استفاده از این محتوا رایگان میباشد

چارا برای خلق ارزش و توسعه مهارت های درونی و رشد استعدادها و جایی برای انجام پروژهای برنامه نویسی هست، هدف ما پیاده سازی ایده شما و توسعه مهارت های فردی کاربران برای ارتقا و اجرای هدفمندانه کسب و کارها میباشد بیشتر آموزش های سایت به صورت رایگان در اختیار شما هستند اما برای دسترسی به همه آموزش ها نیازمند تهیه عضویت ویژه سایت ما میباشید.

چه طوری ایده هامون روموفق کنیم ؟

موفقیت در ایده ها


موفقیت در ایده ها

سلام امیدوارم حالتون خوب خوب باشه.


چون میخوام در مورد یه چیز خیلی مهم باهاتون صحبت کنم.و متداولترین و بزرگترین اشتباهی که عموم افراد روی انتخاب ایده میکنن. ! یه چیزی درباره ایده بگم.

ایده اگه ما بگیم مسیر موفقیت یه استارت آپ از ۱ تا ۱۰۰ هست.

ایده فقط ۱ در صد هست و تو اگه کل زندگیت و ماه ها رو داری میزاری که ایدت و پیدا کنی بهت اطمینان میدم ۹۹ تا مرحله سخت جلوته. !

و اینکه هر کسی میگه که کار آفرینی وایجاد یه اپلیکیشن موفق سادست شک نکن که داره بهت چرت میگه.


دو تا نشونه دارن این افراد 


خودشون هیچ فعالیتی و تا حالا انجام ندادن. یا صرفا فقط دارن تئوری میدن یعنی هیچ کاری جز ایده پردازی و وقت تلف کردن ندارن.

و دومین چیزش اینه که میگن ( سادست )

خوب ببنید آدم اگه یکم مغز داشته باشه فکر کنه میبینه که الان اگه اینطوری بود همه موفق بودن.

کار آفرین شدن سادست. شما اگه از همین امروز بخوای یه اپ بزنی و استارت یه فعالیتی برنی بسیار راحت میتونی این کار و بکنی.

اما اگه توی اون فعالیت بخوای موفق بشی قطعا سخت هست. !


و کلا خواستم بگم بیس این که همه اینا آسون هستن رو از ذهنت بیرون کن.

و عموما در باره اینکه کسی بهت بگه آسونه تو میتونی یک شبه پولدار بشی یه ایده ای پیدا کنی که مولتی ملیاردر بشی آخرش.

میخواستم اینو بگم ایده یک در صد از مسیر هست. و ۹۹ تا پله دیگه تو توی ادامه راه داری.

که اونا بسیار سخت تر از این هستن. ولی این قسمت و حل کنیم چون من احساس میکنم تا این ایده برای عموم مردم حل نشه تو همین پله ۱ گیر کردن.

یکی اینه که سعی نکنی ایده هایی داشته باشی که خودت توش بی تاثیر هستی.

عموم افراد میرن سراغ این ایده ها. طرف مثلا میخواد یه اپی راه بندازه که همه مردم بیان توش.

یه سری کارها رو انجام بدن برن و این این وسط در واقع یه سودی به دست بیاره.

در واقع اگه تو بخوای هیچ تلاشی نکنی مجبوری از پولت استفاده کنی.

و این پول برای تبلیغات کارت میره برای این که بتونی دیگران و آگاه کنی پولت و باید خرج کنی. !

چون تو یه اپ و یه برنامه ای ساختی که حالا مردم باید اونو بشناسن و متوجه بشن.

امروز انقدر سرعت شکل گیری این برنامه ها زیاده امکان دیده شدنت صفر درصد هست.

تازه تو بهترین حالت که بهترین اپ رو هم ساخته باشی تو این زمینه.


سیستم پرداختی 

و نکته بعد در زمینه اپ ها توی ایران که عموم برنامه نویسا و مردم ازش آگاهی ندارن.

و یه سری به اشتباه میگن. اپ ها خیلی خوبن و بیزنست و باید ببری سمت اپ. و مردم بیان بابتش پول بدن. ! 

یه داستانی که این افراد ازش خبر ندارن و صرفا کپی برداری کورکورانه هست.

اینه که توی خارج از کشور ما چیزی داریم به اسم credit card من اگه تو یه اپ عضو بشم.

و آخر ماه نرم آنسابسکرایو کنم و یا عضویتم و لغو کنم اتوماتیک بانک از حساب اون شخص پول برمیداره و به حساب دارنده اون اپ واریز میکنه.

ولی ما توی ایران سیستم Debit card  داریم.

یا کارت بدهی یعنی هر بار کاربرت باید بیاد شارژ کنه و این فرایند خرید برای مردم لذت بخش نیست.

و اینکه مردم توی ماه اول نتیجه نمیگیرن.مثلا اگه یه اپ آموزش زبان راه انداری کنید امکان نداره مردم تو ماه اول زبان و یاد بگیرن.

پس ماه بعد اکانتشون و شارژ نمیکنن و همین میشه که تو توی بیزینست شکست میخوری.!

موضوعی که وجود داره اینکه مثلا یکی از دوستام بود میخواست یه اپی درست کنه و میخواست مشکل همه مردم و حل کنه.

به واسطه این ایدش این بود که کسایی که توی خونه چیز تولید میکنن بیان توی این اپ بزارن و بفروشن.

اولا اگه یه نگاهی به این ایده بندازیم. میبینیم که این ایده داره از ترکیبی از یه سایت مثل فیس بوک و یه فروشگاه مثل Ebay و یا دیجیکالا مثلا استفاده میکنه.

میخواد یه شبکه سازی بکنه. ومردم اپ رو نصب کنن اصولا این نوع برند ها نیاز به تبلیغات خیلی زیاد دارن و اگر ایدت اینه دو حالت داره.

یعنی اینکه تو بودجه تبلیغاتی زیادی داری. و میخوای اینو امتحان کنی و سعی و خطا روی ۱۰۰ ملیون برات چیزی نیست.

اوکی انجامش بده حتما.

ولی اگه بخوای اپ و کسب و کار اولت و راه اندازی کنی حماقت هست که چنین کاری کنی. !

خوب نه اون پوله روداری برا اون کار و نه اون ریسک پذیریه تو اون Level  مثلا ۱۰۰ ملیون هست.

و احتمال موفقیتشم ۵۰ ۵۰ هست و قطعا تک نفره هم نمیتونی بری جلو.

تو تیم هایی میخوای که آنالیز کنن. کپی رایتر ها رو میخوای تولید محتواهای فوقالعاده میخوای.

و خیلی سخت تیم میخوای واسه این کار ویدیو گرافرا رو میخوای و صدا پردازها و …

چیزی که وجود داره اینه که ایدت رو طوری انتخاب کن که برا یه قشر مشخصی یه مشکل مشخص رو حل کنی.

مشکل حل کردن بیکاری مردم قشر مشخص نیست ۸۰ ملیون جمعیت هست.

میدونی این همچین مشخص نیست ولی تو به طور مثال با یه اپلیکیشن مشکل آرایشگرا رو حل کن.

اینا تخصص دارن حالا نمیتونن مشتری بگیرن. یه سری هاشون خوبن یه سری هاشون نیستن.

و تو هر حوزه ای هم همیشه همینطوره یه سری خوب داره مابقی ضعیف.

و این ضعیف ها میخوان برسن به متوسط ها و خوب ها حالا باید مشکل مشتری اینها رو حل کنی. 

میبینیم که ما هرچقدر به سمت ایده های درستی میریم یه چیزی رومتوجه میشیم.

( از اون کسی که یه اقیانوس اطلاعات داره به عمق یه ثانت تبدیل میشیم به کسی که یک متر اطلاعات داره به عمق مثلا ۱۰۰ کیلومتر ) خوب تو باید این باشی.

باید عمیق باشی ما عادت داریم تو همه چیز سرک میکشیم اما هیچ اطلاعات عمیقی ازش نداریم.

میخوای از این موضوع مطمئن بشی برو مثلا به همون سالن زیبایی یکیشون خوبه بعد ۹۹ تا دیگه ضعیف هستن.

بعد یه سری دیگشون خیلی بد هستن تو عکاس همینه تو رشته های نقاشی هر جا و هر کجا همینطوره.

مردم یه چیزی و شروع میکنن و توی اون زمینه تخصص پیدا نمیکنن. !

اصلا بیزینس اینه تو باید توی یه زمینه ای تخصص پیدا کنی.

عمیق شی تا بتونی بیشترین مشتری رو توی اون حوزه بگیری. و اینه و تو توی هر بیزینسی که داری شکل میدی باید بر این اساس باشه.

باید تصمیم بگیری که خیلی خب من اون بازار و انتخاب میکنم.

میخوام مشکل کیا روحل کنم ؟ چه طوری میخوام حل کنم. ؟

و حالا چقدر نیاز دارم در مورد اون اطلاعات پیدا کنم هر چقدر که احساس کردید ضربدر ۱۰ کن و برو پایین تر.

تا اونجاییکه میتونه هر چی کتابه هر چی دوره هست تو اون زمینه بخر و بخون.

امکان نداره تو با اطلاعات کنونی که داری برای عموم میگم.

حالا بعضی ها خیلی عمیق تو یه حوزه وارد شدن کاری به اونا نداریم.

اما عموما ۹۹ درصد امکان نداره که تو الان بخوای تو حوزه ای وارد بشی که اطلاعاتت عمیق عمیق باشه.

عمق به واسطه تجربه توی یه بزینس ایجاد میشه.

و اگر تو اون بیزینست و شروع نکردی من بهت قول میدم تمام اون چیزی که تو تصور کردی شاید ۵ درصد ماجرا باشه.

و تو ۹۵ در صد وهنوز اطلاع نداری و اینو تو واقعیت داستان میبینی.

اگر آدم تنبلی هستی امکان نداره موفق بشی.

اگه دنبال این هستی که سریع نتیجه بگیری و پول دار شی بازم امکان نداره.

مگه اینکه قمار باز باشی. برو پوکربازی کن اگه خیلی حرفه ای هستی.

دو روز بازی میکنی با میبری یا میبازی ولی این برد و باخت توش اتفاق میوفته.

بیزینس هم همینطوره یه روز مشکلا رو حل میکنی میبری یکم میری جلوتر یه باخت نصیبت میشه.

و اگر توی رسانه خودمون هم نگاه کنی قمار بازی اومده رو وحتی حمایت هم میشه.

حالا چرا این کار و میکنن من کاری بهشون ندارم تو این فاز هم نیستم که به کسی گیر بدم ولی میدونی زندگی مردم سخت شده.

عموم مردم کارمند بودن به این قشر هم سریع فشار میاد.

 خوب میبینید اونایی که میریزن بیرون ناراحت هستن و عصبی چون کارمند بوده خوب بنده خدا به کارمندا هم نمیدن دیگه. !

تو هم اگه تو فکرت هست کارمند بمونی یه روز از این اتفاقا میوفته.

از این بحران جون سالم به در ببری تو بحران بعدی گیر میوفتی بعدیش نه بعدیش گیر میوفتی و واقعیت داستان اینه.

وحالا به خاطر این هست که اینا تو خطر قرار میگیرن و میخوان سریع پولدار بشن.

میرن سراغ پیش بینی های فوتبال ومیبینید تو کل اینستا پر شده از تبلیغ سایتایی که پیش بینی فوتبال میکنن.

فالگیرا بخت باز کن ها بخت باز کن های مالی این خیلی جدید وخنده داره.

فقط هم توی ایران هست و یا از این جور بیزینس هایی که پایه و اساس ندارن و یا قانون های جذب خیلی زیاد میشه.

من پیشنهادم اینه که خودت و نگه ندار برا ایده که انجامش بدم یا خوبه یا بده چهارتا ایده داری مثلا همزمان با هم انجامشون بده.

برو جلوتر ببین چهار ماه بعد کدومش رشد کرد. کدومش موندن اونایی که موندن همون جا بخوابون.

هر چقدر هزینه کردی وهر چقدر تولید محتوا کردی مهم نیست.

و اون ایده ای که قوی شده رو ببر بالا و این تنها راهی هست که وجود داره.

و هیچ میانبری این وسط وجود نداره برا کارتون. دیر یا زود باید سختی های ایدت رو بچشی اگه اون طعم شیرین آخرشو میخوای. !

 

وچیز دیگه ای که خیلی مهمه بیزینست و برای خرید ماشین اجرا نکن.

برا خرید خونه اجرا نکن اینا هدف نیستن هدف کمک کردن به مردم هست. اگه اونا هدفت باشه عموما بیزینست میره سمت کلاه برداری. !


مثال بارزشو بخوام بگم خدمتتون دو سه روز پیش یه بنده خدا ازم درخواست ساخت به اپ که حالا محوریت کلاه برداری داشته.

اما اون شخص با دیدن اینکه پای ایرانسل در اپ هست فکر میکرد پس کلاه برداری نیست.

ومیتونه به من درآمد زیاد برسونه قافل از اینکه خود ایرانسل کلاه بردار حرفه ای هست دقیقا این افکار یه شبه پولدار شدن هست.

از هر راهی که حالا اینم داستان طولانی داره که از حوصله ما خارج هست بگذریم.


داستان اصلی این هست 

شما باید لذت ببرید از کاری که دارید هر روز انجام میدید.

اگر لذت نبری و فقط هدفت این باشه که فلان چیزو بخری چون هر روزی که به اون نرسی افسرده ای حالت بده. و حالا نگاه کن با اون حال بد داری ایدت و گسترش میدی.

امکان نداره این اتفاق بیوفته. !

ایده رو به این چشم نگاه کن که از انجام اون داری لذت میبری. ! 

و این طور میتونی اطمینان داشته باشی که موفق میشی. هدفت پول نباشه هدفت لذت بردن از اون بیزینس باشه.

چون این طوری پول زیاد هم باهاش میاد ولی اگه هدفت پول باشه نمیاد.

و  چون لذت نمیبری هر روزت عذاب آوره و هر روز از خودت نا امید میشی.

چون ایده حتما باید طی یه زمان مشخص به نتیجه برسه فکر کن مثلا تو یه سال تو یه سال فقط داری عذاب میکشی.

و میدونی که نمیتونی دوام بیاری تو این حالت. ! زیاد مرسی که تا آخر مطالبم رو خوندید اگه براتون مفید بود حتما نظر ارزشمندتون و ثبت کنید در این باره.

زندگیتون پر از ایده های پولساز .

کانال تلگرامی

چطور اپلیکیشن های فراموش نشدنی بسازیم؟
چه طور تو یه حوزه شلوغ موفق عمل کنیم
, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست