پرش به محتوا

چه طور تو یه حوزه شلوغ موفق عمل کنیم

    حوزه شلوغ موفق

    بیا با واقعیت بریم جلو ! هر کدوم از ما داریم یه کاری میکنیم یکی تولید محتوا میکنه یکی فروش آنلاین داره یکی داره پروژه استارت آپی خودشو پیش میبره و به همین صورت هزاران هزار کار انجام میشه.

    همه کسب و کارها دوست دارن دیده بشن و درآمدشون چندین برابر بشه خود من هم همینطور هستم دلم میخواد علاوه بر کمک به دیگران کاری و که انجام میدم برام سود آور باشه.

    با این اوصاف بهتره که به جای رقابت با کسب و کارهای دیگه کمک کنیم رقیبای ما از اینی که هستن یه سطح قوی تر باشن ! این یه استراتژی همیشه برنده هست چون نا خودآگاه باعث میشه بیشتر کاربر های اون حوزه رو مال خودمون کنیم و درآمد ما هم چندین برابر بشه!

    حالا شما حساب کنید به ۵۰۰ تا کسب و کار کمک کردید که حتی ۲ درصد توی کارشون موفق تر شدن اون وقت میبینید که چه موفقیت بزرگی برای شما حاصل میشه.دقیقا مثال قطره قطره جمع گردد هست این مورد ولی با این تفاوت که ما قطر قطره جمع نمیکنیم و یهو به همه کسب و کارها کمک میکنیم و در مدت زمان خیلی کمی دریا میشه.

    اگه افرادی که توی دنیا تو حوزه ما دارن فعالیت میکنن رو هم نادیده بگیریم بازم کسایی توی ایران هستن که رقیب های سر سختی برامون میشن چه توی تولید محتوا چه اپلیکیشن و چه برند سازی و ...

    اما راه چاره ای که چارا میگه چیه؟

    فکر نمیکنم خیلی پیچیده باشه !

    تو باید از رقبا بهتر باشی

    باید اثر گذار باشی ، علم بیشتری نسبت به رقبا و عموم افراد داشته باشی و یه ارزشی به مخاطبینت اضافه کنی.

    متفاوت بودن به حرف نیست

    وقتی به این شکل باشی مخاطبین سریع متوجه میشن و توی بوی خوب کسی رو میدی که میتونه به همه کمک کنه و علمش مثل دریا هست توی اون‌حوزه. همه این ها ساده هستن مگه نه؟ توی عمل به هیچ وجه ساده نیست.

    ارتباط با موضوعات مرتبط استارت آپی

    بزار یه مثال برات بزنم فرض کن یه درخت داری و سال ها برای بزرگ کردن و ثمره دادنش زحمت کشیدی خب حالا این درخت پرتغال هست و طبیعتا ثمره اونم پرتغال هست در صورتی که ممکن هست همین درخت با همین کیفیت توی حیاط خونه بغلیمون هم باشه خب برا اینکه بتونیم ما ثمره کارمون و متفاوت کنیم باید دو تا درخت و با هم پیوند بزنیم.

    مثل پرتغال و لیمو هر دوتاشون شبیه هم هستن

    برای کسب و کار هم همین هست.

    فقط کافیه یه چیز جدید به ذهنت اضافه کنی تا خروجی کار یه چیز متفاوت بشه.

    تو هر کاری که میکنی خیلی چیزا هستن که میتونن با حوزات پیوند بخوره برای بهتر پیدا کردنشون کافیه به کتاب ها و مقالاتی که بیرون از حوزه کاریت هستن مراجعه کنی به همین سادگی ! ما مشکلمون اینه که کتاب نمیخونیم.

    این پیوند موضوعات مرتبط با حوزه کاریت باعث این میشه که متفاوت تر بشی و یک موضوعی که برای همه پیش پا افتاده هست ارزشمند جلوه کنه و تو هم از بقیه رقبا ارزشمند تر میشی.

    فقط لازمه این ارتباط پیدا کنی و توی عمل ازش استفاده کنی!

    برات یه مثال میزنم دولت برای اینکه کمبود بودجه که داره از مردم دریافت کنه اومد و چند سال پیش بنزین و گرون کرد در صورتی که بنزین توی ایران نسبت به منابعی که براش وجود داره باید لیتری ۳۰ الی ۵۰ تک تومن باشه اما دولت با این کار میاد و شن رو به صحرا نشین ها میفروشه و کسری بودجه رو اینجوری جبران‌ میکنه ! و اینجوری میشه که دولت شکست نمیخوره و به کارش ادامه میده و اینجوری فقط و فقط فشارش به مردم وارد میشه که اصلا مهم نیستن مردم از نظر دولت !

    تو هم توی کسب و کارت باید دولت باشی !

    اما با این تفاوت که دیگران برات مهم باشن و به کسی ضرر نرسونی بلکه باید یه چیزی هم به رقبات و مشتریهات اضافه کنی تنها کاری که میکنی این باشه که از چیزهایی که اطرافت هست چیزهای جدید خلق کنی و به دیگران عرضه کنی توی تمام مشاغل به همین صورت هست چه تولید اپلیکیشن چه طراحی سایت چه فروش اینترنتی و ...

    ایده و حوزه شلوغ اشبا نداریم ما !

    واقعیت داستان اینه که ما توی تمام کسب و کار ها و برندها تعداد افراد موفق زیادی نداریم کافیه تو بخوای که توی سطح نفرات برتر اون حوزه فعالیت کنی اون وقت میبینی که میشه دست روی هر ایده ای که میخوای میتونی بزنی و موفق هم بشی

    پس جایی که فکر میکنی شلوغ هست صرفا برای کسانی هست که میخوان تو سطح متوسط باقی بمونن ! نه تویی که میخوای درجه ۱ باشی !

    موضوعات کوچیک و عمیقا بررسی کن

    همیشه وقتی تصمیم گرفتی یه کاری و انجام بدی کافیه اون‌ رو به چند قسمت تقسیم کنی بعد تا جایی که امکانش هست تفکیک کنی.

    و بعد اون‌ رو به صورت عمیق و با دقت بالا بررسی کنی.

    علم و تجربه ات رو به اشتراک بزار

    شاید عموم مردم مطالبی که توی سطح اینترنت و ... وجود دارن و یه منبع بزرگ از اطلاعات در نظر بگیرن

    اما واقعیت اینترنت فرا تر از این حرفاست مردم صرفا فقط دنبال اطلاعات نیستن اونها نیاز دارن که احساس کنن به اینترنت و‌دنیای دیجیتال متعلق هستن.
    تعلق به یک دنیای مجازی اما مشابه زندگی واقعی با همون دغدغه ها و ذهینت های مشابه.

    به روز باش !

    اوایل که وارد حوزه برنامه نویسی شدم تا چند مدت فقط دنبال این بودم که کارم و با چه زبان برنامه نویسی شروع کنم فکر میکردم با یاد گیری یه زبان‌برنامه نویسی همه چیز حل میشه.

    اما به مرور زمان فهمیدم برای این‌ که هر آدمی توی کارش موفق باشه باید همیشه به روز باشه ممکنه فردا یه زبان‌برنامه نویسی بیاد که مخصوص زمان حال حاضر دنیا باشه و من مجبورم از اون زبان برنامه نویسی استفاده کنم این مثال و زدم تا اهمیت بروز بودن و یه جوری گفته باشم.

    حقیقت داستان اینه که ما چیزی نداریم که نشه بهش غلبه کرد اپ هایی مثل دیوار و اسنپ و دیجیکالا هم با تدبیر و با یه فکر و اندیشه خوب و کار گروهی ایجاد شدن قطعا شما نمیتونید در حد و اندازه های برندهای بزرگ باشید اما میتونید به ۱۰ درصد از موفقیت هایی که اونا رسیدن برسید و این ۱۰ در صد میتونه زندگی ۷ نسل شما رو متحول کنه. امیدوارم خوب نوشته باشم.

    5/5 - ( 1 امتیاز )

    دیدگاه شما نگاه ما رو عوض میکنه !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی آنلاین