استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چارا برای خلق ارزش و توسعه مهارت های درونی و رشد استعدادها و جایی برای انجام پروژهای برنامه نویسی هست، هدف ما پیاده سازی ایده شما و توسعه مهارت های فردی کاربران برای ارتقا و اجرای هدفمندانه کسب و کارها میباشد بیشتر آموزش های سایت به صورت رایگان در اختیار شما هستند اما برای دسترسی به همه آموزش ها نیازمند تهیه عضویت ویژه سایت ما میباشید.

بازار یابی محتوایی و سئو (بخش 1 )

بازار یابی محتوایی و سئو مرکز محتوا چارا

تجربه های من در تولید محتوا

من تجربه های خودمو در مورد تولید محتوا و کسب رتبه های برتر توی یه سری کلمات کلیدی و براتون مینویسم.

جهت دیدن همه بخش ها بازار یابی محتوایی سئو به این لینک برید

بحث تولید محتوا رو داریم، مثالی براتون میزنم که واسه یکی از صفحات خودم بود،

بعضی موقع ها که بیکار میشم کلا تایم آزاد رو میپردازم به سئو نگاه کردم دیدم خب یه صفحه دارم که خیلی صفحه خوبیه

البته حرف یکی دو سال پیش بود بعد دیدم عنوانشم عنوانی که من میخواستم سئو کنم نیست.

همینطوری تستی زدم بازاریابی ایمیلی رو بعد توی ویکیپدیا رفتم دیدم توی صفحه مثلا بازاریابی اینترنتی یه بازریابی ایمیلیه

که محتوا نداره و قرمزه بعد دیدم خب این محتواء خیلی کامله دقیقا معنی بازاریابی ایمیلیه لینکشو دادم اومد صفحه اول حالا الان نمیدونم دیگه هنوز هستش یا نه.

دو روز بعد اومد دیدم اومد بالا و هست هنوز ، خیلی از این کلمه ها رو همینطوری میشه آورد بالا لینک سازی هاتون باید توی خود متن باشه.

خوده متن هم اگر عنوان مطالب خوبی داشته باشه خیلی خوبه ! اتفاقا بحث این مقاله هم در مورد همینه که یه مطلب خوب چقدر میتونه به شما کمک کنه نصف راه و برین فقط با کوچکترین کارهایی که میتونید بکنید.

اهمیت تولید محتوا : بازار یابی محتوایی و سئو

اهمیت تولید محتوا

خب ما باید چی کار کنیم که این اتفاق های خوب برامون بیوفته توی بحث تولید محتوا،

این یعنی اهمیت تولید محتوا و راجب بازاریابی محتوا میخوام صحبت بکنم.

موضوع خیلی مهمیه من نظرم این هست که در مورد این موضوع توی چندتا پست راجبش صحبت بشه

چون میدونم که بدون حتی هیچ گونه لینک بیلدینگی شما میتونید از این موضوع نتیجه بگیرید بحث اهمیت تولید محتوا رو داریم.

ببینید گوگل خیلی سایت های به روز رو دوست داره و خیلی تمایل داره که شما سایتتون اپدیت باشه.

و باز هم همون سوال که اگر شما هم گوگل بودید قطعا همین رو میخواستید که سایتی رو نشون بدید که اپدیته و به روزه بنابراین وبسایت بدون محتوا هیچ معنی ای نداره.

حالا موضوع موضوع ساده ایی هست اما یه مثالی براتون بزنم.

من بررسی کردم دیدم تو یک سال و نیم گذشته مشتریان که میان و کارشون رو شروع میکنن

و نتیجه نمیگیرن چه اتفاقی براشون میفته؟

70 درصد این مشتریا یا شاید نزدیک 80 درصد این مشتریا سایتاشون محتوا نداره.

یعنی محتوا رو نمیزارن مطلب نمیزارن و شروع میکنن به تبلیغات کردن قیمتی که برای طراحی سایتشون میدن بین 10 تا 30 میلیون تومنه

یعنی هزینه ای که میکنن برای طراحی سایتشون ولی نتیجه نمیگیرن

من دونه دونه اینارو برررسی میکنم و موضوع خیلی جالب اینه که اعتقادی به اینکه اصلا محتوا نتیجه میده ندارن.

یعنی میگن که ما سایتمون اومده بالا و محتوام حالا لورم ایپسوم توشه دیگه همونم بر نمیدارن

مثلا یه چیز خاص بنویسن و… لورم ایپسوم از این محتوا اماده هاست که میزنن کپی پیستیا.

اونم ورنمیدارن درستش کنن و میگن که ما نتیجه نگرفتیم !

فروشگاها و مارکت های بزرگ جهان : بازار یابی محتوایی و سئو

مارکت های بزرگ چه استراتژی برای فروش بیشتر داشتن ؟

من خیلی روی تولید محتوا تاکید دارم تمام مارکتینگ سایت های بزرگ و با درآمد بالا از روی تولید محتواست

مثل دیجیکالا که از روزهای اول با ساخت توضیحات خوب برای محصولاتی که داشت تونست انقدر بزرگ بشه،

توی خیلی از سایت های معروف هم هیچ کار دیگه ای نکردن جز تولید محتوا محتوای شما دقیقا میتونه سرنوشت شمارو مشخص کنه

و بحث محتوا پادشاه است رو شنیدید دیگه راجبش خوندید و میدونید.

محتوا همیشه پادشاه هست :بحث محتوای کپی در وب

محتوا پادشاه هست

محتوا پادشاه است صحبتش این هستش که محتوا شما مهمترین عامل توی سایتتونه یعنی سایتی که محتوا نداره عملا وبسایت نیست

و هیچ تاثیری نمیتونه بزاره روی مخاطبش.

من یه نسبت درآوردم خودم همه اینارم تست کردم،

نسبت اهمیت محتوا به موارد دیگه یک صفحه خام کاملا زشت با محتوای عالی رو ما داریم که سئوش خیلی عالیه !

صفحات استاتیک که اصلا داینامیک نیستن اپدیت نمیشن و محتوای خوب دارن هم سئوشونم خیلی عالیه

به صورت پیش فرض وردپرس که خیلی قالب زشت و ساده ایه اگر محتوای خوب بزارید سئوش عالی خواهد بود.

سایت بدون بک لینک من میتونم بهتون نشون بدم ، که محتوای عالی داره و سئوش عالیه

موضوع خیلی جالبیه سایت و قالب و سئوی تکنیکال و بک لینک صد درصد بهتون نشون میدم بدون محتوا که شکست خورده

یعنی اینقدر این موضوع مهمه !

یعنی ما اگر بحث قالب و سئو تکنیکالو بک لینکو رعایت کنیم اما محتوا نداشته باشیم کاملا شکست رو میتونیم تجربه بکنیم.

رتبه در کلمات کلیدی مورد نظر

توی هر کلمه کلیدی بخواید میتونید صفحه اول بشید.

بازار یابی محتوایی و سئو

ببینید کلمه هایی هستن که به نظرمن خیلی با ارزش هستن

مثلا (آموزش وردپرس) قبول دارید سخته دیگه بالا بودن توی این کلمه کلیدی ؟

کلمه کلمه خیلی سختیه و سایتی که حالا روش سئو شده سایت همیار وردپرس هست

و سایت ابزار وردپرس هست که صفحه سایت همیار وردپرس یک صفحه کاملا زشته.

همیار وردپرس تمام جاهاهست دیگه هر جا وردپرس رو میزنید یه رد پایی از همیار وردپرس پیدا میکنید

همیشه اوله دیگه اقای حاجی محمدی رو میشناسید توی وب همه جا خودش میگه من تفریحم سئو کردنه سایتمه. که همون بازار یابی محتوایی و سئو هست

یعنی هر موقع بیکارم تایم آزاد دارم وقتمو میزارم یه کلمه ای رو سئو میکنم میارم بالا

یعنی خودش یک سره داره کار میکنه آمارشو بعدا بگیرید فک میکنم روی 100 – 150 تا کلمه اصلی صفحه اصلیه و صفحه اوله.

کارش فوق العاده قویه، چون تیم تولید محتوا دارن و دارن کار میکنن و محتواشونم زیاده

یعنی وردپرس مقوله ایه که محتوای خیلی زیادی داره.

این متن های سایتشونم حالت بدی داره و کاملا ریسپانسیو نیست

یعنی تو ریسپانسیو صفحاتشون بیشتر دقت کنید میبینید یه بهم ریختگی داره.

یعنی تقریبا هیچکدوم از این اصول رو رعایت نکردن ولی خط اول و دارن و توی Result ها رتبه های فوق العاده بالایی و دارن

اینو میخوام بگم که نه اینکه حالا بگیم این سایت بک لینک نداره قطعا داره

اما صحبت اینه که اونقدری که میخوایید تایم بزارید

وقت رو فقط برای تولید محتوا اختصاص بدید

روی قالبتون برای حالا بحث سئو مثلا شما که حساسیت دارید یکبار بدید یه آدم خوب بزنه سایتتون رو و اجرا کنید.

بازار یابی محتوایی و سئو

یا اونقدری که میخوایید وقت بزارید مثلا میخواستید تم رو عوض کنید

اگر وقت بزارید رو محتوا و اون محتوا رو یه جوری ایجاد کنید که مورد پسند باشه.

این محتوا مورد پسند گوگل هم هست دیگه !

و با محتوا کاری کردید که فرد اینجا avg تایم بالایی داره

یعنی زمان بیشتری میمونه به خاطر ویدئوش که یک ویدئو هم ممکنه داشته باشه خب همین ویدئو حداقل سه دقیقه زمان میبره که دیده بشه

و بعد نکاتی که نوشته که اینا همه لینکه که این یکی از اون مباحثیه که گفتم بهتون که صفحاتی که به اون اصل اون صفحاتی که مد نظر هست

لینک میدن برای گوگل ارجهیت دارن، که اون اصل رو رعایت کردن

و بعد از شما وقتی اطلاعاتتون رو بدین صفحه رو ری لود میکننن که  بانس ریت رو از بین میبره.

یعنی میفهمن که شما کلیک کردین و بهتون یک لینک دانلود میده و همین موضوع باعث شده که این صفحه بالا بمونه و خب قطعا فکر میکنم

اگر از خود اقای حاجی محمدی هم  بپرسید مهمترین کلمه اشه که توش نونسته بالا باشه

و درآمد بسیار خوبی هم دارن آموزش وردپرس

یعنی دیگه کسی که تو آموزش وردپرس صف اوله قطعا درامد بسیار بالایی داره.

تولید محتوا و ضرورت انجام آن

به اندازه کافی توی وب فارسی محتوا وجود داره؟

خبر خوبی که وجود داره اینه که تو زبون فارسی محتوا بسیار کمیاب هست.

و ما روزای طلایی وب و داریم پشت سر میزاریم من پیشنهاد میکنم این روزا رو از دست ندین

و من خودم با یه مقاله ی ساده تقریبا میتونم رو کلمات بیام صفحه اول خیلی راحت میتونیم مثلا یه سایت دیگه رو تست کنیم.

حالا این سوال و از خودمون میپرسیم که یه مقاله خوب باید چه آیتم هایی رو داشته باشته که بتونه خوب باشه؟

میخوایم در مورد اینکه چه آیتم هایی به صورت تکنیکال داشته باشیم

توی بحث لینک سازی داخلی و خارجی صحبت میکنیم

ولی اینکه این مقاله چه آیتم هایی داشته باشه که باعث بشه شما به درآمد برسید

صحبت امروزه ما هست یعنی این مقوله ایه که من راجبش مطالعه زیاد کردم و تونستم ازش نتیجه هم بگیرم

یه مطلب دقیقا باید چ شرایطی داشته باشه

که مخاطب بیاد و اون مطلب رو دوست داشته باشه و بتونه ازش لذت ببره و در نهایت منجر بشه که شما درآمد کسب بکنید.

اگر مقاله خوبی تو یه موضوع خوبی بنویسید

بدون بک لینک میاد تو صفحه اول اگر خواستید یه موضوع و انتخاب میکنیم تست میکنیم

اگر دست به کار نشید این روزها من مطمئن هستم که این قائله رو از دست میدید ما توی وب فارسی خیلی محتوا کم داریم.

این مسئله ایه که ما باهاش روبرو هستیم یعنی اگر تو حوضه ی درستی برین که تو اون حوضه محتوا نیست همین که قالبتون و طراحی می کنید میایید بالا !

محتوای کپی در وب و تاثیرات آن

بحث محتوای کپی در وب

بحث دیگه بحث تیتر محتوا بود، یه مورد بود فقط با کپی محتوا سئو شدیم

من اینو بهتون نشون میدم این ها رو توی پست های بعدی که چیکار کردیم

ولی یه بحث در مورد خبر خوان هاست که اگر دقت کرده باشید

شما هر خبری رو که یک سایت خبرگذاری منتشر میکنه خبرخوان همون رو میخونه یا پایینش یا بالاتر از اون قرار میگیره

و همه ی خبر خوان ها با این که دقیقا دارن کپی میکنن

و خیلی از اون ها فکر کنم شما هم میدونید خوده صفحه رو دارن نشون میدن.

یعنی حتی محتوا رو هم کپی نمیکنن.

اون صفحه رو توی آی فریم باز میکنن اینا توی صفحات اول گوگل هستن.

بازار یابی محتوایی و سئو

و اینا نشون میده که گوگل توی زبان فارسی بسیار ضعیف و تشنه هست هنوز !

و خیلی راحت ما با ایجاد کردن یک محتوای درست توی زبان فارسی میتونیم به درآمد خیلی خوبی برسیم.

اگر کپی کنیم مشکلی پیش نمیاد برامون؟

از یه سایتی یه مطلبی رو کپی کنیم تو سایت خودمون من اتفاقا خودم چندتا تست کردم یعنی این یکی از مهمترین عامل هاییه که گوگل پرایوسی میکنه یک سایت رو.

شما محتوای یک سایت رو به طور کامل کپی کنید توی یک سایت دیگه اگر توی اون حوضه محتوا کم باشه

از اون سایته ام بعضی موقع ها میاد بالاتر.

اگر نباشه ام باز شما توی سئو میشید رقیبشون، یه بنده خدا نشسته 6 ماه 7 ماه عکاسی کرده یه کالای خاص تولید میکنن

میفروشن هر دوشون مثلا برای فروش شوفاژ زحمت کشیدن این نشسته 5 ماه 6 ماه تولید محتوا کرده

و بررسی کرده زحمت کشیده دوستش میاد میره پیش یه شرکت برنامه نویسی میگه اینارو بیارید تو سایت من یه شبه یه سایت میزنه اینارو کپی میکنه

بعد رو همه اون کلمه ها از این اومده بود بالاتر و اومده بود

میگفت این چه قانونه که مثلا شما دارید میگید مثلا کپیه فلانه پس چرا داره این اتفاق میفته.

یکی از خبرگذاری هام بزرگ اونام معضلشون همین بودکه خیلیم معروفو بزرگن و میگفتن ما همیشه 2 هستیم

و نمیتونیم بیاییم بالا مطلبی رو که خودمون میزاریم همیشه 2 میشیم

که این یه مشکل هست و نشون میده که گوگل توی این موضوع هنوز کامل نشده.

تجربه انجام سئو و کار برای شرکت

تجربه کاری در سئو

یکی از همکارام با یک شرکتی کار کرد این شرکت یک فروشگاه بزرگ اینترنتی تو انگلیس داشت

و یه تعاملاتی با گمرک و پست کشور کردن که میتونستن کالا

رو در عرض 3 روز در تهران تحویل بدن و میخواستن محصولاتشون رو به ایرانی ها بفروشن پروژه پروژه ی جالبی بود

و با اینا که صحبت میکردن و حالا این کار داشت انجام میشد

ارزیابی و بررسی

یه دامین  خیلی گرونی خریدن آوردن بالا ، کاری که کردن اومدن گفتن ما این محصولات رو درفروشگاهمون داریم فروشگاهشونم مجنتو بود.

گفتن ما این محصولات رو تو مجنتومون داریم ما با مجنتو میتونیم یدونه نیو سایت بسازیم

با یه زبان دیگه اینارو کلا کپی کنیم تو اون و فقط مثلا اولش یه خرید اضافه کنیم

یا اولش مثلا فقط ی عنوان فارسی اضافه کنیم.

که بعد متوجه شدن داپلیکیت میشه مشکل ایجاد میشه ولی گفتن حالا بیایید تست کنیم روی دامین دیگه تست کردن

نقشه یه سایتو ثبت کردن 5000 محصول رو با یه کلیک فرستادن توی سایت جدید چون مجنتو مالتیسایته دیگه شما میتونید بزنید که مثلا یدونه سایت میخوام

ای پی های UK اومد ماله اون بازشه یدونه سایت میخوام از ایران اومدن اون باز شه همه ی این امکانات رو بهتون میده .

مجنتو فروشگاه سازه، مثل اپن کارت، پرستا شاپ ،یک فروشگاه سازه که دوتا نسخه داره یکی فری هست یکی نسخه پریمیوم داره

که پولیه اینا توی نسخه رایگانش خیلی کار کرده بودن وتجربه ی خیلی جالبی داشتن زدن

توی نیو سایتشون یه سایت اد کردن برای زبان فارسی و ای پی های ایران

و سایت رو آوردن بالا و محتوا رو کپی کردن نقشه ی سایت جدید رو هم ثبت کردن 3 روز بعد توی سایت سفارش ثبت شد !

خیلی حرف هست 12 تا سفارش در هفته اول !

این نمیدونم چقدر برای شما عجیبه ولی برای من همینقدر عجیبه یعنی واقعا همه تعجب کرده

بودن این نشون میده که زبان فارسیه ما خیلی اوضاعش خرابه.

مقاله هایی که کامل نیستن

مقاله هایی ام که وجود داره تو حوضه ی کاریه ما

واقعا ضعیف و ناقصه هر توضیحاتی وجود داره ناقصه هیچکی کامل کار نکرده الان ی سری مطالبی هست به درد نمیخوره

واقع برای همینه یه سایتی مثل متمم اینقدر قوی هست

یعنی سایتی مثل متمم اینقدر بالا قرار میگیره به خاطر اینکه همین اصول رو رعایت کرده.

به نظر من یکی از سایتایی که کاملا دانش بازاریابی محتوا رو داره

یعنی با دانش بازاریابی محتوا داره کار میکنه از نظر سطح دانشی خیلی قویه ولی چیزی

که برای من جالبه وقتی کلا تو سایت ایشون میرم و نگاه میکنم اینه که چقدر بازریابی محتوای وب رو خوب میشناسه.

آفرهای جالب متمم

شما وقتی که برید توی مطلبی که پولیه و نتونید ببینیدش بهتون آفر میده

از همون کتگوری فری میگه میخوای اینو بخونی؟

میگی نه میگه خب اینام هستا اگر پول بدی باز بگی نه میگه اینا فری هاشه برو اینارو بخون.

فقط باید عضو بشی بعد که عوض میشی

بازار یابی محتوایی و سئو

میگه ما شنبه ها ساعت مثلا 10 برات یه ایمیل میفرستیم

که اگر دوست نداشتی میتونی غیر فعالش کنی کاملا سطح سطحه مثلا یک کمپانیه معروف امریکائیه.

یعنی نوع برخوردش با مخاطبش و شما محتوا رو میخونید و لذت میبرید

محتوای خوب نه محتوایی که همینجوری مثلا ترجمه بشه فقط برای اینکه بگیم

ما مقاله گذاشتیم این ایراده شرکت های ایرانیه

که همینطور یه مقاله رو ترجمه میکنن برای اینکه بگن ماهم داریم مقاله میزاریم,ماهم داریم به روز میکنیم دیگه.

یه پروژه ای رو خودشون گذاشتن یه سایتی رو راه انداختن قبل اینکه پولی کنن بعد اومدن گفتن

که هر کس بسته به توانایی که داره پول بده و از مطالب استفاده کنه. بحث توان پرداخت بود توی تراست زون میگفت

مطلب رو بخون اگر اون مطلبی بود که ارزششو داشت

پولشو بده سئو و مارکتینگ دقیقا همین موارد ساده هستن

و باید از خیلی از چیزهای وقت گیر چشم پوشی کرد و به فکر این باشیم به مخاطب ارزشی اضافه کنیم.

تولید محتوا بر اساس استراتژی ( بخش 2 )
, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست