استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چارا برای خلق ارزش و توسعه مهارت های درونی و رشد استعدادها و جایی برای انجام پروژهای برنامه نویسی هست، هدف ما پیاده سازی ایده شما و توسعه مهارت های فردی کاربران برای ارتقا و اجرای هدفمندانه کسب و کارها میباشد بیشتر آموزش های سایت به صورت رایگان در اختیار شما هستند اما برای دسترسی به همه آموزش ها نیازمند تهیه عضویت ویژه سایت ما میباشید.

تولید محتوا بر اساس استراتژی ( بخش 2 )

بزرگترین کانتنت مارکتینگ ها

توی بحث تولید محتوا یه نمونه ی خیلی خیلی بزرگ اسم میبرم سایت IMDB بزرگترین کانتنت مارکتینگ دنیاست وبسایت آمازون برای اینکه بتونه فیلم های خودش رو بفروشه سایت IMDB رو راه اندازی کرده و به فیلم ها Rate میده و بالا پایینشون میکنه این سایت کاملا مافیایی هست.و بر اساس نظرات خودشون داره پیش میره.تمام لینک های سایت  IMDB به آمازون لینک هایی هستن که مشخص میکنن که چه تعداد سفارش دارند میگیرن و تقریبا میتونم بگم اندازه خوده آمازون بازدید داره یعنی شما زمانی که میخوایید برید تو یه فیلمی بهش Rate بدین همیشه لینک های خرید آمازون رو مبینید و به نظرم بزرگترین کانتنت مارکتینگ دنیا حساب میشه.

اهمیت وجود محتوا و بلاگ در سایت فروشگاهی

سایت دیجیکالا که بخش مگش و بخش دیجیکالا TV رو همیشه صحبتش هست .جالبه که خیلی ها میخواستن سایت مشابه دیجی کالا بزنن و وقتی میومدن میگفتن سفارش میدادن و توضیح میدادن دقیقا جمله هاشون این بود که ما سایت شبیه دیجیکالا میخواییم فقط لطفا اون قسمت مگ و TV نزنید. یعنی دقیقا صحبت همین بود که ما اون دو قسمت رو نمیخواییم. اون قسمت که کالا میاد رو بزنید، چون مردم بیکارن دیگه فقط میخوان بیان خرید کنن یعنی هیچ کار دیگه ای ندارن عملا دیدشون این بود! که من همیشه میگفتم اتفاقا شما اونو بزنید و در کنارش شاپ بزنید.

رابطه غیر مستقیم محتوا و سئو

ابزارهای آنلاین سئو رو من هر کدومو تا الان پیدا کردم از رو مقاله هاشون پیدا کردم یعنی همیشه داشتم یک مطلبی میخوندم یا مثلا برام سوال بوده،مثلا چه روش های برای بهبود سئو وجود داره؟سرچ میکردم میرفتم میدیدم که مثلا یک سایتی هست.مقاله داشتن ۳۰۱ چطوری بسازم؟ یکی از کسایی که خیلی خوب داره تبلیغات میکنه سایت Anetwork هست من دنبال میکنم وبلاگشون محتوای جالبی در مورد بازرایابی اینترنتی مینویسه حداقل چیزیه که میخونی یه چیزی بهت اضافه میشه و در نهایت سایت چارا هم همین برنامه رو داره پیاده میکنه توی خودش ما از روز اول با همین برنامه و استراتژی رفتیم جلو و الان حدود 9 هزار یوزر ثبت نام کرده در سایت داریم که توی وبسایت ما هستن،همشون سایت ما رو اول از طریق گوگل پیدا کردن توی نتایج جستجو ،بعدمیگن محصول خریدیم و بعد سفارش طراحی اپ ها مون و سایتمون رو دادیم به شما این معنای واقعی تولید محتوای هدفمند و بازاریابی محتوا هست.

که شما باید اینو توی وبسایتتون اعمال کنید ارتباط بازاریابی محتوا با سئو اینه که ،محتوای غنی و هدفمند همیشه توی گوگل بالاتره اصلا نیازی نیستش اصول سئو رو رعایت کرده باشید من بهتون محتوایی رو نشون میدم که اصول سئو رو رعایت نکرده ولی فقط به خاطر اینکه هدفمند بوده ،صفحه اول و بالا هست.

کلماتی که روی اونها سئو انجام شده

سایتی هست که کاملا زشته و بی ربطه و هیچ کدوم از اصوا سئو توش نیست اماهر چی راجب چمن مصنوعی سوال دارین، همش توش هست.حالا از نمونه هاش گرفته تا شرایطی که فکر میکنید هست. برخلاف تصوری که میشه از این سایت داشت ! بله درآمد این شرکت خیلی بالاست.درآمد این شرکت درآمد خیلی خوبیه کلمه کلمه ی سختیه اینطوری بگم بهتون که اصلا مشکل هزینه کردن برای سایت جدید کمپانیشون ندارن یعنی اینقدر از این موضوع پر شدن از این کلمه ها خیلی میاد مثلا کلمه ای رو بتون،معرفی میکنم که خیلی خیلی سخته سه تا سایت داره روش سئو میشه ماله یک شرکته،ماهی ده میلیون سئو کاراشو رو شارژ میکنه که این سه تا سایت پایین نیاد من هنوز برام سواله که این چجوریه؟یکی از سئو کاراش از دوستامه.برام واقعا سواله که مگه کسی به صورت آنلاین بتون و سیمان میخره؟

ولی صفحه اول رو گرفته ! یکی دو سالم هست پیگیره که این موضوع اتفاق بیفته آخه سایت به اسم سه تا شرکت مختلفم هست شما زنگ میزنید آخرش سفارشه ثبت میشه !یک کلمه ی سخت دیگه (ثبت شرکته) کلمه ی بسیار سختیه درآمد خیلی خوبی داره و این کلمات درسته در ظاهر خیلی ساده به نظر میرسن ولی بیزینس هایی هستن که به راحتی سی ملیون-پنجاه ملیون سود میرسونن ! اینا به شماها خیلی دید میده که میگید مثلا چطور وارد بشم تو این حوضه،ببینید مثلا چیزی نیس که خیلی خاص باشه ولی خب چون سئو شده اومده بالا فیدبک گرفته و نتیجه خیلی خوب بوده..

بحث popularity و محبوبیت

به میزان خیلی بالایی بحث پاپیولاریتی تاثیر گذار هست سایت هایی که محبوبیت بیشتری دارن شهرت بیشتری هم دارن، شهرت رو میشه مصنوعی ایجاد کرد بعدا راجش مقاله میزارم و صحبت میکنم دربارش که چطور شما سایتتون رو طوری معرفی کنید توی وب، که فکر کنند مشهورید. چیزایی که تست کردم حالا یک مثال میخوایید براتون بزنم بدونید محتوا به این شکل چجوریه؟شما اگر توی فوروم تاپیک باز کنید،به عنوان محبوب نمیشناسنتون ولی اگر به یه تاپیک ریپلای کنید،پاپیولاریتون بیشتر میشه.یعنی اصلا یه مطلب و بحث سئو اینه، چیزایی که تست کردم و جواب داده توی انجمن ها اگر تاپیک باز کنید،تاپیک ایجاد بکنید ،توی پاپیولاریتون و توی محبوبیتتون توی وب تاثیر آنچنانی ای نداره اما اگر برید به یک تاپیک جواب بدید،و تو جوابه لینک شما باشه تاثیر داره.

توی جواب یعنی توی سایت های پرسش و پاسخ هم همینطوره اگر توی سوال لینکی باشه،هیچ مفهومی برای گوگل نداره ولی اگر توی جواب باشه کاملا روی پاپیولاریتیتون تاثیر میزاره و همه رو هم میفهمه گوگل اینا موارد ایجاد مصنوعی اون محبوبیت هست.که خیلی خیلی نامحسوس باید کم کم توی بازه های زمانی طولانی ایجاد بشه،ولی الان اون لینک بیلدینگ عظیمی که روی خیلی از سایت ها شده، کار سئوش انجام شده و موفق نبوده،ولی این طرف من مثلا خودم نشستم با یکی از بچه ها رو سایت مد نظرم کم کم کار کردم البته یک بحثم اون بحث سایت های مرجع هست مطلبی رو تولید کنید که احساس میکنید این سایت رو مرجع نشون میده.

در این صورت به کل دیدگاه گوگل رو نسبت به خودتون میتونید عوض کنید. یعنی بعد از رعایت این مورد همه چیز تغییر میکنه. توی این موضوع هایی کار کنید که هیچ رفرنسی براش وجود نداره خیلی استقبال میشه ! فکر میکنم شما اگر پاپیولاریتی رو ببرید بالا نگرش گوگل بهتون به طور کامل عوض میشه یک شرکتی میاد زحمت میکشه پانصدتا مطلب تولید میکنه، و یه نفر دیگه کپی میکنه این طرف و تو سئو هم بهتر میشه.این نشون دهنده ی ضعف محتوای فارسی هست اما همین یک فرصته خیلی خوبه که اگر ما بتونیم اینطوری محتوا تولید بکنیم و اینقدر پایدار بمونیم و بتونیم اون ارتباطه رو با گوگل حفظ کنیم ،خیلی خوب نتیجه میگیریم.

رابطه سئو و بازاریابی محتوا

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو اینه که ،محتوای غنی و هدفمند همیشه بالاتره،محتوای واقعی پاسخ نیاز مردم رو میده،و اینو بدونید که ورود یک فرد به سایت شما ابتدای داستان هست . یعنی شما قرار نیست یک فردی رو بیارید توی سایت و همه چی تموم شه .توی بحث سئو ما کاری که میکنیم اینه که این فردی که اومده باید به درآمد برسه.

یعنی صحبت ما صحبت اینه که ما بتونیم از این فرد درآمد کسب کنیم نه اینکه فقط نگهش داریم. یک درخواستی بده،یک کاری برای ما بکنه.که این بر میگرده به اون بحث صفحات فرود و برمیگرده به بحث بازاریابی محتوا که شما با چه استراتژای محتواتون رو نوشتید؟ آیا محتوای شما برای خدماتتون نیاز ایجاد میکنه یا نه؟اگر این نیاز را ایجاد نکنه ،عملا تمام هزینه ای که برای سئوتون کردید رو باید دور بریزید.شما فقط بازدید کننده دارید.هیچ چیز دیگه ای ندارید.یک گروهی هستن ،اینا هزاران محصول وارد کردن توی سایتشون ،نزدیک به هفتصد میلیون تومن هزینه کردن برای وبسایتشون،روزانه ده-یازده هزارتا بازدید یونیک دارن خب حرفمون کلا اینه محتوای شما نتیجه نهایی رو مشخص میکنه.

اگر محتواتون بازاریابی نکنه،قطعا سئو مفهومی نداره. کاری که من خودم میکنم همیشه برای تولید محتوا ؛همین پنج تا کاره.یعنی اول مینویسم دقیقا هدفم چیه؟همیشه ام روی کاغذ مینویسم که میخوام محتوا تولید کنم برای چی میخوام این کار رو بکنم؟و هدفم کلا از راه اندازی این سایت رو مشخص میکنم. بعد فکر میکنم مخاطبم کیه؟و چطوری دوست دارم من رو پیدا کنه رو مشخص میکنم و وقتی پیدا شدم دوستدارم چطوری دیده بشم رو مشخص میکنم. این دقیقا چیزیه که من واسه خودم همیشه یاد داشت میکنم و طبق همینم مطلبام رو تولید میکنم و توی سایت میزارم.

اهمیت صفحه اصلی و تولید محتوا

اما یه سری ترفندهاهم هست که حالا جلوتر بهتون توضیح میدم.بحث تولید محتوا فقط یه طوری نباشه که فقط مقاله بنویسید . تولید محتوای صفحه ی اصلی مهمترین محتواییه که باید ایجاد بکنید .برای صفحه اصلیتون وقت بگذارید و حتما صفحه ی اصلیتون رو جدی بگیرید. حتما جدی بگیرید! بسیار مهمه! صفحه ی اصلی شما دقیقا هویتتون هست و اونجوری که نشون داده میشه اونجا اون چیزی هستش که گوگل داره فکر میکنه این براتون مهمه.بنابراین خیلی بهش اهمیت بدید. صفحات داخلی سایتتون رو هم هدفمند بسازید. یعنی وقتی میخوایید صفحه ای رو ایجاد بکنید واسش یه برنامه ای داشته باشید، اینطوری نباشه که فقط یه صفحه ای رو بزنید.

برای تک تک صفحاتتون وقت بزارید. اگر صفحه مختص خودتونه،همون چیزایی که میخوایید رو بنویسید و همونطوری که دوست دارید ایجادش بکنید، اگر مثلا میخوایید یه صفحه ای درست بکنید برای سوالات متداولتون،همه متاسفانه این سوالات رو کپی پیست میکنن از جاهای دیگه،و همین موضوع بهتون لطمه میزنه ، ما سر همین سوالات متداولمون که من دو روز کامل وقت گذاشتم همه رو خودم نوشتم،هر محتوایی که بتونید ایجاد کنید که از روتون کپی کنن،خیلی خوبه .

درسته حالا توی فارسی ضعف داریم ولی به نظر من هنوزم این موضوع میتونه تاثیر گذار باشه.حتی مثلا برای صفحه ی تماس باماتون،تو هر صفحه ای که میخوایید کار بکنید ،حتما در نظر بگیرید اگه میخوایید چه چیزاهایی رو قرار بدید. همینطوری فقط یک صفحه رو ایجاد نکنید . واسش پلن داشته باشید و با برنامه اگر انجامش بدید قطعا نتیجه میگیرید.

صفحات محصولات شما به شدت مهم هستن

یکی از مهم ترین صفحاتی که توی وبسایت ها بحث میشه صفحات محصول هست. صفحات محصولتون رو با جدیت کامل و با زمان کامل براش وقت بگذارید و اون رو ایجادش بکنید. وقتی یک صفحه اونقدر کامله؛ قطعا گوگل برای شما ارزش قائل میشه و این ارزش همون بازاریابی محتواتونه. حتی این صفحه ام از بازاریابی محتوا پیروی کرده. برای اینکه شما یه ایونتی رو بخوایید برگزار بکنید تو بازاریابی محتوا، دقیقا مثالش اینطوریه ،یکی از دوستای شما میخواد ازدواج کنه همه فرندارو دعوت کرده جز شما و شما حاضرید هر کاری بکنید که توی اون مهمونی حضور داشته باشید. حالا همین رو به صورت مصنوعی شما میتونید برای هر ایونتی ایجاد کنید .یعنی هر رویدادی رو که میخوایید ایجاد بکنید،طوری راجب اون رویداد صحبت بکنید، همه راجب اون عروسه صحبت میکنن،چی بپوشیم؟کی بریم؟بعدش چیکار کنیم؟فلانی میاد،فلانی نمیاد. این صحبت هارو شما میتونید کاملا به صورت مصنوعی و هوشمندانه ایجادش بکنید.

توی حوضه ی یوزر های خودتون ایجادش بکنید . که این یه مدله بازاریابی محتواییه که میاد یه ساختاری رو ایجاد میکنه که افراد فکر میکنن اگر نرن توی اون دوره ی چیزی رو از دست دادن و از اون دوره وا موندن و نتونستن اون موقعیت خوب رو حفظ کنن و دیگه ام تکرار نخواهد شد. کارایی که باید براش بکنید اینه که،یه عکس من گرفتم گذاشتمش تو اینستاگرام که ما فردا ساعت ۴ منتظرتون هستیم.همه ی این کارا تماس داره بعدش. یعنی طرف تا اون لحظه حتی رجیستر نکرده، و بعد تو اون لحظه آخر مثلا میبینه کلاس هست همه دارن میرن ، همه دارن حضور پیدا میکنن. ترقیب میشه به این که توی اون دوره شرکت بکنه. این یه بحثشه. قرار دادن تیکه هایی از اون ایونت یه بحثشه. و کاری بکنید که مردم راجب اون ایونت توی قسمت نظرات صحبت بکنن .

یعنی یه سری از قسمت ها رو مبهم بزارید.من توی همه ی محصولاتی که قراره باز بشه همیشه اطلاعات ناقص میزارم تو صفحه محصول که سوال کنن. یعنی این کار کاملا عمدیه.یه سری چیزارو نمینویسم، سوال میکنن که کجا برگزار میشه؟ساعت چنده؟چجوری میتونیم پرداخت کنیم؟ اینا انگار که اون صحبته هست. و همه هی میان میخونن و میبینن هی کامنته شلوغه،اینور اونور همه جا این صحبته، و این متود مهمانی دعوت نشده است. تو کمپین های پریلانچتون یعنی کمپین هایی که برای محصولاتی که قراره لانچ بشه در آینده خیلی خوب میتونید ازش استفاده بکنید. پس صفحاتتون رو هدفمند کنید.

ایجاد وبلاگ در سایت

قطعا ساییتون باید وبلاگ داشته باشه،وبسایتی که وبلاگ نداره به نظر من هیچ نتیجه ی مثبتی نمیتونه بگیره و قطعا توی کانتنت مارکتینگ ضعیف خواهد بود. تا میتونید هم برای تولید محتوا حوصله به خرج بدید چون کاری مهمتر از تولید محتوا ندارید. عملا مدیر یک وبسایت کاری به غیر از تولید یک محتوا نداره. اینو بازهم بهش تاکید میکنم . آدرس ساییتون اسلش بلاگ رو راه اندازی میکنید و محتواتون رو توی وبلاگتون میزارید.داخل سایتتون شما اصلا قرار نیست چیزی بزارید.سایتتون فقط داره خدماتتون رو معرفی میکنه. یک استراتژی که میتونه همیشه خوب برای شما کاربر جذب کنه همین استراتژی وبلاگ و ایجاد منظم محتوا هست.

بازار یابی محتوایی و سئو (بخش 1 )
تحلیل و تاثیر محتوا بر روی سئو
, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست