پرش به محتوا

چگونه از Google Trends برای بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

چگونه از Google Trends برای بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

اگر شما یک بازاریاب محتوایی هستید که هنوز از Google Trends استفاده نکرده اید این مطلب برای شماست! و به ما اعتماد کنید، بعد از خواندن این مطلب Google Trends برای استراتژی بازاریابی به یکی از ابزارهای مورد علاقه جدید شما تبدیل خواهد شد.

بازاریابی محتوا در ریشه بازاریابی استوار است و شما نمی توانید از آن بگذرید. محتوای شما بعد از محصولات و خدمات شما بیشترین چیزها را در مورد برند شما می گوید. بنابراین، واضح است که باید محتوای خود را عاقلانه برنامه ریزی کنید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم محتوای خود را با یکی از بهترین ابزارهای موجود سازماندهی کنید.

Google Trends چیست؟

Google Trends ابزاری است که بینش هایی را در مورد جستجوها در Google ارائه می دهد. این ابزار اطلاعاتی را در مورد حجم جستجوی کلمات کلیدی با توجه به فراوانی جستجوها و علاقه در طول زمان و بیشتر مکان های جغرافیایی فعال ارائه می دهد. اساساً، این یک راه بی‌ سابقه برای کسب قدرت از طریق بازاریابی محتوا است!

راه هایی برای استفاده از Google Trends برای بازاریابی محتوا

راه هایی برای استفاده از Google Trends برای بازاریابی محتوا
  • بریم سر اصل مطلب در اینجا 12 روش کاربردی برای استفاده از Google Trends برای بازاریابی محتوا آورده شده است:
  1. محتوای تعاملی منحصر به فرد ویروسی ایجاد کنید
    بیشتر موضوعات پرطرفدار همیشه شامل سؤالاتی است. و Google Trends به شما کمک می کند چنین سؤالاتی را کشف کنید. می توانید از این فرصت برای پاسخگویی به آنها با کمی شخصی سازی استفاده کنید و برای مخاطب هدف خود ارزش قائل شوید.
  • اکنون، می‌توانید این سؤالات پرطرفدار را انتخاب کنید و یک پست وبلاگ طولانی برای آنها ایجاد کنید.

شما می توانید محتوای تعاملی جذابی ایجاد کنید تا راه حل هایی در زمان واقعی به مخاطبان خود ارائه دهد. محتوای تعاملی، بر خلاف محتوای سنتی، تعامل دو طرفه بین مخاطب و محتوای شما را ترویج می کند.

اکنون که از گستره وسیع محتوای تعاملی آگاه هستید، می‌توانید از میان انواع محتوا مانند آزمون‌ها، ماشین‌ حساب‌ها، توصیه‌های تجارت الکترونیک و… را انتخاب کنید تا به مشکلات مخاطبان خود بپردازید.

به عنوان مثال، اگر یک پرس و جو در مورد خرید خودرو ترند است، می توانید از این فرصت برای ایجاد یک مسابقه مانند این استفاده کنید.

یا در مورد ماشین حسابی مانند “چقدر با خرید فلان خودرو صرفه جویی می کنید” با استفاده از این ابزارها در عرض چند دقیقه به همه شک و تردیدهای کاربران خود پاسخ خواهید داد و همچنین کسب و کار شما در نگاه کاربر به جایی برای حل سوالات و مشکلات کاربر تبدیل خواهد شد.

ما تعداد زیادی الگوی از پیش ساخته دیگر داریم که می توانید برای بیزنس خود از آنها استفاده کنید.

  • آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید چنین محتوای جذابی ایجاد کنید؟
  1. موضوعات پرطرفدار را پیدا کنید که به شما مربوط است
    هنگامی که محتوا تولید می کنید، باید مطمئن شوید که ارزش افزوده برای مخاطبان شما دارد. با این حال، ارائه محتوای مرتبط و تازه همیشه ممکن است سخت باشد. با Google Trends، می‌توانید ایده‌ های محتوایی را پیدا کنید که پرطرفدار هستند و به مخاطبان شما مرتبط هستند. به سادگی یک موضوع گسترده را در نوار جستجو وارد کنید و لیستی از ایده های محتوای مرتبط با شما نشان داده می شود.

تولید مداوم محتوای موضوعی نه تنها بازدیدکنندگان را برای شما به ارمغان می آورد بلکه به شما کمک می کند تا آنها را حفظ کنید! و Google Trends به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که استراتژی‌های بازاریابی محتوای شما دقیق هستند!

  1. مخزن محتوای خود را تقویت کنید
    از آنجایی که Google Trends نموداری برای عملکرد کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی در طول زمان به شما می دهد، می توانید به راحتی محتوای آینده را برنامه ریزی کنید. صادقانه بگویم، آینده بازاریابی محتوا پیش بینی نوع محتوایی است که کارساز خواهد بود. و Google Trends به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید.

می توانید کلمات کلیدی را که نمودار آنها به سمت بالا حرکت می کند یادداشت کنید و در حول محور آنها محتوا ایجاد کنید. شما حتی می توانید تعدادی از چنین کلمات کلیدی را از قبل نگهداری کنید. اگر یک کلمه کلیدی در حال کاهش است، می توانید منابع محتوای خود را به موضوع دیگری منتقل کنید.

  1. تغییرات در ترافیک سایت خود را بررسی کنید
    ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شاهد تغییر ناگهانی در ترافیک سایت خود باشید اما نتوانید علت را فیلتر کنید. Google Trends به کمک می آید. می‌توانید بررسی کنید که آیا این کاهش برای همه افرادی که موضوع خاصی را هدف قرار می‌دهند قابل اعمال است یا خیر. اگر Google Trends افت کرد، دلیل خود را پیدا کرده اید، یعنی این یک مشکل در کل صنعت است. اگر اینطور نیست، باید وب سایت خود را برای تغییرات تجزیه و تحلیل کنید.
  2. تحقیقات کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید
    ناگفته نماند که یک محتوای خوب تا زمانی که بهینه نشده باشد، فایده ای نخواهد داشت. و برای اطمینان از اینکه محتوای شما واقعاً نتایج مورد نیاز را برای شما به ارمغان می‌آورد، باید قبل از ساخت آن تحقیق مناسبی انجام دهید.

با استفاده از Google Trends می توانید برای کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنید و محتوایی ایجاد کنید که بر روی آنها تمرکز دارد. و وقتی این کار را انجام دادید، ترافیک به دنبال شما خواهد آمد!

  1. برندسازی خود را اصلاح کنید
    شما می توانید بررسی کنید که برند شما چگونه به نظر می رسد. اگر تازه شروع کرده اید، از هم اکنون نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید. اما، اگر فکر می‌کنید در حال رشد هستید، می‌توانید عملکرد نام تجاری خود را بررسی کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که اگر نام برند شما مطابق با Google Trends خوب عمل نمی کند، می توانید شروع به ایجاد محتوای مارک دار بیشتری کنید. این به شما کمک می کند رتبه بهتری کسب کنید.

  1. روندهای طولانی مدت را مشاهده کنید
    یکی از بهترین چیزهای Google Trends این است که می توانید به گذشته برگردید. می توانید ببینید کدام کلمات کلیدی برای مدت طولانی به طور مداوم عملکرد خوبی داشته اند. استفاده از چنین کلمات کلیدی همیشه ایده خوبی است.

حالا، شاید شما سه سال پیش برای یک کلمه کلیدی پرطرفدار وبلاگی نوشته اید. اما در حال حاضر، این کلمه کلیدی حجم جستجوی کمی دارد. اکنون می توانید به دنبال کلمات کلیدی باشید که ممکن است جایگزین آن شده باشند. و سپس محتوای خود را بر اساس آن تغییر کاربری دهید.

  1. برنامه زمانبندی انتشار
    می‌توانید عملکرد یک کلمه کلیدی را در روزهای مختلف هفته مشاهده کنید. سپس می‌توانید محتوای خود را برای پخش زنده در روزهایی که عملکرد بهتری دارند برنامه‌ ریزی کنید. این باعث افزایش دسترسی شما می شود و تبدیل شما را افزایش میدهد. پیش‌بینی‌های Google Trends بسیار دقیق هستند.
  2. از ویژگی Related Queries استفاده کنید
    استفاده از ویژگی جستجوهای مرتبط در Google Trends برای بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند از رقبای خود پیشی بگیرید. شما می توانید مشاهده کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیز دیگری هستند. همچنین می توانید بررسی کنید که مخاطبان رقبای شما ممکن است به دنبال چه چیزی باشند. به این ترتیب می توانید محتوای خود را بر اساس نیاز مخاطبان تقویت کنید.
  1. هشتگ های رسانه های اجتماعی را پیدا کنید
    شما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی باید «پرطرفدار» باشند و Google Trends بهترین مکان برای اطلاع از این روندها است.
  2. کمپین های تبلیغاتی فصلی ایجاد کنید
    شما می توانید در مورد عملکرد کمپین های مختلف در فصول مختلف تحقیق کنید و سپس کمپین های فصلی ایجاد کنید. آنچه ممکن است در طول فصل تعطیلات کار کند ممکن است در غیر این صورت کار نکند. از Google Trends برای تعیین تقویم محتوای خود برای جشنواره های مختلف استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از Google Trends برای بازاریابی محتوا برای ما و بسیاری دیگر از بازاریابان که نظراتشان را با شما در میان گذاشتیم معامله ای هوشمندانه به نظر می رسد. آیا حاضرید آن را امتحان کنید؟

سوالات متداول

  1. چگونه از Google Trends برای سئو استفاده می کنید؟
    می‌توانید از Google Trends برای جستجوی موضوعات پرطرفدار و ایجاد محتوا در حاشیه های آن موضوعات استفاده کنید، که به نوبه خود باعث افزایش ترافیک و افزایش سئو می‌شود.
  2. چگونه از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید؟
    می توانید به بخش جستجو بروید و بر اساس نیاز خود دسته بندی مناسب را انتخاب کنید. سپس می توانید دوره زمانی را تنظیم کنید و موضوعات پرطرفدار را برای تحقیقات بازاریابی مشاهده کنید.
  3. چگونه از Google Trends برای تجارت الکترونیک استفاده می کنید؟
    استفاده از Google Trends برای بازاریابی تجارت الکترونیک می تواند عالی باشد زیرا می توانید تقاضای مصرف کنندگان را در زمان واقعی مشاهده کنید. می توانید محصولات پرطرفدار را بررسی کنید و سپس آنها را با محتوای عالی به طور موثر بازاریابی کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه خودت رو بنویس !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: