پرش به محتوا

چه طور در 2 ماه یک محصول ساختم که فروش کرد از ایده تا کسب درآمد

    زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه


    چه طور در 2 ماه یک محصول ساختم، ایده‌ ام از طرح اولیه به خرید مشتریا تغییر شکل داد. توی این پست می‌خوام بگم چطور این کارو کردم. داستان از وقتی شروع شد که هیجان هوش مصنوعی منو گرفت و دلم خواست با همون هیجان یه پروژه کوچیک بسازم که ربطی هم به هوش مصنوعی نداشت 🙂 ولی میخواستم بیشتر یاد بگیرم.

    مراقب بودم که کار رو کوچیک و مدیریت‌ پذیر نگه دارم چون در حال حاضر روی محتوای سایتم چارا کار می‌کنم، و اکثرا وقت آزادمو صرف کار روی پروژه هام میکنم. خلاصه اینکه واقعاً وقت ندارم !

    چه طور در 2 ماه یک محصول ساختم

    مشکلات کوتاه مدت

    برای مدت کوتاهی متوقف شده بودم و پیشرفتم کم شده بود به دلیل بروزرسانی محصولاتم و قراردادهایی که با کارفرماهام دارم. اما همه این فشارها بهم انگیزه داد بیشتر روی استراتژی هام کار کنم. اون موقع پروژه تبدیل سایت به اپلیکیشن اندروید رو میساختم، که یه نرم افزار برای تبدیل سایت به اپلیکیشن هست خلاصه تو ماه اول اولین فروشمو داشتم ! قیمتش بالا نیست ولی توی ادامه میگم که چرا این نرم افزارم باعث شد من چند تا پروژه خوب از کنارش بگیرم.

    مراحلی که در ادامه توضیح میدم بیشترین نقش رو تو موفقیت این پروژه کوچیکم ایفا کرد.

    مراحل شروع

    • سریع شروع کردم بک اند پروژه رو با php زدم برای استایلینگ از TailwindCSS استفاده کردم. با این ابزارها آشنا بودم که بهم این امکان رو میداد که سریع UI بسازم.سریع سمت بک اند و زدم و نسخه اول اپلیکیشن رو در سه هفته منتشر کردم. و یک هفته بعد، اولین فروشمو داشتم. البته به خاطر یک باگ مجبور به بازپرداخت به مشتری شدم، اما بعد از حل مشکل، مشتریای دیگم خوشحال بودن از خریدشون تو یک ماه، تونستم ایده‌ ام رو اعتبار سنجی کنم که بهم کمک کرد تصمیم بگیرم که آیا باید وقت بیشتری بزارم یا نه و این خیلی برام مهم بود.
    • حیاتیه که یه چیزی بسازی که مردم واقعاً می‌خوان. شخصاً من تمرکزم روی ایجاد یک محصول جذاب از نظر ظاهری با تجربه کاربری عالی. و از لحاظ کاربرد فراگیر باشه البته کیفیت و سرعت معمولاً یک تعادله، پس باید انتخاب کنی که کدوم برات مهم‌ تره. روش من اینه که روی یک قابلیت در هر زمان تمرکز کنم و قبل از رفتن به مرحله بعدی، اونو استثنایی کنم از طریق فید بک هایی که میگیرم.
    چه طور در 2 ماه یک محصول ساختم
    • من محصولمو تو سایتم گذاشتم و شروع کردم براش تولید محتوا کردن اینکه چه قابلیت هایی داره و چه کمکی به کسب و کارها میکنه معمولاً این کار باعث تولید ترافیک اولیه میشد، و لینک محصولم رو توی همه آموزش هاش گذاشتم. یک روز کامل رو صرف این کار میکردم یعنی با دقت محتوا رو میزدم. بعد، بعضی از افراد شروع کردن به گزارش دادن از محصولم و این من و خوشحال میکرد.

    شاید خوشت بیاد: نحوه شروع و دریافت پروژه های فریلنسینگ ✔️

    متمرکز شو

    یه نکته بگم من مدعی نیستم اما اگر یک توسعه‌ دهنده تازه کار هستید، این و بگم که من سال‌ها تجربه دارم. من بیشتر از کد نویسی استفاده می‌کنم یعنی هر چیزی و که میخوام بزنم سریع دست به کد میشم.

    اما این موضوع نباید شما رو از ساختن پروژه خودتون باز نگه داره. اگر تازه وارد این حوزه شدید، پیشنهاد میکنم که با یک پروژه کوچیک شروع کنید و موقه شروع به سفرتون، اهداف واقعی رو تعیین کنید انتظارات غیر واقعی شما رو از پیشرفت در راه حقیقت‌ ها متوقف نکنه. امور بزرگ نیاز به صبر، زمان، و تلاش دارن. پس عجله رو از ذهن خودتون مچاله و توی سطل زباله بندازید.

    وقتی که من شروع کردم خیلی سال پیش، اشتباه میکردم و بی پایان روی پروژه ای کار میکردم که هیچ تراکنشی برام ایجاد نمیکرد، مدل کسب‌ و کار نداشت و برای جذب کاربران استراتژی نداشت. پروژه‌ های بعدی من کم کم بهتر شدن، اما از بیشترشون سود نبردم. اما در حال حاضر راه های زیادی و میشناسم که با اون ها نمیشه نتیجه گرفت و این حاصل سعی و تلاش من هست !

    امیدوارم که داستان کد نویسی چارا وب ویو من برای شما یک ایده و یه Road Map خوب ایجاد کنه. اگر به داستان من علاقه دارید و فکر میکنید که شبیه من هست رفتارتون منو دنبال کنید من توی بلاگ سایتم با مخاطبینم حرف میزنم.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین