بتوانند در زمان تحویل بسته پرداخت کنند.
- کد تخفیف
اکنون این ویژگی جذاب ترین بخش برنامه شما خواهد بود که به کاربران امکان می دهد هنگام درخواست خدمات، کدهای تبلیغاتی یا کوپن های تخفیف اضافه کنند. این به آنها کمک می کند تا از مزایای اضافی خدمات بهره مند شوند.
- افزودن نظر
با استفاده از این ویژگی، مشتریان میتوانند پیام و دیدگاه خود را ارسال کنند
- ردیابی سفارش به صورت زنده
برای افزایش راحتی، ردیابی سفارش به صورت آنی مهم است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند به راحتی از وضعیت بسته خود مانند در راه یا تحویل یا مدت زمان تحویل آن مطلع شوند.
- پوش نوتیفیکیشن
این ویژگی را به برنامه ها حمل و نقل خود اضافه کنید تا کاربران را به روز نگه دارید و اطلاعات مربوط به هر فعالیتی مانند معاملات، پیشنهادات، وضعیت تحویل، تأیید پرداخت، درخواست سفارش و موارد دیگر را به روز نگه دارید.
ویژگی ها برای اپ نمایندگان تحویل
- دریافت صورتحساب
به کاربران برنامه اجازه دهید به راحتی صورتحساب خدمات را با مبلغ کل، جزئیات محصول، تخفیف و غیره تولید کنند.
- جزئیات ورود به سیستم
به نمایندگان تحویل اجازه دهید با مدارک تایید شده توسط سرپرست برای پردازش بیشتر به برنامه دسترسی داشته باشند.
- مشاهده جزئیات درخواست
با استفاده از این ویژگی، به نمایندگان تحویل اجازه دهید جزئیات تمام درخواست های تحویل را به صورت جداگانه مشاهده کنند و به آنها کمک کنید تا آنها را پیگیری کنند.
- پذیرش یا رد درخواست
با توجه به در دسترس بودن اپ نماینده تحویل اجازه دهید درخواست تحویل را بپذیرد یا رد کند.
- مشاهده جزئیات مشتری
به نماینده تحویل اجازه دهید جزئیات کامل مشتریان و یادداشت های ایجاد شده در مورد تحویل را مشاهده کند. می توانید به استخدام یک توسعه دهنده اپلیکیشن فکر کنید تا این ویژگی را ایجاد کند و آن را به راحتی برای نمایندگان تحویل در دسترس قرار دهد.
- به روز رسانی وضعیت
به نمایندگان تحویل اجازه دهید پس از تکمیل کار، به سرعت وضعیت تحویل را به روز کنند.
- مشاهده جزئیات پرداخت
مشتریان در واقع از روش های پرداخت متفاوتی استفاده می کنند، بنابراین به نمایندگان تحویل اجازه دهید جزئیات پرداخت دریافتی یا COD را مشاهده کنند.
- یکپارچه سازی نقشه
در نظر گرفتن ادغام نقشه مهم است زیرا به عوامل تحویل اجازه می دهد تا به راحتی مکان مشتریان را ردیابی کنند.
- اعلان ها
با این ویژگی، نمایندگان تحویل در مورد درخواستهای جدید، بهروزرسانیها موقعیت مکانی و موارد دیگر بهروزرسانی خواهند شد.
ویژگی ها برای پنل مدیریت
- ورود یا ثبت نام
مدیر می تواند با استفاده از شناسه ایمیل و رمز عبور وارد برنامه شود.
- فراموشی رمز عبور
گزینه ای وجود دارد که در آن مدیر می تواند اطلاعات رمز عبور خود را بازیابی کند و بدون هیچ زحمتی آن را بازنشانی کند.
- داشبورد
جایی هست می توان تمام نمودارها و وضعیت مشتری، سفارشات، بیشترین مکان فعال و موارد دیگر را مشاهده کرد.
- مدیریت مشتریان
مدیر مجاز به افزودن، ویرایش، حذف و مشاهده جزئیات مشتریان است.
- مدیریت خدمات
امکان دسترسی به ادمین برای افزودن خدمات بیشتر، ویرایش و حذف آنها و به روز رسانی توضیحات و مدیریت تصویر و…
- مدیریت نمایندگان تحویل
با استفاده از این ویژگی درونبرنامهای، به ادمین اجازه دهید جزئیات نمایندگان تحویل را مدیریت کرده و تحویلهای آنها و فعالیت آنها پیگیری شود تا از بالاترین کیفیت خدمات اطمینان حاصل شود.
- مدیریت سفارش
ادمین قادر به مدیریت سفارشات، دریافت تمام جزئیات، جستجو و به روز رسانی جزئیات بر اساس آن است.
- مدیریت اعلانها
با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و ML، به مدیر اجازه دهید اعلانهای شخصیشده را بر اساس فعالیت یا رفتار جستجوی کاربران برای آنها ارسال کند. همچنین، هشدارهای پیامکی در مورد تأیید پرداخت ارسال کنید، همه پرداختها را به صورت هفتگی یا ماهانه مشاهده کنید.
- گزارش
به مدیر اجازه دهید گزارش پیشرفت را به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه بارگیری یا مشاهده کند تا بفهمد این برنامه در طول زمان چقدر درآمد ایجاد کرده است.

اکنون هزینه ایجاد یک برنامه تحویل بسته با این ویژگی ها بسته به پلتفرمی است که برای راه اندازی برنامه انتخاب می کنید و چه فناوری هایی را برای پشتیبانی از این ویژگی ها انتخاب می کنید. بنابراین اگر در نهایت تصمیم به استخدام یک شرکت توسعهدهنده اپلیکیشن برای ایجاد اپلیکیشن گرفتهاید، ارزش آن را دارد که به استراتژیهای کسب درآمد نگاهی بیندازید تا بفهمید که چگونه به شما کمک میکند در سرمایهگذاری تجاری درآمد کسب کنید. همچنین، می توانید به تجزیه و تحلیل رقبای خود فکر کنید و بفهمید که آنها چه استراتژی هایی را برای تولید پول دنبال کرده اند.
بخوانید: مراحل ایجاد حداقل محصول قابل ارائه چگونه است ؟
چگونه از پلیکیشن تحویل بسته کسب درآمد کنیم؟
صرف نظر از استارتاپ یا کارآفرین، دغدغه اصلی شما همیشه این است که بدانید چگونه از برنامه تحویل بسته درآمد کسب کنید. قبل از اینکه برای یافتن استراتژیهای بالقوه کسب درآمد به اینجا و آنجا بروید، در اینجا چند بهترین راه برای کسب سود از برنامه تحویل بسته را گردآوری کردهایم:
دریافت هزینه تحویل
خواه یک فروشگاه خرده فروشی، فروشگاه پزشکی یا یک رستوران باشد، هیچ صاحب کسب و کاری نمی خواهد مشتریان خود را برای مدت طولانی منتظر سفارش نگه دارد. اینجاست که برنامه تحویل بسته و حمل و نقل شما میتواند شریک تدارکاتی آنها باشد و به آنها اجازه دهد به سرعت تجارت خود را پیش ببرند. با این حال، برای ارائه امتیاز تحویل فوق العاده سریع بسته ها، می توانید هزینه ارسال را دریافت کنید و بتوانید درآمدزایی کنید.
اگر این استراتژی کسب درآمد را در نظر می گیرید، می توانید هزینه تحویل را مخفی نگه دارید یا از شرکت هایی که معمولاً به دنبال شرکای تحویل مانند رستوران ها، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های پزشکی و غیره هستند، هزینه تحویل ثابتی را دریافت کنید.
هزینه ارسال برای ساعات اوج مصرف
این یکی از سودمندترین رویکردهای کسب درآمد برای برنامه تحویل بسته است. بسته به مناسبت ها، تعطیلات یا ساعات اوج مصرف، می توانید منوها و مکان را محدود کنید و می توانید قیمت تحویل را افزایش دهید. یکی از بهترین بخشهای این استراتژی کسب درآمد این است که میتوانید هزینه تحویل را بسته به تقاضای بازار و ساعات اوج مصرف تغییر دهید.
ویژگی های پرداخت درون برنامه
می توانید ویژگی های پولی را در برنامه اضافه کنید که می توانند مستقیماً توسط کاربران خریداری شوند و از مزایای ویژه بهره مند شوند. میتوانید یک شرکت توسعه دهنده نرمافزار را استخدام کنید تا برنامهتان را غنی تر کند که توجه کاربران را به خود جلب کند و آنها را قادر میسازد تا ویژگیهای برتر را انتخاب کنند. این مزایای پولی می تواند از خدمات تحویل رایگان، گزینه های خدمات رایگان، تحویل در همان روز گرفته تا بسته های ترکیبی باشد. ساختار قیمت این استراتژی کسب درآمد باید رقابتی باشد و به راحتی برای کاربران مقرون به صرفه باشد.
تبلیغات درون برنامه ای
اگر قصد ایجاد یک برنامه تحویل بسته را نیز دارید، ارزش آن را دارد که این استراتژی کسب درآمد را برای کسب سود خوب در نظر داشته باشید.
اکنون بهترین استراتژی های کسب درآمد را بشناسید که به شما کمک می کند از سرمایه گذاری های تجاری خود بهترین نتیجه را بگیرید. به سوال دیگر خود ادامه می دهیم…
هزینه ایجاد یک برنامه تحویل بسته برای پلتفرم های اندروید و iOS چقدر است؟
خدمات تحویل در صنعت توسعه برنامهها در حال افزایش است و بر کسب وکارهای سراسر ایران تأثیر میگذارد تا بخشی از این صنعت پر رونق شوند. بدون شک، این نوع برنامه هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل مفید است، اما محدودیت اصلی این است که هزینه ایجاد یک برنامه حمل و نقل و تحویل بسته برای اندروید و iOS چقدر است؟
تخمین خوب هزینه توسعه برنامه تحویل بسته هرگز کار آسانی نیست زیرا عناصر مختلفی در محاسبه هزینه نقش دارند. عوامل اصلی موثر بر هزینه عبارتند از انتخاب پلتفرم، پیچیدگی برنامه، ویژگیها و قابلیتهای برنامه، طراحی UI/UX، تست برنامه، تیم توسعه برنامهای که استخدام میکنید، هزینه ساعتی آنها و موارد دیگر.
اگر تمام این پارامترها را در نظر بگیرید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا هزینه توسعه برنامه را بر اساس ویژگی های ذکر شده در بالا به دست آورید، میانگین هزینه ایجاد یک برنامه پایه حدود 300 میلیون تومان میباشد و توسعه آن بیش از 4 ماه طول می کشد.
باید برنامهای با ویژگیهای پیشرفته ایجاد کنید که برای هر پلتفرم بین 250 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان هزینه دارد.
با این حال، بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه های توسعه این است که به دنبال راه حل های توسعه برنامه های چند پلتفرمی باشید که برنامه شما را با چندین پلتفرم سازگار می کند و از توسعه سریعتر اطمینان حاصل می کند و 40 درصد از هزینه توسعه را نسبت به ساخت دو برنامه بومی صرفه جویی می کند.
از آنجایی که هر کسبوکاری نیازمندیهای خاص خود را دارد، منطقی است که یک تایم را با متخصصان برنامهریزی کنید تا جزئیات پروژه خود را مورد بحث قرار دهید تا تخمین منصفانهای از توسعه اپلیکیشن به دست آورید.
نتیجه گیری
امیدواریم که این مطلب همه بینشهای مربوط به راه حلهای اپلیکیشن تحویل بسته را در اختیار شما قرار داده باشد و به شما بفهماند که راهاندازی یک برنامه خدماتی در این زمینه چقدر سودمند خواهد بود ! با این حال، یک ایده صرف به موفقیت شما در بازار کمک نمی کند. شما باید یک شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل استخدام کنید که به شما کمک کند تا ایده اپلیکیشن خود را به شکل درست اجرا کنید و به شما کمک کند تا راه حلی بسازید که در این بازار پر رقابت قوی تر بمانید. با کمک کارشناسان ما، میتوانید ویژگیها و قابلیتهای مورد نیاز صنعت را در برنامه پیادهسازی کنید که راه حل های اجرایی برنامه شما را در اولویت کاربران قرار میدهد.
اگر به دنبال کارشناسانی هستید تا این ایده را به یک راه حل عالی تبدیل کنند، می توانید با ما تماس بگیرید