پرش به محتوا

چرا باید یک اپلیکیشن MVP بسازید

    چرا باید یک اپلیکیشن MVP بسازید

    چرا باید یک اپلیکیشن MVP بسازید ( 5 نکته مهم در مورد نحوه انجام آن )

    تفاوت بین کارآفرینانی که ایده هایشان با موفقیت به بازار می رسد با کسانی که فقط رویای این کار را دارند در چیست؟

    پاسخ این سوال به سه کلمه خلاصه می شود: طراحی حداقل محصول قابل دوام یا MVP .MVP شامل تمام ویژگی های اصلی اپلیکیشن است.

    MVP  به معنی تعادلی است که بین آنچه کاربران نیاز دارند و آنچه شما به آنها ارائه می کنید است.

    سه ویژگی کلیدی برنامه MVP

    1- ارزشی را فراهم میکند که مردم مایل به خرید یا استفاده از آن، پس از راه اندازی می شوند.

    2- در آینده برای استفاده کنندگان سود کافی را فراهم می کند.

    3- از طریق حلقه بازخورد به توسعه مداوم اپلیکیشن کمک می کند.

    برنامه MVP فقط برای استارتاپ ها نیست. بازیگر اصلی صنعت یعنی گوگل هم بر اساس این استراتژی کار می کند.

    پول خود را ذخیره کنید

    پول خود را ذخیره کنید

    حتی اگر میلیاردها تومن سرمایه دارید باید روی طراحی و راه اندازی MVP خود تمرکز کنید.

    بیایید یک اپلیکیشن موسیقی را مثال بزنم تا بیشتر موضوع را متوجه شوید.

    کار اصلی این اپلیکیشن این است که کاربران بتوانند موسیقی شخصی خود را در این پلتفرم وارد کنند تا سایر کاربران بتوانند آهنگ ها و هنرمندان جدید را کشف کنند.

    علاوه بر آپلود موسیقی، برای اینکه بتوانید کاربران را به اپلیکیشن خود جذب کنید، ممکن است بخواهید به آنها این امکان را بدهید که بتوانند برخی از آهنگ ها و هنرمندان مورد علاقه خود را برای شنیدن مجدد ذخیره کنند.

    این MVP  اپلیکیشن شماست. اگر این ویژگی ها را تغییر ندهید، چند هفته بعد می توانید آن را راه اندازی کنید.

    در واقع این خصوصیات ویژگی های اصلی اپلیکیشن شما هستند و با تمرکز بر روی همین خصوصیات می توانید سریع آن را راه اندازی کنید و وارد بازار شوید.

    اما ممکن است در وهله اول علاوه بر این خصوصیات، ویژگی های دیگری را به MVP اضافه کنید که زمان راه اندازی را طولانی تر کرده و شما را از هدفتان دورتر می کند.

    خصوصیاتی مانند:

    امکان چت

    لیست پخش جداگانه

    ادغام شبکه های اجتماعی

    و...

    در واقع برای طراحی و راه اندازی MVP، در ابتدا به هیچ کدام از این ویژگی ها نیاز نیست و فقط باید بر روی ویژگی های اصلی تمرکز کنید.

    اعتبار سنجی کنید، حدس نزنید

    اعتبار سنجی کنید، حدس نزنید

    برای طراحی MVP ، به صورت واقعی کار کنید. یک حلقه بازخورد در اپلیکیشن ایجاد کنید و بازخوردها را مشاهده کنید.

    برای اینکه ببینید چه ویژگی باعث پیشرفت شما می شود، به جای  آزمون و خطا، آن را در برنامه اضافه کنید و از طریق حلقه بازخورد و مشاهده فیدبک های دریافتی از کاربران نتایج را بررسی کنید.

    این کار باعث صرفه جویی در زمان و مشاهده واقعی رفتار کاربران می شود.

    این کار ثابت می‌کند طراحی و راه‌اندازی MVP در بازار، ارزش بسیار بیشتری نسبت به صرف هفته‌ها یا حتی ماه‌ها گمانه‌ زنی در مورد ویژگی های  طراحی و توسعه دارد.

    تمرکز خود را از دست ندهید

    در مرحله طراحی، زمانی که مشاهده می کنید اپلیکیشن شما شکل گرفته و به واقعیت تبدیل شده است، ممکن است هیجان زده شوید!

    ممکن است شما و تیمتان به این فکر کنید که «اگر این امکان را برای کاربران فراهم کنیم که…؟»، «چرا... را اضافه نکنیم؟»، و «چه مدت طول می‌کشد تا تغییر کند...؟». این سوالات شما را به دردسر می اندازد.

    مراقب باشید! این دقیقا همان نقطه ای است که پدیده سرریز ایده ها به عقب حرکت  می کند. چرا؟  چون کارآفرینان بیهوده حواسشان پرت می شود و در نهایت از مسیر سوق دادن MVP خود به بازار و جمع آوری بازخورد دنیای واقعی از مصرف کنندگان منحرف می شوند.

    این به این معنا نیست که این ویژگی ها برای کاربران اهمیت ندارند، بلکه به این معنی است که در حال حاضر از ارزش بالایی برخوردار نیستند.

    هر چه به راه‌اندازی نزدیک‌ تر می‌شوید باید در حالت آماده ‌باش باشید، باید انضباط داشته باشید تا بتوانید این پیشرفت‌ها و تغییرات را برای نسخه آینده اپلیکیشنتان کنار بگذارید.

    اهمیت و ارزش استراتژی MVP را درک کنید و از آن آگاه باشید.

    حواس پرت نشوید: روی راه اندازی تمرکز کنید و امکانات آینده را برای نسخه های آینده بگذارید

    محصول برای کاربر شماست، نه خودتان

    کارآفرینان معمولا تمایل دارند فراموش کنند که کاربران واقعی محصولات خودشان نیستند. علاقه‌ مندی‌ها و خواسته‌های ما لزوماً مربوط به کاربران نهایی نیست که اپلیکیشنمان را برای آنها طراحی می‌کنیم.

    از میان روش‌ های مختلف طراحی اپلیکیشن، استراتژی ایده‌ آل همیشه ریشه در رویکرد طراحی کاربر محور دارد.

    تمرکز بر اهداف قابل استفاده ، ویژگی‌های کاربر، محیط و گردش کار با استراتژی MVP همراه است و برای دستیابی به هدف اپلیکیشن با هم همراه هستند.

    تنها راه به دست آوردن اطلاعات مشخص در مورد اینکه آیا اپلیکیشن شما نیازها، خواسته ها و عادات کاربران شما را برآورده می کند یا خیر، وارد کردن آن به بازار و جمع آوری بازخورد مستقیم از آنها است.

    در پایان، ممکن است اپلیکیشن پیچیده ای که سازنده آن بر روی MVP تمرکز کرده وطبق آن پیش می رود نسبت یه اپلیکیش ساده ای که سازنده آن به راحتی حواسش با ویژگی های جدید، مفاهیم مختلف، تغییرات رنگ، اندازه و موقعیت دکمه ها و ... پرت می شود سریع تر و با موفقیت به بازار عرضه شود.

    گیر افتادن در مرحله طراحی و توسعه، بدون اینکه واقعاً محصول خود را به بازار عرضه کنید به این معنی است که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا اپلیکیشن شما به دست کاربران واقعی برسد.

    چگونه روی MVP خود متمرکز بمانیم

    چگونه روی MVP خود متمرکز بمانیم

    تعیین موفقیت مراحل طراحی و توسعه برای یک اپلیکیشن جدید می‌تواند کمی مشکل باشد، زیرا متغیرهایی که می‌توانند بر این مراحل تأثیر بگذارند، متعدد هستند.

    با این حال، چه در حال ساخت یک اپلیکیشن ios یا اندروید باشید، در اینجا پنج نکته اصلی برای اطمینان از اینکه از مسیر موفقیت آمیز ایجاد و راه اندازی MVP خود در یک بازه زمانی معقول منحرف نمی شوید، آورده شده است:

    1-هدف خود را ثابت نگه دارید

    2-حواستان پرت نشود. همانطور که فرآیند طراحی شروع می شود و با شکل (و نام تجاری) اپلیکیشن شما شروع می شود، به راحتی می توانید اجازه دهید جریان بی پایان ایده ها و امکانات بهبود شما را از مسیر خود منحرف کند و در مرحله توسعه گیر کنید. مراقب باشید در این تله نیفتید.

    3-شروع به کد نویسی کنید. هرچه اپلیکیشن شما بیشتر در مراحل اولیه طراحی خود باقی بماند، از دریافت اعتبار در دنیای واقعی که برای موفقیت نیاز هست دورتر می شود. برنامه خود را با ناب ترین و بدترین نسخه ممکن وارد توسعه کنید.

    4- اپلیکیشن را وارد بازار کنید. کاربران واقعی باید برنامه شما را تأیید کنند. شما باید یک نقطه شروع قوی برای اپلیکیشن خود داشته باشید و بتوانید به یک مشکل در بازار پاسخ دهید، یعنی اپلیکیشن شما بتواند یک نیاز را برآورده کند. بنابراین اپلیکیشن را وارد بازار کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

    5- پرش! پس از اینکه اپلیکیشن خود را وارد بازار کردید و حدود 1000 نفر اپلیکیشن شما را تایید کردند، آن موقع می توانید به نیازها و خواسته های کاربران خود توجه کنید و اپلیکیشن خود را توسعه دهید.

    نتیجه گیری

    بررسی کردیم و دیدیم که توسعه اپلیکیشن بر پایه MVP میتواند هم سریع هم به صرفه تر باشد ضمن اینکه میتوان به سرعت فیدبک هایی رو از کاربران جمع آوری کرد که به توسعه محصول نهایی میتواند کمک زیادی بکند توصیه تیم توسعه نرم افزارچارا به شما این هست که در مراحل اولیه پول و سرمایه کامل خودتون رو ذخیره کنید و از طریق mvp وارد بازار شوید و براساس نتایج به دست آمده اقدامات بعدی را انجام دهید.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین